تولید و ساخت بی کربنات سدیم در دماوند

Sodium bicarbonate-1
Sodium bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


کوه لار در همسایگی خاوری این دشت، بخشی از ارتفاعات البرز مرکزی است.. رشته شمالی پس از تشکیل گردنه کهو (سفیدآب) در شمال قریه گرمابدر از توابع رودبار قصران به دو رشته شمال غربی و جنوب شرقی منشعب می‌شود که بخش شمال غربی آن با تشکیل قلل تخت خرس و سه سنگ، در جهت غرب امتداد می‌یابد و قله عظیم دماوند را پدیدمی‌آورد. بخش جنوب شرقی آن نیز پس از امتداد در دشت لار، قلل معروف هفت‌سران را به وجود می‌آورد. بخش جنوبی این کوه‌ها که همان خط الرأس اصلی است.، در جنوب دشت لار امتداد دارد و پس از تشکیل قلل مهرچال، آتشکده، ریزان، سیاه چال و ماز در جهت شمال شرقی به کوه‌های خنسک و شادکوه متصل می‌شود.

اولین کسی که ادعای صعود به دماوند را کرده‌، ابودلف خزرجی است. که در سفرنامه خود به صعودش اشاره کرده و شرحی از قله دماوند داده است.. پس از وی قزوینی، مسعودی، ابن فقیه و نیز ناصر خسرو اشاراتی به موقعیت صعود دماوند داشته‌اند. در زمان‌های قدیم عده‌ای خود را به قلهٔ دماوند رسانیده بودند. ناصر خسرو در سفرنامه اش نوشته است.:

تاریخ زمین‌شناسی سلسله البرز به نوبه خود بسیار پیچیده‌است؛ به کرات در حین چین‌خوردگی‌ها یا بعد از آن پدیده‌های آتشفشانی ظاهر شده‌اند. مهم‌ترین مرحلهٔ این چین‌خوردگی‌ها به دورهٔ نومولیتیک می‌رسد. فرسایشی که طبیعتاً از بالا آمدن کوه‌ها ناشی می‌گردد بر اثر حرکات زمین و بروز چین‌خوردگیها و گسل‌ها در دورهٔ


اولین بار نیکلاس لبانس شیمیدان فرانسوی در سال بی‌کربنات سدیم را به صورت امروزی آن تولید کرد. بی کربنات سدیم معمولا توسط فرایندی به اسم سلویsolvy process مابین آمونیاک ، کلرید سدیم ، دی اکسیدکربن و آب تولید می گردد. در این فرایند سدیم بی کربنات به شکل رسوب در می آید و بعد از خشک نمودن و حرارت دادن تشکیل کربنات سدیم را می دهد. همچنین در روش است.حصال سدیم کربنات از منابع طبیعی از ترکیبات معدنی مانند ترونا با فرمول شیمیایی NaH(CO) .HO که حاوی سدیم کربنات و بی کربنات سدیم است. است.فاده می گردد. ترونا از کانی هایی است. که در آب محلول می باشد و با اضافه کردن دی اکسید کربن به این محلول بی کربنات سدیم به صورت رسوب تشکیل می شود. همچنین این ماده جزیی از ناترون معدنی (نمک قلیایی طبیعی) بوده و به شکل محلول در تعداد زیادی از چشمه های طبیعی و معدنی یافت می شود.

از این ترکیب شیمیایی می‌توانید برای تمیز کردن سطوح نیز است.فاده کنید . مزیتی که سدیم بی کربنات به سایر خوشبو کننده ها و پاک کننده ها دارد ، بی ضرر بودن آن می باشد چراکه جوش شیرین یک ماده طبیعی است. که خطری برای انسان ندارد . جوش‌شیرین بوها را به خود جذب می ‌کند و آن آن ها را نابود نمی کند .

این محصول بیشتر به وسیله فرایندی بین کلرید سدیم ، آمونیاک و کربن دی اکسید و آب تهیه میشود که این فرایند به اسم فرایند سلوی(solvy process) میباشد، که در این واکنش سدیم بی کربنات به صورت رسوب بدست می آید و پس از خشک کرد و حرارت دادن به کربنات سدیم تشکیل میشود. همچنین می توان با عبور دادن گاز از داخل محلول جوشان کربنات سدیم خالص یا محلول هیدروکسید سدیم ، بی کربنات سدیم را به شکل رسوب ته نشین شده به دست آورد.      



( تولید و ساخت ) های دیگر