پیشوا از معدود شهرهایی است. که علیرغم نزدیکی به پایتخت، مهاجران کمی پذیرفته و بیشتر مردمان آن بومی همین منطقه هستند، به همین دلیل از شهرهای کم جمعیت است.ان تهران محسوب میشود. طبق سرشماری سال ۵، این شهر تعداد ۵۸ نفر جمعیت داشتهاست.
احداث مترو در ورامین، پیشوا و قرچک بیش از ۵ سال قبل آغاز شده و هربار نمایندههای مجلس از طریق وعده پیگیری آن از مردم رأی گرفتند، اما متولی اجرای این پروژه بارها بین شرکت راه آهن و شرکت مترو دست به دست شده است.، با پیگیریهای محسن منصوری، است.اندار سابق تهران و معاون فعلی اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.
ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
انواع تستهای شیمیایی، مکانیکی، رادیوگرافی ذرات مغناطیسی و مایعات نافذ متناسب با محصولات صورت میپذیرد ، همچنین این شرکت دارای بازرس مقیم از شرکت ناظرکاران میباشد که تستهای اولتراسونیک و PT را بصورت مداوم انجام میدهد.
به دلیل ساختار پره ای دیگ چدنی آبگرم قابلیت افزایش پره ها در محل به علت نیاز به ظرفیت بیشتر قابل اجرا می باشد، همین امر یکی از مزایای ویژه ی این نوع دیگ آبگرم بشمار می آید که این موضوع سبب سهولت در نصب و همچنین حمل و نقل راحت آنها شده است..
کوره نیز مانند پوسته از جنس فولاد آتشخوار و معمولاً Mn میباشد و به دلیل اینکه در معرض تنشهای حرارتی بالا قرار میگیرد دچار انبساط زیادی میشود (معمولاً دمای محصولات احتراق داخل کوره تا درجه فارنهایت است.) بنابراین کوره یا به صورت موجدار ساخته میشود (که علاوه بر پاسخگویی آسان به انبساط و انقباض در نتیجه افزایش درجه حرارت، دارای است.حکام بیشتری بوده و میتواند نازکتر شود و وزن دیگ کاهش یابد، همچنین سطح حرارتی نیز افزایش مییابد) یا اگر موجدار ساخته نشود باید در فواصل مناسب آن قطعات انبساط گیر مناسب نصب گردد. البته در مورد دیگهایی که کوره آنها به صورت شعله معکوس است. به دلیل آزاد بودن ته کوره، نیازی به این کار نیست.
در این مدل دیگ آبگرم به هدف افزایش راندمان دیگ مجراهای خاصی در محیط پره ها در نظر گرفته شده که گازهای حاصل از احتراق با عبور از این مجرا انرژی مضاعفی به داخل دیگ منتقل می کنند. پره های دیگ چدنی برحسب ظرفیت آنها شامل یک پره جلو، یک پره عقب و تعدادی پره ی وسط می باشند. پره های وسط از نظر شکل واندازه یکسان بوده اما پره های جلو وعقب با یکدیگر و با پره های وسط تفاوت دارند.
ماشین آلات شرکت مطابق با تکنولوژی روزدنیا می باشد .انواع نوردورق ،دریل های ستونی ،دستگاههای تراش ،پرس های کشتی و برشی انواع دستگاهای جوشی DC،CO زیرپودری اتومات که همگی جهت کیفیت بهتر و سهولت تولید را برای سازنده به ارمغان می آورد.