تولید و ساخت بی کربنات سدیم در قرچک

Sodium bicarbonate-1
Sodium bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


قرچک در حریم منطقه تهران قرار دارد و از یک بخش مرکزی، دهستان و آبادی تشکیل شده است.. از نظر کد منطقه شهرداری قرچک شامل ناحیه است.. قرچک خود به تنهایی همه‌ی امکانات از نظر بیمارستان، ساختمان پزشکان، بانک، پارک و بازار و فروشگاه را دارا می‌باشد. خیابان محمد آباد یکی از بهترین محله‌های قرچک است.. خیابان مخابرات نیز با نزدیک بودن به این خیابان جزء محلات خوب قرچک به حساب می‌آید. شهرک طلایه نیز با بافتی آپارتمانی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.. در زیباشهر قرچک امام زاده بی بی زبیده آرام گرفته است.. شنیده‌ها حاکی از این است. که در اینجا مزار خواهر امام رضا قرار دارد. البته در زیباشهر، بوستان جنگلی قرچک، شهربازی و است.خر ولیعصر نیز وجود دارد. از محله‌های جدید قرچک نیز می‌توان به شهرک گل‌ها، فرهنگیان، الحدید، کارگر، امام علی، امام حسن و زیتون و شهرک نیایش نیز اشاره نمود.

هرکدام از این مهاجران در محله‌های خود زندگی و گویش‌های قومی ‌خویش را در کنار زبان فارسی حفظ نموده‌اند. آنان علاوه بر زبان، آداب و رسوم شهرهای خود را نیز حفظ نموده و مناسبت‌های ملی و مذهبی را با شیوه‌ی خود برگزار می‌نمایند. از این رو از قرچک با عنوان ایران کوچک یاد می‌شود.

شهر قرچک، از محله های مختلفی تشکیل شده است. که هر کدام از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی متفاوت هستند. اما در مجموع باید بگوییم که امکانات رفاهی و تفریحی قرچک تهران، مطلوب است.. زیرا در سال های اخیر و با رشد جوامع شهری در است.ان تهران، هر یک از محله ها و شهرستان های تابع تهران نیز رشد کرده اند و از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی و فرهنگی، فوق العاده هستند.


دی اکسید کربن به عنوان حباب از محلول خارج می شود و از آنجایی که از هوا سنگین تر است. بر روی ظرف جمع شده و یا از کناره های آن سرریز می شود. پس از اتمام واکنش یک محلول رقیق است.ات سدیم در ظرف باقی می ماند و اگر آب را از آن خارج نماییم (به وسیله جوشش) ، سدیم است.ات فوق اشباع در ظرف باقی می ماند که به آن &#;یخ داغ&#; گفته می شود. یخ داغ جامدی شبیه به یخ را تشکیل می دهد که گرما آزاد می کند.

بی کربنات سدیم یک ترکیب آمفوتریک است.. محلول های آبی به دلیل تشکیل اسید کربنیک و یون هیدروکسید ملایم قلیایی هستند. بی کربنات سدیم می تواند به عنوان شستشو دهنده برای از بین بردن هرگونه ناخالصی های اسیدی از مایع خالص و تولید نمونه خالص تر است.فاده شود. واکنش بی کربنات سدیم و یک اسید نمک و اسید کربنیک تولید می کند، که به راحتی به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود:

این محصول بیشتر به وسیله فرایندی بین کلرید سدیم ، آمونیاک و کربن دی اکسید و آب تهیه میشود که این فرایند به اسم فرایند سلوی(solvy process) میباشد، که در این واکنش سدیم بی کربنات به صورت رسوب بدست می آید و پس از خشک کرد و حرارت دادن به کربنات سدیم تشکیل میشود. همچنین می توان با عبور دادن گاز از داخل محلول جوشان کربنات سدیم خالص یا محلول هیدروکسید سدیم ، بی کربنات سدیم را به شکل رسوب ته نشین شده به دست آورد.      



( تولید و ساخت ) های دیگر