یکی از چالشهایی که خریداران سنگ های ساختمانی در تهران نیز با آن مواجه هستند، جستجوی مراکز خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی می باشد. فرقی نمی کند که به دنبال مرمت و بازسازی بنای خود باشید یا برای ساخت پروژه های خود نیاز به خرید
فروش سنگ طبیعی در غرفه های یک بازار سنگ به مراتب بیشتر از انبارهای سنگ تکی است. و اغلب خریداران نیز ترجیح می دهند به جای مراجعه به چندین نمایشگاه یا انبار مختلف، به یک بازار سنگ مراجعه کرده تا بتوانند از بین تنوع بی شمار سنگ های طبیعی، سنگ دلخواه خود را خریداری نمایند.
گفته می شود سرانه مصرف سنگهای ساختمانی ایران در رتبه نخست جهانی قرار دارد بنابراین برای رفع این نیاز در شهرها، بازارهای سنگ کوچک و بزرگی تشکیل شده اند که نقش واسطه را بین کارخانههای سنگبری و مصرف کنندگان ایفا می کنند.
در گذشته از لامپ های هالوژن و متال هالاید سرامیکی به منظور نور پردازی و روشنایی بخشیدن به فضای فروشگاهی، موزه ها و سایر مکان های مشابه است.فاده می شد. اما از آن جایی که این لامپ ها انرژی بسیار زیادی را مصرف می کردند، منابع نوری جایگزین آن ها شد و به صورت مداوم است.فاده از آن ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد. در خصوص پارامترهای روشنایی و تاثیر آن ها بر رفتار مشتریان در فروشگاه ها تحقیقاتی صورت گرفت، که نشان می دهد چراغ فروشگاهی نقش به سزایی در تصمیم گیری مصرف کنندگان و رفتار آن ها دارد.
موضوع روشنایی صحیح و ایجاد تمایز و کنتراست با محیط ممکن است. با حجم نور است.فاده شده رابطه عکس داشته باشد. گاهی است.فاده از یک لوگو یا نوشته با نور کم میتواند به خوبی خودش در طور روز برجسته کند. بسیاری از ما به عنوان صاحبان مشاغل چندان به بحث روشنایی علائم و تابلوهای بیرونی فروشگاهمان حساس و دقیق نمیشویم و بعضی وقتها انگار فراموش میکنیم که حتی بهترین و زیباترین تابلو و نشانه هم بدون قرار گرفتن در مکان درست و بدون نور کافی، هیچ تاثیری در کسب و کارمان نخواهد گذاشت.
چراغ های فروشگاهی دارای انواع گوناگونی هستند که قابلیت این را دارند تا بتوانند فضاسازی لازم را برای جذب مشتری انجام دهند و نقش به سزایی در زیباسازی فضای محیطی داشته باشند. تحقیقات نشان می دهند افرادی که از نور پردازی به صورت است.اندارد در فروشگاه های خود است.فاده کرده اند به نسبت افرادی که به این موضوع اهمیت نداده اند، فروش بهتر و قابل توجهی داشته اند. از جمله ویژگی های این نوع چراغ ها می توان به ظاهر زیبا با رنگ های طبیعی آفتابی و مهتابی، کاهش مصرف انرژی، متمرکز سازی نور، عدم ایجاد حرارت زیاد به نسبت دیگر چراغ ها، کارایی بالا و ... اشاره کرد.
نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب میشود. به طور کلی میتوانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهرهوری و طول عمر بالا و کاهش هزینههای عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آنها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.
در ادامه و دومین نقش نور فروشگاهی، برجسته کردن محصولات و جلب توجه کامل مشتری است.. به طور مثال چراغ ویترینی فروشگاه، با روشن کردن کامل ویترین، توجه کامل مشتریان را جلب کرده و اولین قدم در تبدیل یک رهگذر به یک مشتری و وارد شدن او به فروشگاه شماست. در داخل فروشگاه نیز چراغهای مختلف از جمله چراغ ریلی فروشگاهی، چراغ فروشگاهی توکار، چراغهای چند خانه و چراغ خطی، توجه را به محصولات مختلف جلب میکنند و اهمیت آنها را دوچندان میکنند. پس نور فروشگاهی شما باید به گونهای به کار گرفته شود که همه نگاهها را به محصول شما جلب کند.