اندازه گیری فیزیکی در رودهن ( مشاوره و اجرا )

Physical measurement-1
Physical measurement-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



بهترین زمان سفر به رودهن بهار و تابستان است.. البته در اوایل فروردین ماه ممکن است. روستاهای شمالی رودهن هنوز سرد باشند و نتوانید در کنار رودخانه‌های آن قدم بزنید. اما به‌طورکلی هر زمان که از گرمای پایتخت یا گرمای سمنان کلافه شدید، یکی دو ساعتی را به طرف رودهن رانندگی کنید تا از خنکای کوهستان و رودخانه‌ها جانی دوباره بگیرید. البته پاییز و زمستان در پیست اسکی آبعلی (در نزدیکی رودهن) حال و هوای متفاوتی دارند، طرفداران ورزش‌های برفی برای رسیدن فصل سرد لحظه‌شماری می‌کنند تا در این موقع از سال از این پیست است.فاده کنند.

قدمت رودهن به سال پیش برمی‌گردد. زمانی‌که آذری زبانان اهل ارومیه، تصمیم گرفتند به این دره‌ سرسبز و خوش آب و هوا مهاجرت کنند. بنابراین گویش اصلی مردم رودهن آذری است. ولی در برخی از روستاها و شهر آبعلی مردم به زبان مازندرانی هم صحبت می‌کنند.

برای رسیدن به رودهن می‌توانید اتوبوس‌های آزادراه تهران-پردیس را در پایانه دستواره، واقع در میدان نوبنیاد سوار شوید و به این شهر سفر کنید. همچنین می‌توانید در سه راه تهرانپارس، از مینی‌بوس‌هایی که به رودهن می‌روند، است.فاده کنید. دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن نیز می‌توانند از ایستگاه متروی فرهنگسرا، اتوبوس‌های تندرو را سوار شوند و مستقیم و بدون توقف به رودهن برسند.


دقت اندازه گیری با صحت تفاوت کوچکی دارد. صحت اندازه گیری به اختلاف مقدار اندازه گیری شده با مقدار دقیق و درست گفته می شود درحالی که دقت به قابلیت ارائه مجدد مقادیر اندازه گیری شده توسط یک دستگاه با مقدار صحت مشخص گفته می شود. دقت اندازه گیری و صحت در بیان کلی به یک موضوع اشاره دارد و آن بیانگر اختلاف مقدار نمایش داده شده توسط ابزار اندازه گیری با یک مقدار صحیح و دقیق است. که با تکرار اندازه گیری این اختلاف ثابت بوده و از حد تعریف شده تجاوز نکند.دقت اندازه گیری بیانگر میزان قطعیت نتیجه است.. مفهوم دقت با مقدار خطا بیان میشود و به هر میزان خطا افزایش یابد دقت کاهش می یابد. شیوه های گوناگونی برای بیان دقت اندازه گیری مرسوم است. . مرسوم ترین شیوه بیان دقت، برحسب درصد در کل مقیاس قابل اندازه گیری توسط دستگاه است..

نکته: در SI هفت کمیت و یا یکای اصلی داریم و مابقی کمیت‌ها فرعی به حساب می‌آیند. به عنوان مثال طول کمیت اصلی است. و با یکای متر بیان می‌شود.و یکاهای کوچکتر و یا بزرگتر از آن مانند نیز که کمت اصلی طول را اندازه‌گیری میکند را به عنوان یکای های اصلی می‌شناسیم.

به کمترین مقدار قابل اندازه گیری توسط ابزار را تفکیک پذیری میگویند. به عنوان مثال در خط کش شما میتوانید حداکثر مقدار یک میلیمتر را اندازه گیری کنید که در این مورد میزان تفکیک پذیری میلیمتر است. اما در دستگاهی مانند میکرومتر میزان تفیکک پذیری کمتر از میلی متر است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در رودهن