صاحب کتاب «اختران فروزان ری و طهران» () در خصوص تاریخچه و شجره ی امامزاده این بزرگوار تا امام حسن مجتبی (علیه السلام) هفت پدر فاصله است.، و قبر این بزرگوار و برادرش ابوالحسن علی الاصغر در روستای ششکلو مزار معتبریست؛ و گمان نگارنده این است. که اصل آن لقب «ششدیو» پدر این دو بزرگوار است. که در کنار یکدیگر واقع شده اند. امامزاده محمد ششدیو اولین امامزاده ای است. که به این قریه نازل شده است. و سکونت نموده، و ممکن است. بانی تأسیس آن قریه خود آن جناب بوده باشند، و بدین سبب روستا نام خود را از ایشان اخذ کرده است.. مؤلف در ادامه آورده است. که سید محمد ششدیو دارای هفت پسر بوده اند: )ابوهاشم حسین؛ ) ابوطالب محمد؛ ) ابوالعباس احمد (مانکدی)؛ ) حمزه (که اولادی نداشته)؛ ۵) الناصر عیسی؛ ) ابوطالب حسین؛ ) ابوزید حسن القاری (شهید در خراسان). قدمت: دوره قاجاریه پلان:مدور و پوشش گنبد پله ای مصالح: خشت و اندود کاهگل : قدمت: دوره قاجاریه پلان:مدور و پوشش گنبد پله ای مصالح: خشت و اندود کاهگل
یکی از ویژگیهای تاریخی این شهرستان اختلاط فرهنگی و دینی است.؛ از مهمترین مستندات این گفته، وجود قبرستان ارامنه در کمربندی این شهر بوده که قدمتی چند ده ساله داشته و امروزه نیز مراجعین فراوانی دارد. از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور، از همه فرهنگها، گروههایی در این شهرستان سکنی دارند.
ایجاد کارخانههای بزرگ و قدیمی در اطراف محور جاده قدیم ساوه چون ارج، کیان تایر، ایران خودرو دیزل، میهن، قایق سازی و … موجب جذب مهاجران جویای کار و اسکان آنها در این منطقه شهری در پیش و پس از انقلاب ایران بودهاست. نبود برنامهریزی کلان در ارتباط با این میزان از مهاجرت از طرفی موجب افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی شده و از سویی این شهرستان را به لحاظ سیاسی و جمعیتی و اجتماعی در جایگاه ویژهای در نزدیکی کلانشهر تهران قرار داده است..
نور یکی از عناصری است. که تاثیر زیادی در نورپردازی شهری و زیباسازی شهر دارد. خیلی مهم است. که نورپردازی شهری بتواند با است.فاده از انواع چراغ های رنگی و ترکیب بندی درست باعث جلب توجه شود. با است.فاده از نورپردازی شهری می توان فضای زیبایی برای شهروندان فراهم کرد.
اولین هدفی که برای نورپردازی شهری در نظر گرفته می شود احساس امنیت و آرامش در شهر است.. شب های تاریک نیازمند نور کافی در سطح شهر است.. به همین دلیل نورپردازی شهری و روشنایی برای امنیت ضروری تلقی می شود. شاید سال های زیادی با تاریک شدن شب هیچ رفت و آمدی در داخل شهر صورت نمی گرفت اما امروزه در ساعات مختلف از شبانه روز خیابان ها افرادی زیادی در خود می بیند.
نورپردازی شهری برای جذب توریست، به منظور رونق بخشی به تجارت و کسب و کار در مناطق مختلف شهری به خصوص بخش مرکزی – تجاری شهری و فعالیت های شبانه در نظر گرفته شده است. که شامل نورپردازی مسیرهای پیاده، نمای ساختمان ها، پل ها، مناظر طبیعی و مصنوعی، و نورپردازی نشانه ها می باشد.
نورپردازی از بالا شیوه ای از نورپردازی است. که برای سطوح افقی است.فاده می شود به طور مثال نورپردازی خیابان ها، تونل ها و بسیاری از فضاهای دیگر از بالا انجام می شود. نورپردازی از پایین معمولا در گذرگاه هایی که از کف نورپردازی می شوند، مجسمه ها، فواره ها و درختان انجام می شود. همه این موارد نورپردازی بیرونی هستند. نوع دیگری از موقعیت قرارگیری منبع نورپردازی نیز، نورپردازی درونی است. که برای سطوح عمودی و وسایل حجم دار است.فاده می شود.
در یک دسته بندی کلی می توان گفت که عناصر یک فضای شهری که متناسب با مکان نورپردازی می شوند شامل سطوح، حجم ها و فضاهای مختلف هستند که نورپردازی کف، سقف و بدنه این مکان ها، سطوح نورپردازی را تشکیل می دهند. مبلمان شهری، مجسمه ها و آبنماها، درختان و فضای سبز، تشکیل دهنده احجام هستند و در آخر فضاهایی که فعالیت ها و کاربری ها در آنها رخ می دهد از دیگر عناصر فضاهای شهری می باشند.