سطح زیر کشت در حوزه قدس و شهرکهای اطراف آن ۵ هکتار است.. به دنبال تحولات اجتماعی و سیاسی دهههای اخیر، افزایش جمعیت و رشد مهاجرت به سوی تهران، امروزه شهرقدس به یکی از مناطق پرجمعیت و متراکم مسکونی حومه تهران تبدیل شدهاست.
اولین حمام محل واقع در خیابان روبروی کوچه میثم بوده که چون از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده مالکین با کمک و همیاری مالی جهانشاه خان که یکی از سران بزرگ خمسه در آن زمان و از مخالفان رضاشاه بود و پس از شکست از ایشان به قلعه حسن خان آمده بود سرمایه ساخت حمام جدیدی بنام «خزینه در» روبروی مسجدجامع داخل کوچه احداث که این حمام به سال تا ۵ ه.ش برمی گردد و معمار آن شخصی بنام است.اد کریم بودهاست.
شهرداری قدس سازمانی غیردولتیاست که درسال۸ تأسیس شد و اداره شهر قدس را به عهده دارد. مسئولیت اداره این سازمان با شهردار قدس است. با حکم شورای شهر قدس انتخاب میشود. شهرداری قدس شامل منطقه است. که اداره هر منطقه به عهده شهردار آن منطقه است.. اولین شهردار قدس، محمد اصالت بود که از سال۸ تاعهدهدار این سمت بود.
در سالن های کنفرانس و گردهمایی ادارات تامین روشنایی برای بهتر دیدن چهره افراد و روشن کردن میزها اهمیت دارد و در این محیط ها برای تامین نور میز کنفرانس باید از چراغ اداری و تجاری و فروشگاهی با میزان لوکس روشنایی است.فاده کرد همچنین در این محیط ها بهتر است. فضای اطراف مراجعه کننده ها نیز به صورت متنوعی نورپردازی گردد در واقع نورپردازی این بخش ها باید به گونه ای باشد که به تشخیص محل های تردد ، گفتگو ، انتظار و است.راحت افراد کمک نماید.
در بسیاری از محیطهای تجاری کارهایی انجام میشود که نیازمند دقت فراوان است.. مثلا زمانی که فردی مشغول به شغل طلاسازی یا تعمیر قطعات کامپیوتری باشد به مراتب نور بیشتری نسبت به فردی که با کامپوتر مشغول به کار است. نیاز دارد تا به چشم و کاری که در حال انجام آن است. آسیبی ورد نشود.
یکی از عوامل موثر در جذب مشتری و به تبع آن افزایش فروش، نورپردازی مناسب و با کیفیت نور مطلوب می باشد. در نورپردازی مطلوب فروشگاهی، باید ارتفاع، زاویه نصب، چیدمان و همچنین نوع منبع روشنایی متناسب با زمینه کاری فروشگاه طراحی شود. هم چنین باید به مواردی همچون یکنواختی روشنایی و عدم وجود سایه روشن های محسوس توجه نمود. نورپردازي فروشگاه ها و ويترين ها بايد به گونه اي باشد كه باعث ايجاد زنندگی نشود و همچنين، شدت روشنايي کالا ها در محدوده زاويه ديد بهينه قرار گيرد زیرا نورپردازی نامناسب موجب خستگی چشم، مشکل در تطابق و دید اشیا و رنگ ها می گردد. با نورپردازی مستقیم بر روی کالای مورد نظر، زیبایی و جذابیت محصول چند برابر می شود. تناسب نورپردازی با با دکوراسیون ویترین ضمن ایجاد محیطی دل چسب، سبب معرفی بهتر محصول به مشتریان شده و متقابلا توجه مشتری نیز جلب شده و با اشتیاق برای دیدن محصول مورد نظرش به داخل فروشگاه می رود. روشنایی فروشگاه ها و مراکز تجاری باید به گونه ای باشد که کالا های داخل فروشگاه به خوبی در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. در ادامه به بررسی روشنایی است.اندارد محیط های فروشگاهی می پردازیم.
توصیه ما به شما این است. که از انواع چراغ های هنری و جذاب است.فاده کنید مثلاً اگر شما صاحب یک مغازه هستید باید از دکوراسیون و تزئینات متناسب با نوع مغازه خود بهره گیری کنید تصور کنید شما یک خیاطی دارید در خصوص دکوراسیون و نورپردازی باید ؛از نکات هنری مختص به شغل خود است.فاده نمایید تا جذابیت را چند برابر ، کند و سعی کنید ویترین مدنظرتان مطابق با سلیقه مشتریان و مراجعه کنندگان تان باشد تا دفتر کارتان به چشم بیاید نکته بسیار مهم دیگری که در نورپردازی به آن توجه کنید چراغ ها با دمای رنگ مشابه است. یعنی برای ایجاد یک تم جدید در محیط کارتان اصول است.اندارد دکوراسیون و نورپردازی را حتماً تا حد تعادل را رعایت کنید و سعی کنید تا از رنگ های خسته کننده است.فاده نکنید چون برای ، مراجعهکنندگان جذابیتی ندارد نور سرد و گرم هم تاثیر بسزائی دارد سعی کنید از جلوه و نورهای گرم است.فاده کنید است.فاده از نورهای غیر مستقیم در نورپردازی می تواند؛ نکته بسیار جذاب و قابل اهمیتی باشد.
نورپردازی ساختمان های عمومی مانند مراکز اداری دارای قواعد و است.اندار های مختص خود می باشد. از آن جا که بیشتر فعالیت های اداری در طول روز انجام می شود بنابراین چراغ های روشنایی نقش مکمل را ایفا می کنند. ساختمان های اداری که عرض زیادی دارند معمولا در بخش های مرکزی با مشکل کمبود نور طبیعی و مستقیم مواجه هستند. از این رو تامین نور کافی در این مراکز از اهمیت بسیاری برخوردار است..