آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در جنوب شهرستان اسلامشهر واقع، و از شمال به روستای ده عباس و کمربندی الغدیر اسلامشهر، و از شرق به روستای کاشانک، و از غرب به روستان میان آباد، و از جنوب به بزرگراه تهران ـ قم و روستای طرقوزآباد محدود می شود. این بقعه در کنار رودخانه ی کن (کانال شهید نواب صفوی) واقع شده است.، و اطراف آن گورستان محلی و بوستان شهداست، و قدیمی ترین سنگ قبر آن تاریخ ق را داراست. بنا به نوشته روی سنگ قبر مرمرین: «ابراهیم بن ابی عبدالله بن محمدبن عبیدالله بن عبدالله الحسن ابن جعفر بن حسن مثنی بن امام حسن مجتبی (علیه السلام) می باشد. وجه تسمیه روستا به آبادگر آن بر می گردد: نظام. تا چهل سال پیش، اطراف روستا حصاری بوده است. با دیواری کاهگلی و کنگره ای؛ و در چهار جهت این حصار، چهار دروازده قرار داشته و در فاصله کیلومتری شمال بقعه، امامزاده عقیل واقع شده اند. و از کیلومتری بقعه، گنبد فیروزه ای آن در میان درختان سرسبز چون نگین درخشیدن دارد که توجه هر بینایی را به خود جلب می سازد. قدمت اولیه آن به دوره صفویه باز می گردد و در دوره های جدید تر برخی قسمتها به آن اضافه شده است.. بنای مزبور در مساحتی حدود متر مربع قرار دارد.
ایجاد کارخانههای بزرگ و قدیمی در اطراف محور جاده قدیم ساوه چون ارج، کیان تایر، ایران خودرو دیزل، میهن، قایق سازی و … موجب جذب مهاجران جویای کار و اسکان آنها در این منطقه شهری در پیش و پس از انقلاب ایران بودهاست. نبود برنامهریزی کلان در ارتباط با این میزان از مهاجرت از طرفی موجب افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی شده و از سویی این شهرستان را به لحاظ سیاسی و جمعیتی و اجتماعی در جایگاه ویژهای در نزدیکی کلانشهر تهران قرار داده است..
از این شهرستان تاکنون اثر تاریخی و باستانی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.. این منطقه به دلیل مرغوبیت و حاصلخیزی زمینهای مستعد کشاورزی، وجود رودخانههای پرآب، رشته قناتهای جاری و نزدیکی به تهران از دیرباز مورد توجه بودهاست. محوطه باستانی مافین آباد اسلامشهر که به دلیل حفاریهای غیرمجاز آسیب دیده، دارای کهنترین دوره تاریخی است. که دیرینگی آن به هزاره پنجم پیش از میلاد میرسد.
انتخاب تکنیک درست برای روشنایی اتاقها و بخشها میتواند علاوه بر ایجاد آرامش برای کارکنان و بیماران، برای اعمال پزشکی نیز نور لازم را تامین کند. فضاهای درمانی دارای یک بخش عمومی و بخشهای مختلف شامل اتاقهای متفاوت هستند که نورپردازی هر کدام از این بخشها با اصول خاصی انجام میشود. نورپردازی و است.فاده از رنگهای مناسب در فضاهای بیمارستانی میتواند باعث تنظیم چرخه بدن، شفافیت وضوح بصری در محیط، کاهش خطاهای شغلی، کاهش زمان بستری و احساس درد در بیماران، کاهش حس افسردگی و شود.
نورپردازی دکوراسیون مطب کلیدی ترین اصل طراحی داخلی یک مطب یا اتاق انتظار است.. به طور کلی نورپردازی در بسیاری از طراحی های داخلی و تزیین دکوراسیون حرف اول را می زند. این موضوع در محیطی که بالینی می باشد و آمد و شد های مختلفی را هر روزه به خود می بیند، جلوه بیشتری نیز دارد.
در فضای انتظار یک بیمارستان، به نوری با شدت بالا نیاز است.. از سوی دیگر این نور نباید آزار دهنده باشد بلکه باید بتواند فضایی آرامش بخش را برای مراجعه کنندگان و همراهان بیمار به وجود آورد. در اتاقهای انتظار باید مسیرهای رفت و آمد افراد به بخشهای مختلف هم نورپردازی شده و مشخص باشد.
شناخت الزامات, انتظارات و تجربیات کاربران برای عملکرد با کیفیت در هرگونه طراحی و ارایه خدمات ضروری است. و بازخورد کیفی و کمی عکس العمل آنها به فضاها بخش مهمی در تصمیم گیری مدیران برای ارایه خدمات بهتر و طراحان برای خلق فضاهای بهبود یافته دارد. طراحی روندی دستوری و از پیش تعیین شده نیست که بتوان راه حلی قطعی برای آن تعریف کرد خصوصا در مورد مراکز درمانی که رعایت اصولی دقیق برای اجرای درمان, کار را سختتر میکند. طراحی مراکز درمانی یک کار چالشی و پیچیده است.. طراحی مبتنی بر شواهد در معماری مراکز درمانی در طول سالیان بسیار متداول شده است. و در تلاش است. که عوامل متفاوتی را بهبود بخشد.
طراحی مبتنی بر شواهدبه عنوان تلاشی برای رویارویی با نیازها و برطرف کردن مشکلات طراحی در دهه به عنوان روشی برای تصمیم گیری بوجود آمد. این رویکرد از پزشکی مبتنی بر شواهد EBM اقتباس شد که حاصل انتخاب بهترین شاهد در تصمیم گیری در مورد مراقبت از بیمار است.. به عبارت دیگر هدف آن اعمال شواهد بدست آمده از تحقیقات علمی برای پشتیبانی تصمیم گرفته شده از موثرترین و کارآمدترین مداخلات است.. متعاقب همین اصل, طراحی مبتنی بر شواهد روشی است. برای کمک به طراحان تا بر اساس دانش موجود و تاثیرات راه حلهای اجرا شده تصمیم بگیرند. []