در مجموعه پیست اسکی دیزین، تلهکابین وجود دارند که هرکدام، مسیرهای مهمی را تشکیل میدهند. شاله، با ۸ متر ارتفاع و ۵ متر طول، مسیری است. که دفتر مدیریت را به رستوران شاله وصل میکند. تلهکابین قله با متر ارتفاع و ۵ متر طول، در وسط پیست قرار گرفته است. و به قله میرسد.
استفاده از تور پیست اسکی دیزین یکی از راههای است.فاده راحتتر از امکانات دهکده دیزین است. که از طرف اکثر اسکیبازان حرفهای پیشنهاد میشود. این تورها معمولا سه روزه برگزار میشوند. بهطور کلی انتخاب تور برای خانوادهها و اکیپهای دوستانه نیز مناسب است.. سه گزینه برای اقامت یک یا چند شبه در دهکده دیزین وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
پیست دیزین فقط مختص زمستان نیست و در تابستان نیز میتوانید به پیست چمن آن سر بزنید. برای کسانی که میخواهند از هوای زمانی و دمای منفی درجه سانتیگراد لذت ببرند، سرزدن به پیست دیزین در فصل پاییز و زمستان، بهترین انتخاب است..
ماهک ها جهت جابه جایی دنده به منظور انتخاب دور مناسب بکار می روند و شکل ظاهری آنها در گیربکس های مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به حجم دنده و وزن آن و چگونگی کوپل آنها بر روی شفت دارد نحوه کوپل می تواند بوسیله یک خار تخت و در مواردی بوسیله شفت هزار خار باشد و ماهک باید بتواند چرخ دنده مورد نظر را به راحتی از یک طرف و یا از دو طرف در روی شفت حرکت دهد برای سهولت در جابجایی دندها هر یک از ماهک ها بوسیله اهرم هایی که انتهای آنها در بیرون از گیربکس قرار دارد هدایت می شوند .
سیستم کنترل سیستم کنترل در ماشینهای کنترل عددی عبارت است. از سیستمی که می تواند یک یا چند محور را در حین کار کنترل کرده و در موقعیت مکانی خاص و مورد نظر قرار دهد و از بخشهای موتور٬ درایو ٬ کارتهای الکترونیکی ٬ مانیتور ٬ تابلوی فرمان و سیستم اندازه گیری شامل سنسورهای اپتیکی (خط کش و انکودر ) تشکیل شده است..
این ماشین تراش بسیار کوچک است. و روی میز کار یا کمد جداگانه ای نصب می شود. برای کارهای کوچک و دقیق است.فاده می شود زیرا بسیار دقیق است.. این دستگاه معمولاً مجهز به تمام اتصالاتی است. که یک ماشین تراش بزرگتر دارد و می تواند تقریباً هر عملیات تراش بزرگتری را انجام دهد.
با فعال شدن الکترو مگنت بعدی و غیر فعال شدن اولین الکترومگنت ، دندانه های روی روتر ( Rotor ) با دندانه های الکترومگنت بعدی منطبق می شود به هر یک از این چرخش ها یک پله یا یک است.پ می گویند و بدین شکل یک است.پ به جلو یا عقب حرکت می کند.با ادامه این فرآیند موتور به چرخش ادامه می دهد. است.پ موتور ها می توانند به این شکل زوایای دقیقی حرکت کنند.
کنترل قدرتهای زیاد با نیروی کم ؛ سادگی کنترل سرعت و نیرو به طور پله ای و عکس العمل سریع در برابر تغییر جهت از ویژگی های محرکهای هیدرولیکی می باشند . از معایب آنها نشتی و قیمت گرانشان می توان نام برد و نیز این سیستم ها دارای سرعت عمل کمتری نسبت به محرکه های الکتریکی می باشند از محرکه های هیدرولیکی بیشتر در کنترل های مدار بسته است.فاده می گردد . محرکه های هیدرولیکی در دو نوع دورانی ( موتورها ) و رفت و برگشتی ( سیلندرها و پیستونها ) مورد است.فاده واقع می شوند . برای حرکتهای طولی کم از سیلندر و پیستون و برای حرکتهای طولی بلند از موتورهای هیدرولیکی به همراه پیچهای ساچمه ای است.فاده می شود .