چیزی که پارک جنگلی تلو را برای گردشگران متمایز میکند این است. که با وجود فاصله بسیار کمی که از تهران دارد از نظر گونههای گیاهی و جانوری بسیار متفاوت از پارکهای جنگلی تهران است.. تعداد زیادی از ساکنان پایتخت ترجیح میدهند آخر هفتههای خود را در پارک جنگلی تلو لواسان سپری کنند پس اگر نمیخواهید در شلوغی از این پارک دیدن کنید برنامه گشتوگذارتان را به روزهای وسط هفته موکول کنید.
آبشار پسچویک یا پسکوهک با ارتفاع ۵ متر، از معروفترین جاهای دیدنی افجه است. که در شمال شرق آن قرار دارد. طراوت و سرسبزی این منطقه و همچنین وجود درختان افرا، زیبایی فوقالعادهای به این آبشار بخشیدهاند. اگر به بالای آبشار بروید، چشمانداز زیبایی از دشت هویج پیش روی شما قرار میگیرد.
نام شهر لواسان بدون پسوند یا پیشوند میباشد و نباید آن را با دهستان لواسان کوچک یا دهستان لواسان بزرگ که دیگر مناطق بخش لواسانات هستند، اشتباه گرفت. گاهی اشتباهاً آن را شهر گلندوک یا شهر لواسان کوچک مینامند که این اسامی غیررسمی بوده و کاربرد ندارند زیرا دهستان لواسان بزرگ یا مرکز آن یعنی روستای لواسان بزرگ، شهر نیستند که برای رفع تشابه اسمی با آنها از پسوند است.فاده شود و اگر هم روزی شهر شوند وسعت آنها به اندازهای نیست که بزرگتر از شهر لواسان باشند. اطلاق نام محله گلندوک بر کل شهر لواسان که تنها یکی از چندین محله شهر لواسان است. نیز یک غلط مصطلح دیگر است. که در برخی موارد دیده میشود در حالی که برخی محلههای شهر لواسان مثل
همه دستگاه های CNC (فلز تراش – چوب – سنگ – فوم – برش هواگاز – صنایع رباتیک و غیره ) از اجزاء و قطعات مشابهی تشکیل شده اند که در این مطلب به بحث و گفتگو در مورد آن خواهیم پرداخت.این مقاله به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با اجراء و قطعات دستگاه های CNC تهیه شده است.. به طور کلی قطعات دستگاه های CNC شامل سه قسمت اصلی مکانیک ؛ کنترل و برق قدرت می شود.
یاتاقانها با تحمل بار شعاعی و محوری قطعات متحرک را ، در مسیر حرکت خود نگه داشته و بوسیله تماس لغزشی ( یاتاقان های معمولی ) یا تماس غلتشی ( یا تاقان های ضد اصطحکاک ) را کاهش می دهند همچنین با است.فاده از روغن کاری مناسب نیز اصطحکاک را کاهش می دهند پس با کاهش اصطحکاک ، سایش و فرسودگی نیز کاهش می یابد. یا تاقان ها یک سطح سایشی قابل تعویض را تشکیل می دهند که از نظر اقتصادی بسیار با صرفه تر از تعویض چرخ دنده ها یا شفتهای سوارشده برروی آنها می باشد .
در مجموع وقتی که دو یا چند یاتاقان بر روی یک شفت معمولی سوار می شوند می بایست محور هر یک از یاتاقانها با دیگری تنظیم شود . بسیار ی از یاتاقانها ضد اصطحکاکی ، آب بندهایی دارند که روغن را درون آنها نگه داشته و از ورود مواد خارجی جلوگیری می کند یاتاقانهای ضد اصطحکاک معمولاً از یک طرف با قفسه ای که پرس شده مسدود می شود و از طرف دیگر درپوشی دارند که قابل باز شدن است. . این در پوش با فشار زیاد دست در جای جود محکم می شود وقتی که محفظه یاتاقان بدون لبه باشد اغلب برای نگه داری یاتاقان در محل خود از یک رینگ فنری است.فاده می شود .
در است.پر موتور ها در اطراف هسته مرکزی چندین الکترومگنت ( آهنربای های الکتریکی ) دندانه داری قرار دارند و در مرکز نیز یک سیلندر آهنی دندانه دار ( به شکل چرخ دنده ) وجود دارد. این الکترو مگنت ها بوسیله ی یک کنترلر خارجی ( به عنوان مثال میکرو کنترلر ) فعال و غیر فعال می شوند. با برانگیخته شدن اولین الکترومگنت ، سیلندر مرکزی دندانه دار شروع به چرخش می کند تا دندانه های روی سیلندر دقیقا مقابل دندانه های اولین الکترو مگنت قرار بگیرند. ( به خاطر داشته باشید در این حالت دندانه های سیلندر مرکزی فقط با دندانه های اولین الکترومگنت مطابقت می نماید و با دندانه های سایر الکترومگنت ها انطباق ندارد. )
با بهتر قرار گرفتن ساچمه های فلزی بین شفت اسکرو ومهره حرکت خطی هم بهتر انجام می شود در واقع با گذر زمان در اثر اصطکاک ممکن است. این جاگیری ساچمه ها در بین شیار ها از حالت ایده ال خود خارج شود بنابراین بحث نیروی اصطکاک مسئله مهمی است. که با یک مثال به توضیح آن می پردازیم . وقتی شما یک جعبه را روی زمین حرکت می دهید این جعبه هرگز با یک نیروی کم حرکت نمی کند و باید تا حد معینی نیروی وارده به آن را افزایش دهید که این حد معین همان نیروی اصطکاک دینامیکی است. و به محض اینکه نیروی دینامیکی را وارد کنید جعبه شروع به حرکت کردن می کند.