فروش بی کربنات سدیم در بومهن

Sodium bicarbonate-1
Sodium bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


منطقه بومهن منطقه‌ای قدیمی است. و وجود آثار تاریخی در توابع آن، اثبات‌کننده این مسأله است.. در سمت جنوب این شهر دهستانی به نام گلخندان وجود دارد و واقع شدن قلعه‌ای تاریخی در این روستا (که ماجراهای مهمی را هم از سرگذرانده)، اهمیت بسزایی به آن‌جا بخشیده است.. از اهمیت این دژ همین بس که طبق اسناد تاریخی، در قرن نهم هجری قمری یکی از حاکمان محلی به نام ملک کاووس پس از شورش در برابر حکومت مرکزی به این‌جا پناه آورد.

اگر که به طرف شمال شرقی بومهن حرکت کنید و وارد بلوار امام رضا بشوید، به مرقد امامزاده سلطان مطهر خواهید رسید. جدا از جنبه‌های معنوی، وجود قبرهایی از دوران صفوی در محوطه امامزاده نشان‌دهنده اهمیت تاریخی این بنا است.. البته متأسفانه به دلیل ناآگاهی برخی افراد در هنگام هم‌سطح سازی گورهای موجود در صحن، برخی از سنگ قبرها آسیب دیده‌اند و برخی از بین رفته‌اند.

وهمچنین این دوشهرمتاثرازشهرتهران بوده وجمعیت آن روبه افزایش است. واگربخواهیم خیلی دقیق تروطبق مطالعات انجام شده بررسی کنیم ، شهربومهن حدود درصد مهاجرپذیرترازرودهن است. زیرا هزینه های بالای زندگی ومسکن درتهران منجرشده تا افراد به شهرهای مجاورتهران مهاجرت کنند.


در این روش ابتدا نمک سدیم کلرید را در آب حل می کنند تا محلول اشباع نمک به دست آید، سپس انجام واکنش به وسیله عبور محلول اشباع نمک از درون دو برج متوالی می باشد که در برج اول حباب های آمونیاک از پایین برج به سمت بالا آمده و توسط محلول آب نمک جذب و حل می شود. در برج دوم با تزریق گاز دی اکسید کربن، حباب های این گاز از محلول آب نمک آمونیاکی عبور کرده و سدیم هیدروژن کربنات یا جوش شیرین حاصل می شود.

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یکی از نمک های سدیم در ترکیب با اسید کربنیک است. که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است..بی‌کربنات سدیم درحالت جامد، به شکل گرانول یا پودرهای كریستالی، با رنگ سفید، بی‌بو، دارای خاصیت بازی است. و كمی قابل حل است. و به مقدار كمی در اتانول حل می‌شود. بی‌کربنات جاذب رطوبت و بوگیر است.. در تعریفی دیگر باید بگوییم جوش شیرین یا بی‌کربنات سدیم یکی از نمک‌های سدیم در ترکیب با کربنیک اسید است. که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است.. بی کربنات سدیم در ساختار خود دارای یک گروه آنیونی –HCO و یک عامل کاتیونی +Na است.. بی کربنات سدیم در طبیعت به فرم کانی ناکولیت (nahcolite) یافت می شود. مصریان باستان شکل طبیعی نمک قلیایی ترکیبی شامل سدیم کربنات دکا هیدرات و سدیم بی کربنات را است.فاده می کردند. این نمک قلیایی را به عنوان صابون شستشو بکار می بردند. در سال شیمیدان فرانسوی نیکلاس لبانس بی کربنات سدیم را به شکل امروزی تهیه نمود. جان دوییت و آستین چرچ اولین کارخانه سودای آشپزی را از بی کربنات سدیم و دی اکسید کربن احداث کرده اند.

این محصول بیشتر به وسیله فرایندی بین کلرید سدیم ، آمونیاک و کربن دی اکسید و آب تهیه میشود که این فرایند به اسم فرایند سلوی(solvy process) میباشد، که در این واکنش سدیم بی کربنات به صورت رسوب بدست می آید و پس از خشک کرد و حرارت دادن به کربنات سدیم تشکیل میشود. همچنین می توان با عبور دادن گاز از داخل محلول جوشان کربنات سدیم خالص یا محلول هیدروکسید سدیم ، بی کربنات سدیم را به شکل رسوب ته نشین شده به دست آورد.      



( فروش ) های دیگر