قرچک همزمان متشکل از بافت شهری و روستایی است.. در محله های قدیمی شهر بافت های فرسوده بیشتری دیده می شود. هر چقدر به سمت محله های جدید این شهر مانند شهرک طلائیه، فرهنگیان، الحدید، یاس سفید و ... میرویم، بافت شهری نوسازی شده است. و نظم و سیاق شهر سازی بیشتر به چشم می خورد.
دسترسی از قرچک به تهران و بالعکس ساده است.. با تبدیل قطار حومهای قرچک به مترو این دسترسی راحت تر هم خواهد شد. در حال حاضر قرچک مترو ندارد اما این شهر دارای ایستگاه های مترو مختلفی در نزدیکی خودش است. که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد یا تاکسی های خطی به راحتی میتوان به قرچک رفت وآمد کرد. از جمله این ایستگاه ها می توان به ایستگاه شهر ری و ایستگاه مترو جوانمرد قصاب اشاره کرد.
آثار تاریخی قرچک به این تپهها و کوره پزخانهها محدود نمیشود و پل قدیمی باقرآباد نیز یکی از آثار تاریخی این شهرستان است.. این پل که بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد، هدایت کانال خشتی آب را عهدهدار است. و زمینهای کشاورزی منطقه را سیراب میکند. پلی آجری با دهانه قوسی به طول ۵ متر که در اواخر قاجار ساخته شده و به مدت یک قرن مسیر دسترسی ورامینیها به تهران بوده است.. این پل در سال شاهد به خاک و خون کشیدن مردمی کفن پوش در قیام ۵ خرداد به جهت حمایت از آیت الله خمینی (ره) و دفاع از مرجعیت شیعه نیز بوده است..
بطور کلی ایجاد سیستم زمین با مقاومت پایدار در شرایط مختلف کمی دشوار است.، خصوصاً در محیط هایی با آب جاری (خاک هایی با آب زیرزمینی بالا) در سواحل دریا و حاشیه رودخانهها که الکترود زمین بیشتر دچار خوردگی خواهد شد. در این محیط ها احتمال شستگی مواد کاهنده مقاومت بیشتر بوده و تغییرات خاک پیرامون آن باعث نوسان مقاومت الکترود زمین می شود.
محصولات پیشنهادی با ترکیبات خاص توسط شرکت مهندسی تونــیــــر تولید شده است. که میزان این ترکیبات از اهمیت بالایی برخوردار است. به نحوی که در صورت است.فاده از محصولات تقلبی هیچ مسئولیتی در قبال عدم دوام الکترود زمین و پایداری مقاومتی آن پذیرفته نمی شود. لذا نسبت به خرید محصولات اصل و باکیفیت دقت نمایید.