گروه حوزه و دانشگاه : معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور گفت با سیستم یکسانسازی شهریه دانشگاه پیام نور دورههای رسمی با افزایش ۵ درصدی و دورههای فراگیر با کاهش شهریه روبهرو شدهاند. فرشاد ابراهیمپور معاون اداریومالی دانشگاه پیامنور گفت: بر اساس مصوبات هیئتامنای دانشگاه پیامنور، شهریههای این دانشگاه هر ساله با افزایش حدود […]
تپه واوان که قدمت آن مربوط به دوره اشکانیان میباشد و یکی از جاذبههای گردشگری اسلامشهر است. .همچنین یکی ازآثارهای ملی ایران به شمار می آید .این تپه در کنار شهرک واوان واقع شده است. و همه روزه گردشگران زیادی برای این برای دیدن این اثربه این منطقه مراجعه میکنند.
این امامزاده در نزدیکی روستای حسین آباد واقع شده است. و به اسم امام موسی کاظم نیز شناخته می شود. که در حال حاضر این بنا به صورت سیمانی میباشد و در گذشته به صورت کاهگل بوده است. .همچنین ضریح فلزی و سبز رنگ که امروز مشاهده میکنید جایگزین ضریح چوبی و مشبک گذشته می باشد.
مدار الکترونیکی این متال های شامل خازن، دیود، ترانزیستور و یک مقاومت می باشد. این بی متال ها مناسب الکتروموتور هایی هستند که زمان زیادی طول می کشد به دور نامی خود برسند و موتور های پر قدرت که جریانی بیشتر از حد معمول مصرف می کنند. بی متال های معمولی نمیتوانند پاسخگوی این مساله باشند و هنگام راه اندازی الکتروموتور تریپ می دهند.
در بی متال دستی (H به معنای Hand) و یا همان بی متال های Manual، بعد از اینکه بی متال در مدار عمل می کند و مدار قطع می شود، فلز بی متال سرد شده و به حالت اولیه خود برمی گردد، ولی کنتاکت های داخل بی متال که برای قطع کردن مدار تغییر حالت داده اند، در همان حالت باقی می مانند و برای برگرداندن آنها به حالت اولیه باید دکمه Reset که روی بی متال است. را به طور دستی فشار دهیم، تا کنتاکت ها آماده قطع مجدد مدار باشند.
بی متال (Bimetal) حفاظت از موتور در برابر اضافه بار را بر عهده دارد به همین روی یک رله حفاظتی است. و به صورت سری در مدار قرار می گیرد. بی متال رله اضافه بار (Overload Relay)، رله حرارتی (Thermal Relay) و یا رله اضافه بار حرارتی (Thermal Overload Relay) نیز نامیده می شود. رله حرارتی بی متال اصلی ترین روش برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار است.. ضریب انبساط طولی دو فلز اساس عملکرد این رله است.. روش عملکرد بی متال به این صورت است. که با عبور جریان الکتریکی فلزها گرم شده و طول آن افزایش می یابد. یکی از فلزهای به کار رفته در داخل بی متال ضریب انبساط طولی بیشتری دارد که این امر سبب می شود دو فلز با هم به سمت فلزی که ضریب انبساط طولی کمتری دارد خم شود؛ در نتیجه این اتفاق، مسیر عبور جریان کنتاکت ها باز شده و مدار قطع می شود.
برای قرار گیری بی متال قبل از موتور و اتصال آن به منبع تغذیه، روش مرسوم آن روش مستقیم است. و آن این است. که مینیاتوری در بالا دست آن قرار می دهیم. در اصل چون بی متال فقط تشخیص خطای حرارتی را دارد، برای تشخیص خطای مغناطیسی لازم است. مینیاتوری قبل از بی متال باشد.
وقتی بی متال را در رنج های جریان بالا است.فاده می کنیم، از ترانسفورماتور جریان (CT) جهت اندازه گیری جریان است.فاده می شود و هادی قدرت (هادی با جریان اصلی) از داخل CT عبور داده شده و توسط CT جریان ایجاد شده از حول هادی به سیم پیچ ثانویه منتقل می شود و توسط قسمت فرمان بی متال امنیت مصرف کننده تامین می شود؛ که اگر از حد تنظیم شده تجاوز کرد، قسمت فرمان بی متال عمل کرده و در نهایت مدار فرمان را قطع می کند، که باعث قطع کل مدار خواهد شد.