تولید و ساخت بی کربنات سدیم در فیروزکوه

Sodium Bicarbonate-1
Sodium Bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


پرورش آبزیان: در زمینه پرورش آبزیان است.خر پرورش ماهی با تولید ۸ تن در سال بیش از ۵٪ تولید ماهیان سردابی است.ان را به خود اختصاص می‌دهد. ضمناً ایجاد اولین مجتمع شیلاتی کشور در این شهرستان در زمینی به وسعت هکتار توسط اداره کل شیلات است.ان در دست مطالعه‌است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. مجتمع مذکور در مزرعه پرورش ماهی قزل آلا به صورت مداربسته با تولید سالانه تن و اشتغال زایی حدود نفر، در کاهش میزان بیکاری در شهرستان تأثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. شایان ذکر است. دمای مناسب آب در شهرستان فیروزکوه ( درجه سانتیگراد) مناسبترین دما برای پرورش آبزیان است..

دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای مساعد، و همچنین وجود رودخانه‌ها و منابع آب شیرین در این شهرستان، باغداری رواج زیادی دارد. از محصولات کشاورزی فیروزکوه می‌توان به گندم، جو، بنشن، تره بار، زرد آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو، انگور و آلبالو اشاره کرد.

همین ویژگی باعث بارش سالیانه بسیار زیاد در این منطقه شده و زمین‌های آن را بسیار حاصلخیز می‌کند. به این روستا که بروید، در هر گوشه و کنار آن، باغ‌ها و مزارع سرسبزی می‌بینید که زندگی و نشاط  در آن‌ها جریان دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید به این روستا بروید و در یکی از کوه‌های انار، گوران، یورد، شریف و یا بزکوه ماجراجویی خود را آغاز کنید.


دی اکسید کربن به عنوان حباب از محلول خارج می شود و از آنجایی که از هوا سنگین تر است. بر روی ظرف جمع شده و یا از کناره های آن سرریز می شود. پس از اتمام واکنش یک محلول رقیق است.ات سدیم در ظرف باقی می ماند و اگر آب را از آن خارج نماییم (به وسیله جوشش) ، سدیم است.ات فوق اشباع در ظرف باقی می ماند که به آن &#;یخ داغ&#; گفته می شود. یخ داغ جامدی شبیه به یخ را تشکیل می دهد که گرما آزاد می کند.

قدرت کف کنندگی پودر به اندازه ذرات بی کربنات سدیم بستگی دارد، هر چه ذرات کوچکتر باشند حلالیت سریعتر اتفاق می افتد و کف قدرتمندتری با خودنمایی (مقدار زمانی که کف مشاهده می شود) سریع تولید می شود. اما اگر ذرات بزرگتر باشند، کفی ضعیف تر اما با خودنمایی طولانی تری خواهیم داشت. از این رو انتخاب اندازه ذرات باید بر اساس آنچه از محلول نهایی انتظار داریم انتخاب شود.

بی کربنات سدیم با نام آیوپاک سدیم هیدروژن کربنات یا جوش شیرین شناخته میشود و فرمول مولکولی آن NaHCO میباشد.این ماده که در گرید خوراکی با نام جوش شیرین نیز شناخته می شود کاربرد های مختلفی در صنایع گوناگون دارد. نام های مترادف :كربنات هيدروژن سديم ; جوش شیرین ;سوداي پخته شده ;اسيد كربونيك سدیم، ;نمك مونو سديم ; مونو سديم كربنات ; كربنات اسيد سديم ; Sodium Hydrogen Carbonate;Sodium bicarbonate



( تولید و ساخت ) های دیگر