دسترسی از قرچک به تهران و بالعکس ساده است.. با تبدیل قطار حومهای قرچک به مترو این دسترسی راحت تر هم خواهد شد. در حال حاضر قرچک مترو ندارد اما این شهر دارای ایستگاه های مترو مختلفی در نزدیکی خودش است. که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد یا تاکسی های خطی به راحتی میتوان به قرچک رفت وآمد کرد. از جمله این ایستگاه ها می توان به ایستگاه شهر ری و ایستگاه مترو جوانمرد قصاب اشاره کرد.
به گفته بسیاری از باستان شناسان و محققانی که در تپه پردیس فعالیت کردهاند، این منطقه یکی از قدیمیترین آثار تاریخی است. که تمدن بشری را در عصری نشان میدهد که انسان با درک صحیح از زندگی گروهی، به ساخت ابزارهای زندگی متمدن روی آوردهاست.
قرچک در سال ۵۵ شمسی به دلیل توسعه در صنعت و جذب مهاجر از نقاط مختلف کشور به شهر تبدیل شد. در شهر قرچک محله های مختلفی وجود دارد و معمولا مهاجران هر شهر یا کشور محله خاص خود را در قرچک تشکیل داده اند. جالب اینجاست که روی تابلو مسجد هر منطقه در کنار نام مسجد، اسم منطقهای که مهاجران از آنجا مهاجرت کرده اند، نوشته شده است..
امروزه تراکم سازه ها و ساختمان ها در شهرهای بزرگ و کوچک به سطح بسیار بالایی رسیده است.. این موضوعی است. که ضرورت توجه تخصصی به فرایند تخریب را دو چندان می کند. چرا که احتمال آسیب دیدن ساختمان ها و سازه های مجاور در این فرایند وجود دارد. این موضوع باعث شده رشته ای تحت عنوان مهندسی تخریب ایجاد شود. در این مطلب روش های مختلف تخریب سازه معرفی می شود.
در این روش از یک ماشین پایه، برای مثال یک کاونده است.فاده شده و یک بازوی تخریب گر به آن متصل می شود. یک ابزار تخریب به انتهای بازو اضافه می شود. از این ابزار برای تخریب ساختمان از بالا به پایین است.فاده می شود. به این ترتیب ماشین بخش های بزرگ سازه را تخریب می کند، و یک تیم متخصص روی زمین هم قطعات و مواد را تفکیک می کند. این روش نسبت به روش توپ تخریب و روش های با انفجار ایمن تر در نظر گرفته می شود.
اگر در بررسی محیط سازه برای تخریب با مواد آسیب رسان و خطرناک مثل آلودگی های نفتی، مواد معدنی خطرناک، و یا مواد آسیب رسان دیگر مواجه شویم نیاز به حذف آنها وجود دارد. برای این کار باید از افراد متخصص کمک گرفت. آنها قبل از تخریب اقدام به برداشتن و حذف مواد آسیب رسان و خطرناک می کنند.
دلایل زیادی برای تخریب سازه وجود دارد. به هر ترتیب سازه های کهنه باید با سازه های نو جابجا شوند. ممکن است. ساختمان ایستایی خود را از دست داده یا هر نوع آسیب ساختاری دیده باشد. به این ترتیب سازه های کوچک تخریب شده و سازه های بزرگ تر جایگزین آنها می شوند.
این وسیله یک ابزار دستی برای تخریب دیوارهای کوچک است.. با است.فاده از این ابزار کارگران اقدام به تخریب اجزای داخلی سازه می کنند. است.فاده از این ابزار برای تخریب سازه های با ارتفاع کم مناسب است.. این روش به دلیل آسیب کمی که به اجزای اصلی مواد ساختمانی وارد می کند مناسب سازه هایی است. که قرار است. مواد ساختمانی آنها مورد است.فاده مجدد قرار بگیرد. این روش مناسب ساختمان های دو تا سه طبقه است.. از جمله ضعف های این روش زمان بسیار کند پیشروی مراحل آن است..