«... ای مردم چرا نشستهاید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریختهاند منزل آیتالله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران بردهاند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شدهاند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشدهاند…»
ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
نواحی پیشوا شامل کویها و محلههای قدیمی شهر و شهرکهای بعضاً تازه تأسیس و در حال توسعه هستند که همگی در قالب یک منطقه شهرداری اداره میشود. بعضی از این محلات قبلاً روستا بودهاند اما امروز جزء شهر پیشوا محسوب میشوند. نواحی مختلف شهر پیشوا عبارتند از:
یاتاقانها تحت فشارهای محوری ، شعاعی و با ترکیبی از آنها قرار می گیرند . یا تاقان های شعاعی فقط در جاهایی نصب می شوند که بارهای شعاعی بر آنها وارد می شوند یاتاقان های کف گرد نیز در جایی نصب می شوند که فقط بارهای محوری وجود دارند بعضی از یاتاقان ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند هم بارهای محوری هم بارهای شعاعی را متحمل شوند . برای تحمل بارهای محوری از رول برینگ های مخروطی و بعضی از بلبرینگ های غلطکی است.فاده می شود .
سیستم کنترل سیستم کنترل در ماشینهای کنترل عددی عبارت است. از سیستمی که می تواند یک یا چند محور را در حین کار کنترل کرده و در موقعیت مکانی خاص و مورد نظر قرار دهد و از بخشهای موتور٬ درایو ٬ کارتهای الکترونیکی ٬ مانیتور ٬ تابلوی فرمان و سیستم اندازه گیری شامل سنسورهای اپتیکی (خط کش و انکودر ) تشکیل شده است..
البته آخرین پیشرفتها در زمینه ساخت این دستگاه باعث شده که گستره دمائی این دستگاه بیشتر و سختی شرایط را کمتر نماید برای این کار به بازوها و قسمت های مهم دستگاه سنسورهای حرارتی نصب شده است. که خطاهای تغییرات دمائی در محاسبه مقدار اندازه گیری لحاظ شود.
اگر جزء غلتنده کروی ( ساچمه ) یا ( Ball ) باشد تماس غلتنده با رینگها است. و اگر است.وانه ( رولر ) باشد تماس خطی است. پس در نوع و اندازه یکسان ، تحل بار رولر به رینگ بیشتر است. . اما بلبرینگها به علت اصطحکاک کمتر دارای سرعت بیشتر و سر و صدای کمتری است. . به جزء بلبرینگ های خود میزان در بقیه موارد بلبرینگ ها ممان می گیرند اما چون هیچ قطعیتی در میزان ممان ندارند گذاشتن ممان روی آن اکیداً ممنوع است. اگر یاتاقان در شرایط مناسبی نگهداری شده و در دمای معقولی کار کند ، فقط خستگی فلز تنها علت گسیختگی آن خواهد بود . خستگی ناشی از میلیونها مرتبه اعمال تنش است. . عمر همه یاتاقان ها به صورت کل تعداد دورها یا تعداد ساعتهای کار یاتاقان در سرعت ثابت معمولی که برای پدید آمدن معیارهای خرابی مورد نیاز تعریف می شود که این عمر با مقدار بار روی محور نسبت معکوس دارد .
کنترل قدرتهای زیاد با نیروی کم ؛ سادگی کنترل سرعت و نیرو به طور پله ای و عکس العمل سریع در برابر تغییر جهت از ویژگی های محرکهای هیدرولیکی می باشند . از معایب آنها نشتی و قیمت گرانشان می توان نام برد و نیز این سیستم ها دارای سرعت عمل کمتری نسبت به محرکه های الکتریکی می باشند از محرکه های هیدرولیکی بیشتر در کنترل های مدار بسته است.فاده می گردد . محرکه های هیدرولیکی در دو نوع دورانی ( موتورها ) و رفت و برگشتی ( سیلندرها و پیستونها ) مورد است.فاده واقع می شوند . برای حرکتهای طولی کم از سیلندر و پیستون و برای حرکتهای طولی بلند از موتورهای هیدرولیکی به همراه پیچهای ساچمه ای است.فاده می شود .