خوشبختانه در سالهای اخیر با نگاه ویژه شهرداری و دولت به این مناطق، بودجههای خوبی به آن اختصاص داده شد. با این کار، علاوه بر یک بازسازی گسترده در بافت این مناطق، امکانات بسیاری نیز در دسترس مردم ساکن در آن قرار گرفت که به راحتی، با امکانات سایر مناطق شهر برابری میکند. هر کدام از این مناطق شامل چند محله است. که از قدیمیترین محلات شهر تهران محسوب میشوند.
به واسطه داشتن بافت قدیمی و نیاز به نوسازی در جنوب تهران و نیاز به بازسازی این بافت ، تعداد املاک کلنگی و مالکان مایل به مشارکت و نوسازی ساختمان ها روز به روز افزایش میابد . برای آشنایی با برترین سازندگان جنوب تهران و یافتن خانه های کلنگی در این بخش از تهران به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید .
خدمات رفاهی تنها به مراکز خرید یا گردشکری محدود نمیشود . برای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات شهری در جنوب تهران ، مسئولان اقدام به تاسیس انواع بیمارستان های عمومی و تخصصی در جنوب تهران کرده اند که در ادامه به معرفی تعدادی ازین مراکز درمانی میپردازیم . اکثر این بیمارستانها در سال های دور ساخته شده اند و امروزه مورد بازسازی قرار گرفته اند که معروفترین آنها عبارتند از :
رله های اضافه بار حرارتی اجازه اضافه بارهای موقت بی ضرر (مانند راه اندازی موتور) را بدون ایجاد اختلال در مدار می دهند. اما اگر بار به اندازهای زیاد باشد که باعث آسیب به مدار شود، اتصال آن را قطع می کند. این تجهیز پس از حذف اضافه بار قابل تنظیم مجدد است..
اساس کار این رله بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز غیر همجنس به کار رفته در آن است.. تشخیص جریان خطا (جریان اضافه بار) به نمودار مقدار جریان عبوری، دمای محیط و عوامل دیگر بستگی دارد. اما به صورت کلی میزان جریان اضافه بار و زمان تشخیص خطا در شرایط عادی بر اساس جدول زیر است.:
بر روی بی متال های سه فاز معمولا سه تیغه کنتاکت قدرت جهت عبور جریان سه فاز و اتصال به کنتاکتور وجود دارد که به صورت سری در مسیر مصرف کننده سه فاز قرار می گیرند. هم چنین بر روی آن ها، چند عدد کنتاکت فرمان جهت است.فاده در مدار فرمان قرار دارد. که معمولا شامل دو عدد کنتاکت کمکی بسته (NC) (جهت قطع کردن تغذیه کنتاکتور در حالت اضافه بار) و دو عدد کنتاکت کمکی باز (NO) (جهت ارسال آلارم سیگنال یا نویز جهت اطلاع اپراتور) می باشد. همچنین بر روی اکثر بیمتال ها یک دکمه تغییر وضعیت دستی و اتوماتیک وجود دارد که در حالت دستی پس از اضافه بار و قطع شدن مدار توسط بیمتال، اپراتور باید به صورت دستی بیمتال را RESET نماید، اما در حالت اتوماتیک پس از عمل کردن بیمتال، پس از گذشت زمانی معین بیمتال به صورت اتوماتیک ریست می گردد و مجددا وارد مدار می شود. بیمتال عمدتا برای حفاظت موتور در حالت سه فاز به کار برده می شود و به پایین کنتاکتور، قبل از موتور وصل می شود.
عملکرد صحیح رله اضافه بار حرارتی آماده را می توان با دکمه TEST آزمایش کرد. دکمه تست برای شبیه سازی خاموش شدن رله است.فاده می شود. در طول این شبیه سازی، کنتاکت معمولا بسته (۵-) (Normally Closed) باز می شود و کنتاکت معمولا باز (-۸) (Normally Open) بسته می شود.
مدار الکترونیکی این متال های شامل خازن، دیود، ترانزیستور و یک مقاومت می باشد. این بی متال ها مناسب الکتروموتور هایی هستند که زمان زیادی طول می کشد به دور نامی خود برسند و موتور های پر قدرت که جریانی بیشتر از حد معمول مصرف می کنند. بی متال های معمولی نمیتوانند پاسخگوی این مساله باشند و هنگام راه اندازی الکتروموتور تریپ می دهند.