در است.پر موتور ها در اطراف هسته مرکزی چندین الکترومگنت ( آهنربای های الکتریکی ) دندانه داری قرار دارند و در مرکز نیز یک سیلندر آهنی دندانه دار ( به شکل چرخ دنده ) وجود دارد. این الکترو مگنت ها بوسیله ی یک کنترلر خارجی ( به عنوان مثال میکرو کنترلر ) فعال و غیر فعال می شوند. با برانگیخته شدن اولین الکترومگنت ، سیلندر مرکزی دندانه دار شروع به چرخش می کند تا دندانه های روی سیلندر دقیقا مقابل دندانه های اولین الکترو مگنت قرار بگیرند. ( به خاطر داشته باشید در این حالت دندانه های سیلندر مرکزی فقط با دندانه های اولین الکترومگنت مطابقت می نماید و با دندانه های سایر الکترومگنت ها انطباق ندارد. )
با سلام همین ابعاد و همین اندازه برای من بسیار مناسب هست من علاقمند به ساخت معرق با چوب و کاشی هستم این دستگاه شما توان برش کاشی رو داره؟ ظرافت در برش دارند؟ دقت برش تا چه حد هست؟ برش با دقت بالا بیشتر برای من مد نظر هست من با دستگاه برش سنگ واتر جت کار کردم سرعت برش در واتر جت بسیار بالا هست با دقت بالا از لحاظ ساختار دستگاه های شما تفاوت زیادی با دستگاه های واتر جت ندارند و گمان میکنم امکان طراحی و ساخت واتر جت در ابعاد کوچک مثل این دستگاه سی ان سی شما کار سختی نباشه ،فقط یک مخزن گارنت و یک پمپ برای تزریق اب با فشار زیاد یک پمپ هوا و یک دستگاه تصفیه اب هست شما میتونید یک واتر جت در همین ابعاد برای من بسازید ؟ با میز کار پنجاه سانت در پنجاه سانت قیمت یک دستگاه تک هد واتر جت رو میگند حد اقل میلیون تومان و من یک جوان ساله دانشجو هستم که حالا حالا ها سرمایم به این حد نمیرسه اگر شما بتونید یک واتر جت ارزان و کوچک بسازید من خریدارم .
یکی از دوستان من در کشور افغانستان نیاز به خرید دستگاه CNC چوب و شیشه دارد هیچگونه آگاهی نسبت به آنچه که باید خریدار درنظر بگیرد و اینکه نیازش با کدامیک خط برآورده میشود هم ندارند به همین خاطر نیاز به آگاهی رسانی ازطرف شما ودرپایان انتخاب سیستم ازطرف ایشان وجود دارد خوشحال میشوم که راهنمایی بفرمایید
در موتور های AC کنترل دور با تغییر فرکانس می باشد این امر هزینه بسیار بالایی را نسبت به موتورهای DC در بر دارد عدم نیاز به یک سو کننده تعمیر و نگهداری ارزانتر به دلیل نداشتن کلکتور و جاروبک از مزایای این موتورها می باشد . این موتورها حجم زیادی را اشغال می کنند . این موتورها تا قبل از سال برای حرکت میزها و اسپیندل است.فاده می شده است. .
یاتاقانها تحت فشارهای محوری ، شعاعی و با ترکیبی از آنها قرار می گیرند . یا تاقان های شعاعی فقط در جاهایی نصب می شوند که بارهای شعاعی بر آنها وارد می شوند یاتاقان های کف گرد نیز در جایی نصب می شوند که فقط بارهای محوری وجود دارند بعضی از یاتاقان ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند هم بارهای محوری هم بارهای شعاعی را متحمل شوند . برای تحمل بارهای محوری از رول برینگ های مخروطی و بعضی از بلبرینگ های غلطکی است.فاده می شود .