فروش بی کربنات سدیم در شرق تهران

Sodium bicarbonate-1
Sodium bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


عشرت آباد یکی از محله هایی می باشد که امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان تهرانی ها دارد و بسیاری آن را به عنوان میراث مصدق یاد می کنند. این این محله به عنوان میزبان ادیان مختلف یاد می شده و در طول تاریخ کلیمی ها در کنار مسلمانان و مسیحیان در این محل سکونت داشته اند. امروزه دیگر اسم عشرت آباد از میان رفته و آن را به عنوان خواجه نصیر می شناسیم.

یکی دیگر از محله های شرق تهران که بیشتر به دلیل خوشگذرانی و تسهیل رفت و آمد رجال سیاسی دوران قاجار به شکل امروزی در آمده است.. خیابان پیروزی که پیش از این به آن خیابان دوشان تپه یا فرح آباد نیز گفته می شد در زمان ناصرالدین شاه و به منظور ایجاد دسترسی به شکارگاه و کاخ دوشان تپه راه اندازی شد. این محله که از اصلی ترین شاه راه های شرق تهران به حساب می آید نقش بسیار مهمی در انقلاب اسلامی بازی کرد، میدان ژاله آن که امروزه از آن به عنوان میدان شهدا یاد می‌شود به عنوان سمبل انقلاب اسلامی به حساب می آید.

وثوق‌الدوله یکی از پرنفوذترین رجال سیاسی در دوران قاجاریه بود که محله کنونی تهران نو را خریداری کرد و با تقسیم بندی اراضی خود تلاش می کرد کسب درآمد داشته باشد. این محله که امروزه به یکی از دسترس ترین منطقه های تهران تبدیل شده است. از طریق خطوط بی آر تی و مترو قابل دسترسی می باشد. تهران نو توسط مهندسین فرانسوی ساخته شده است. از این رو بسیاری آن را به‌عنوان پاریس تهران نیز عنوان می‌کنند.


جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یکی از نمک های سدیم در ترکیب با اسید کربنیک است. که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است..بی‌کربنات سدیم درحالت جامد، به شکل گرانول یا پودرهای كریستالی، با رنگ سفید، بی‌بو، دارای خاصیت بازی است. و كمی قابل حل است. و به مقدار كمی در اتانول حل می‌شود. بی‌کربنات جاذب رطوبت و بوگیر است.. در تعریفی دیگر باید بگوییم جوش شیرین یا بی‌کربنات سدیم یکی از نمک‌های سدیم در ترکیب با کربنیک اسید است. که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است.. بی کربنات سدیم در ساختار خود دارای یک گروه آنیونی –HCO و یک عامل کاتیونی +Na است.. بی کربنات سدیم در طبیعت به فرم کانی ناکولیت (nahcolite) یافت می شود. مصریان باستان شکل طبیعی نمک قلیایی ترکیبی شامل سدیم کربنات دکا هیدرات و سدیم بی کربنات را است.فاده می کردند. این نمک قلیایی را به عنوان صابون شستشو بکار می بردند. در سال شیمیدان فرانسوی نیکلاس لبانس بی کربنات سدیم را به شکل امروزی تهیه نمود. جان دوییت و آستین چرچ اولین کارخانه سودای آشپزی را از بی کربنات سدیم و دی اکسید کربن احداث کرده اند.

در بخش جانبی این فرآیند، آمونیوم کلرید (نشادر) با اکسید کلسیم حاصل از فرآیند تجزیه حرارتی سنگ آهک (کلسیم کربنات)، واکنش داده می شود و آمونیاک احیا شده و به مرحله اول واکنش برگشت داده می شود. همچنین محصول جانبی این فرآیند، کلرید کلسیم می باشد که قابل فروش می باشد.

جوش شیرین موجود در فروشگاه های مواد غذایی بی کربنات سدیم خالص و دارای درجه غذایی است.. نانوایان مقدار کمی جوش شیرین را به مخلوط آرد، شکر، تخم مرغ، کره و سایر مواد موجود در کیک ها، کلوچه ها و سایر محصولات پخته شده اضافه می کنند. از جوش شیرین همراه با مایه ترشی که اسیدی است.، است.فاده می شود و محصول سبک تری با طعم اسیدی کمتری تولید می شود. بسیاری از بوهای بد ناشی از اسیدها هستند و جوش شیرین هنگام واکنش با آن ها، این بوها را خنثی می کند. گازی که در طی واکنش اسید و باز بین جوش شیرین و اسیدی مانند خامه تارتار، آب لیمو یا اسید لاکتیک در دوغ آزاد می شود، باعث بالا رفتن کالاهای پخته می شود.



( فروش ) های دیگر