بقعهٔ امامزاده یحیی در جنوب شرقی ورامین در محلهٔ کهنه گل قرار گرفتهاست. تاریخ بنای بقعه، سال هجری قمری است.. مقبره گنبد بزرگ آجری دارد و در بدنهاش هشت دریچهٔ مشبک ساخته شدهاست. صحن بنا به شکل برج، چهار کنج طاقنما دارد. در قسمت پایین دیوارهٔ صحن، گچبریهایی وجود دارد و در پایین آنها نیز کاشیهای بزرگ و زیبایی با جلای فلزی به کار رفتهاست.
برای دسترسی به ورامین از تهران تنها یک راه ورودی وجود دارد. این میسر برای ماشینهای سبک و سنگین مورد است.فاده قرار میگیرد. راه دیگر برای رسیدن به ورامین، مسیر تهران- شریفآباد-پیشوا و وارمین است. که به نسبت مسیر اول طولانیتر میباشد. ورامین از طریق جاده چرمشهر به ازاده راه قم-گرمسار میرسد. علاوه بر مسیرهای جادهای، راهآهن وارمین نیز فعال است.. ایستگاه راه آهن ورامین در مسیر راهآهن تهران مشهد قرار دارد.
تالاب بند علی خان در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان ورامین قرار دارد. این تالاب فصلی، در فصول گرم سال بهصورت باتلاق درمیآید و گاهی خشک میشود؛ اما در پاییز و زمستان، مملو از آب میشود و پرندگان مهاجر را به سوی خود جذب میکند. این تالاب زیستگاه و محل زمستانگذرانی پرندگانی همچون اردکهای سرسبز، خوتکا، غازها، آبچلیکهای پاسبز و پاسرخ و فیلوش است. و بیش از همه در آن چنگر یافت میشود. وجود نی که در محیط آب شیرین رشد میکند، نشان از تصفیه خودبهخود آب در این تالاب دارد.
در نظرگرفتن مسیرهایی برای دوچرخه سواری و ایجاد پارکینگ ایمن دوچرخهسواری در کنار پارکینگ اتومبیل برای کارمندان، از جمله ایدهآلها، است.انداردهای بروز دنیا و اصول طراحی شهرک صنعتی است.. هر قدر جایگاههای پارک دوچرخه به ساختمانها نزدیکتر باشد، اشتیاق اشخاص برای است.فاده از دوچرخه بیشتر میشود.
صنایعی که آلودگیهای گازی مانند گرد و غبار، دود و بو تولید میکنند، باید در منتهی الیه جهت باد غالب است.قرار یابند. صنایع فاقد آلودگی تا حدّ امکان در مجاورت ساختمانهای جنبی و مکمل قرار گیرند. صنایعی که مزاحمت صوتی ایجاد میکنند، میبایست به دور از ساختمانهای جنبی قرار گیرند.
یک اصل راهنما در محوطهسازی اطراف ساختمانهای مسکونی شهرکهای صنعتی این است. که نوع، اندازه و مکان کاشت گیاهان باید متناسب با مقیاس، طرح و قطعه ساختمان باشد. کاشت درختان و بوتهها به صورت ردیفی توصیه میشود. زیرا در این صورت شرایطی فراهم میشود تا بتوان در اطراف آنها طرحهای جدیدی ایجاد کرد و توسعه داد.
احداث Industrial Estateها در نواحی به دور از شهرها و روستاها، برای ساکنان شهرها و روستاها جنبه مثبت زیستی دارد. اما آلودگی صنعتی و احتمال آسیب زمینها و مناطق اطراف ناشی از این آلودگیها، اغلب نگرانیهای زیست محیطی ایجاد میکند.
در صورتیکه که جایی برای طراحی و اجرای مسیرهای پیاده روی عمومی در نظر گرفته می شود و این مسیر پیاده روی عمومی بخشی از مسیر خیابان های عمومی نیست، توسعه صنعتی مجاور نباید به گونهای باشد که زیبایی و ایمنی مسیرهای پیادهروی را کاهش دهد.