تست و کنترل مایعات در دماوند ( مشاوره و اجرا )

Fluid testing and control-1
Fluid testing and control-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



در جبهه جنوبی کوه دماوند آبشاری یخ‌زده وجود دارد که در جهان منحصربه‌فرد است.. بلندی آن متر و قطر آن متر است. و یخ آن هیچ‌گاه ذوب نمی‌شود. در فصل تابستان، هر روز بر اثر تابش آفتاب در حدود ظهر و یک ساعت بعدازظهر، دمای هوا به بالای صفر می‌رسد و به‌دنبال آن آب بسیار کمی جاری می‌شود و در حدود بعدازظهر، دمای هوا به زیر صفر می‌رسد و یخ ذوب‌شده دوباره منجمد می‌شود؛ به این ترتیب آبشاری یخی پدید می‌آید که همواره یخ‌زده است.. در بالای این آبشار گودالی وجود دارد که در تمام طول سال پوشیده از برف است.. آبشار یخی کوه دماوند با قرار داشتن در ارتفاع ۵ متری، از نظر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین آبشار در خاورمیانه است..

تقریبا پنج نوع مار، انواع عقرب، بزمجه، انواع خانواده موش‌ها و گورکن در این منطقه دیده می‌شود. بیشتر گزنده‌های این محدوده سم مهلکی ندارند؛ حتی نیش خطرناک‌ترین خزنده‌ها نیز تا چند ساعت پس از گزش قابل درمان است.. در کوه دماوند، گزندگان در ارتفاعات بالاتر از متر بسیار کم به چشم می‌خورند.

گیاهان دشت لار و بلندی‌های دربرگیرنده آن گوناگونی چشمگیری دارد. شماری از این گیاهان خوراکی و دارویی است. که در اردیبهشت ماه دوستداران سبزی چین را فرا می‌خواند. گون و خرگوشک و آویشن (اوشم) و شنگ، لواش، سیرک (تلم)، پیازک، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر (الرگ)، شیرین بیان، باریجه، چای کوهی، بارهنگ و والک نمونه‌هایی از گیاهان دشت لار و بلندی‌های آن است.. زنبق وحشی بنفش و ارغوانی و مرغک و گل زرد، و شقایق دشت لار را در بهار رنگارنگ کرده زیبایی آن دو چندان می‌شود.


پس از تميزكاري مايع نافذ اضافي، ماده آشكار ساز اعمال مي‌گردد. آشكارساز ممكن است. بصورت پودر خشك يا به صورت پودر معلق در يك مايع با سرعت تبخير بالا باشد. اعمال آشكارساز بايد به نحوي صورت گيرد كه يك لايه نازك و يكنواخت روي سطح قرار گيرد. بهترين راه، اعمال ماده آشكارساز در چند مرحله و به صورت لايه‌هاي نازك مي‌باشد. ضخيم بودن لايه آشكارساز مانع از نمايان شدن ناپيوستگي‌هاي ريز مي‌گردد.

آزمايش مايعات نافذ فقط قادر به نمايان ساختن عيوب سطحي يا عيوبي كه به سطح قطعه راه دارند مي‌باشد. در اين روش بعد از تميزكاري، مايع نافذ روي سطح تست اعمال مي‌شود. با اعمال زمان كافي (dwell time)، مايع نافذ به دليل خاصيت موئينگي زياد به درون تمام ناپيوستگي‌هاي سطحي نفوذ مي‌نمايد. سپس بايد، مايع نافذ اضافي را از روي سطح پاك نموده و ماده آشكار ساز را اعمال نمود. پس از گذشت مدتي، ماده آشكار ساز، مايع نافذ را از درون ناپيوستگي‌ها بيرون مي‌كشد و نهايتاً علايم ناپيوستگي‌ها روي يك زمينه مناسب قابل رويت خواهند بود.

پس از انجام تست، در صورت كشف علائم مربوط به ناپيوستگي، مي‌توان با تهيه عكس يا رسم نماي شماتيك قطعه، يك سند دائمي از محل ناپيوستگي تهيه نمود. همچنين بايد شماره قطعه، شماره جوش، نوع عيب، محل و سايز عيب در گزارش PT، درج شوند. پس از عمليات خارج نمودن عيب و قبل از انجام جوشكاري مجدد بايد تمام مواد نافذ، آشكارساز و تميز كننده از روي سطوح زدوده شوند، زيرا علاوه بر تأثير سوء بر كيفيت جوش، بخاراتي سمي توليد مي‌كنند كه براي سلامتي مضر مي‌باشند



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در دماوند