تولید و ساخت بی کربنات سدیم در رباط کریم

Sodium bicarbonate-1
Sodium bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


برای تهیه یخ در فصول بهار و تابستان از چند قرن گذشته در برخی از مناطق کشور انبارها و کارگاه‌های یخ ابداع و ساخته می‌شد تا یخ مورد نیاز ساکنین این مناطق از این طریق تأمین شود. این انبارهای یخی بصورت مخروطی شکل و همانند یک کله قند از خشت و گل با ارتفاع تا متر ساخته می‌شد. در فصل زمستان در داخل چاله بزرگ به وجود آمده، آب را رها نموده و سپس ورودی و کلیه محفظه‌های آن‌ها بطور کامل مسدود می‌شد و به تدریج با فرا رسیدن فصول بهار و تابستان و گرم شدن هوا یخ‌های قطور تولید شده در یخچال مورد است.فاده قرار می‌گرفت.

لازم به ذکر است. که این انبارها در دوران‌های زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده می‌شده است. که با جایگزین شدن یخچال‌های برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.

هدف اصلی کارناوال این است. که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!


میزان واکنش a به پارامترهای مختلفی از جمله انتخاب ماده اسیدی و اندازه ذرات سدیم بی کربنات بستگی دارد. بی کربنات سدیم با ذرات بزرگ‌تر، زمان انحلال بیشتری نسبت به ذرات ریزتر دارد (جدول زیر را مشاهده کنید)، بنابراین در سرعت واکنش تأثیر دارد. سرعت واکنش برای ذرات بزرگ‌تر، کندتر از ذرات ریزتر است..

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یکی از نمک های سدیم در ترکیب با اسید کربنیک است. که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است..بی‌کربنات سدیم درحالت جامد، به شکل گرانول یا پودرهای كریستالی، با رنگ سفید، بی‌بو، دارای خاصیت بازی است. و كمی قابل حل است. و به مقدار كمی در اتانول حل می‌شود. بی‌کربنات جاذب رطوبت و بوگیر است.. در تعریفی دیگر باید بگوییم جوش شیرین یا بی‌کربنات سدیم یکی از نمک‌های سدیم در ترکیب با کربنیک اسید است. که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است.. بی کربنات سدیم در ساختار خود دارای یک گروه آنیونی –HCO و یک عامل کاتیونی +Na است.. بی کربنات سدیم در طبیعت به فرم کانی ناکولیت (nahcolite) یافت می شود. مصریان باستان شکل طبیعی نمک قلیایی ترکیبی شامل سدیم کربنات دکا هیدرات و سدیم بی کربنات را است.فاده می کردند. این نمک قلیایی را به عنوان صابون شستشو بکار می بردند. در سال شیمیدان فرانسوی نیکلاس لبانس بی کربنات سدیم را به شکل امروزی تهیه نمود. جان دوییت و آستین چرچ اولین کارخانه سودای آشپزی را از بی کربنات سدیم و دی اکسید کربن احداث کرده اند.

خریداران بی کربنات سدیم این ترکیب شیمیایی جزو ترکیب‌های شیمیایی بی خطر است. و می توان از آن برای مصارف صنعتی و خوراکی است.فاده کرد . جوش شیرین ماده شیمیایی متراکم بوده و از مقادیر کم آن می توان برای مواد خوراکی است.فاده کرد . خوردن این ماده بی ضرر می باشد اما اگر بیش از حد از آن است.فاده شود ، می تواند سلامت انسان را به خطر اندازد . افرادی که مشکل معده دارند ، نباید از مواد غذایی است.فاده کنند که در آن جوش شیرین دارد چرا که ممکن است. در هضم غذا دچار مشکل شوند .



( تولید و ساخت ) های دیگر