مشاوره و اجرا برنامه نویسی PLC در چهاردانگه

PLC programming-1

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


هنگامی که تمام نیازهای یک تولیدکننده برای تولید یک محصول در یک محدوده کوچک تأمین شود، در هزینه ها به شدت صرفه جویی خواهد شد. همین مسئله باعث شده که قیمت تمام شده محصولات برای تولیدکننده کمتر شود و در نهایت فروشنده و خریدار نیز متحمل هزینه های کمتری شده و سود همه مهره های دخیل در این معامله افزایش یابد.

چهاردانگه بیشتر بخش هاییش که نمایشگاه و فروشگاه ها هستند خیلیی پررفت و آمد هست و بخش های صنعتیش بیشتر کسانی در رفت و امد هستن که در این صنایع مشغول به کار هستن، اما به واقع این بخش از شهر میدونم مشاغل خیلی زیادی رو پوشش داده و از نظر اهمیت در اشتغال خیلی بخش مهمیه

چهاردانگه در قدیم روستا بوده است.. بخش مرکزی آن به قلعه شهرت دارد. دلیل آن نیز دیوارهای بزرگ اطراف شهر است. که در گذشته برای جلوگیری از ورود راهزنان به داخل شهر می کشیدند. این منطقه بیش از ۵ سال قدمت دارد و مسجد جامع آن را می توان یکی از قدیمی ترین بناهای چهاردانگه تهران به شمار آورد.


پیش از اینکه به چگونگی ارتباط بین این نمادها بپردازیم، نیاز داریم روابط منطقی و مقادیر بولین (Boolean) را مرور کنیم. دو عملگر منطقی که در برنامه نویسی PLC، بیشتر با آنها سر و کار خواهیم داشت، عملگرهای AND و OR هستند. دو کنتاکت باز A و B را در نظر بگیرید که مطابق شکل زیر به صورت سری در کنار هم قرار گرفته‌اند. در این حالت، عملگر بین آنها AND خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید نوع ترسیم این عملگر شباهت زیادی به مدار الکتریکی دارد. در مدار الکتریکی، A و B می‌توانند نمایش دهنده دو کلید باز باشند. در این حالت لامپ Y که به عنوان خروجی در نظر گرفته شده است.، وضعیتی مطابق شکل زیر خواهد داشت. در اینجا تنها با بسته بودن همزمان هر دو کلید، لامپ Y روشن می‌شود. به عبارت دیگر، مقدار هریک از رله‌های A و B باید یک (True) باشد تا مقدار خروجی هم یک شود. در هیچ یک از حالت‌های دیگر، خروجی برق‌دار نخواهد شد. در این حالت‌ها، خروجی مقدار صفر (False) خواهد داشت. در تصویر زیر، شماتیک کامل هر چهار حالت نشان داده شده است.. رنگ سبز، نشانه برق‌دار بودن پایه‌هاست.

المان‌های رله‌ای شامل رله ورودی باز، رله ورودی بسته و رله خروجی می‌شوند. این المان‌ها به ترتیب با کنتاکت باز، کنتاکت بسته و بوبین کنتاکتور متناظر هستند. بوبین کنتاکتور، تجهیزی الکترومغناطیسی است. که می‌تواند با ورود جریان برق به داخل سیم‌پیچ‌هایش، وضعیت کنتاکت‌های متناظرش را تغییر دهد. این المان‌ها با نمادهای به کار رفته در شکل زیر نشان داده شده‌اند. نماد کنتاکت‌های متناظر بوبین، مشابه کنتاکت‌های باز و بسته است.. ورودی‌ها را می‌توان به عنوان کلید شستی یا کلید فرض کرد. در برنامه نویسی PLC باید به تفاوت این دو نوع ورودی دقت کنید. کلید شستی با فشردن، وصل و با رها کردن، قطع می‌شود. اما کلید با فشردن، وصل شده و پس از رها شدن، باز هم وصل می‌ماند. به عنوان مثالی از خروجی‌ها هم می‌توانید یک چراغ یا موتور الکتریکی را در نظر بگیرید.

تیم ژرمن الکتریک بهترین اقدامات است.اندارد صنعت را در هر خدمت برنامه نویسی پی ال سی اِعمال می کند. کنترل های داخلی و منابع الکتریکی و نگهداری شما مستلزم کدی سازگار، سبک آشنا و واضح، و سازمان­یافته برای نگهداری از سیستم شما و



( مشاوره و اجرا ) های دیگر