پس از انقلاب ۵، طرح جامع تهران تنها برای ۸ سال بهطور مستقیم مبنای کنترل و هدایت توسعهٔ پایتخت ایران بود و در دهههای گذشته، تغییرات کالبدی و توسعهٔ کلانشهر تهران بیشتر بر مبنای مجموعهای از ضوابط و بخشنامهها صورت گرفتهاست.
مجموعه شهرداری تهران برای پیشبردن ماموریتها و وظایف محوله علاوه بر هشت معاونت بالغ شصت سازمان، شرکت، مرکز و ستاد در زیر مجموعه خود دارد در این بخش مروری اجمالی بر برخی از مهمترین شرکتهای مدیریت شهری تهران خواهیم داشت.
مجموعه شهرداری تهران برای پیشبردن ماموریتها و وظایف محوله علاوه بر هشت معاونت بالغ شصت سازمان، شرکت، مرکز و ستاد در زیر مجموعه خود دارد در این بخش مروری اجمالی بر برخی از مهمترین سازمانهای مدیریت شهری تهران خواهیم داشت.
تبصره: در صورتیکه امکان اشغال فضای سبز به میزان درصد وجود نداشت، میتوان حدأکثر درصد از فضای سبز را در خارج از قطعه زمین تخصیصی احداث کرد. البته کار باید با هماهنگی شرکت است.انی در مشاعات شهرک / ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی مربوطه انجام شود.
طراحی اصولی و خلاقانه بهترین راه برای رسیدن به محیطی آرامشبخش و مناسب در محوطه سازی ساختمان است.. ما در رهپویان صنعت فضای سبز متناسبی با محیط زندگی شما طراحی و اجرا خواهیم کرد. سوالاتی که در قسمت بالا قرار دادیم، از جمله مهم ترین سوالاتی است. که ذهن بسیاری از افرادی که قصد محوطه سازی ساختمان یا باغ یا خانه خود را دارند، درگیر خود کرده است..بنابراین اگر شما هم قصد محوطه سازی ساختمان یا خانه و باغ خود را دارید، می توانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات دقیقی در زمینه محوطه سازی کسب کنید.
از همان ابتدای طراحی، همه شکلهای حمل و نقل به بخشهای مختلف شهرک در نظر گرفته شود. این مورد باید در نظر گرفته شود که همه کارگران به وسیلۀ نقلیه شخصی دسترسی ندارند. بنابراین، باید امتیازی برای افرادی که با وسیلۀ نقلیه عمومی به محل کار خود میروند در نظر گرفته شود.
در نظرگرفتن مسیرهایی برای دوچرخه سواری و ایجاد پارکینگ ایمن دوچرخهسواری در کنار پارکینگ اتومبیل برای کارمندان، از جمله ایدهآلها، است.انداردهای بروز دنیا و اصول طراحی شهرک صنعتی است.. هر قدر جایگاههای پارک دوچرخه به ساختمانها نزدیکتر باشد، اشتیاق اشخاص برای است.فاده از دوچرخه بیشتر میشود.
در صورتیکه که جایی برای طراحی و اجرای مسیرهای پیاده روی عمومی در نظر گرفته می شود و این مسیر پیاده روی عمومی بخشی از مسیر خیابان های عمومی نیست، توسعه صنعتی مجاور نباید به گونهای باشد که زیبایی و ایمنی مسیرهای پیادهروی را کاهش دهد.