مشاوره و اجرا تشخیص رنگ در فیروزکوه

Car Color Detection-1
Car Color Detection-2
0263-2513625
09122653088 09122060929



برای رسیدن به دریاچه آهنک با ماشین،‌ ابتدا باید به روستای سیمین دشت بروید و پس از آن، مسیری خاکی را یا باید دقیقه با ماشین و یا ساعت پیاده، طی کنید. ناگهان در میان بیابان، نیزاری کوچک را خواهید دید که دریاچه آهنک در دل آن پنهان شده است..

رودخانه مهاباد از میان این روستا عبور می‌کند و عاملی مهم در حاصلخیزی و رونق کشاورزی در این منطقه شده است.. یکی از دیدنی‌های این روستای زیبا، حمام تاریخی آن است. که به دوران قاجار برمی‌گردد؛ اما در دوران صفویه ساخته شده است..

تنگه واشی مکانی با جاذبه‌های گردشگری است. که در حدود ۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان‌ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران می‌باشد. شاید یکی از جذابترین بخش‌های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه‌ای است. که در بین یک دره سنگی قرار دارد. با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و به‌خصوص در تابستان هزاران نفر از ساکنین است.ان تهران و دیگر است.ان‌های اطراف به این منطقه مسافرت می‌کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از موسسه‌های توریستی، اقدام به برگزاری تورهای گوناگونی در این منطقه نموده‌اند که همین امر باعث افزایش شهرت و معروفیت این منطقه شده‌است.


شرکت نوین‌ ایلیا‌ صنعت فعالیت خود را از سال در زمینه اتوماسیون صنعتی آغاز کرد. این شرکت با شعار راهکارهای نوآورانه در صنعت اتوماسیون، یکی از برندهای پیشرو در زمینه تامین تجهیزات و ساخت ماشین‌آلات بینایی ماشین و پردازش تصویر است..

تشخیص رنگ در صنعت از اهمیت فو ق العاده ای برخوردار است.. تشخیص رنگ در صنایع مواد غذایی، بخصوص دربسته بندی چای، صنعت چاپ، کارخانه های پارچه بافی و رنگرزی و لوازم آرایشی از موارد مهم و کاربردی برای تولید و کنترل کیفیت می باشد. به همین دلیل روشها و سنسورهای مختلفی برای این کار ایجاد گردیده است.. ما ابتدا قبل از آشنایی با این روشها و طرز کار سنسورها احتیاج به آشنایی با ماهیت نور و رنگ وخواص آن می باشد که در زیر به توضیح کلی آن می پردازیم:

در این روش سنسور تشخیص نور شامل یک فتودیود می‌شود که گاهی این فتودیود با فیلتر رنگی همراه است.. این فتودیود مبدلی است. که باید انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. روش سنتی تشخیص رنگ‌ها با سنسور از ساختاری است.فاده می‌کند که در آن سه تا چهار فتودیود روی یک تراشه ادغام شده‌اند و فیلترهای قرمز، آبی و سبز روی سطح آنها قرار گرفته‌اند. انجام این روش به یک عدد تقویت کننده امپدانس انتقالی نیاز دارد که بتواند هر کدام از فتودیودها را به یک مبدل A/D با رزولوشن عادی بیتی تبدیل کند. معمولا از این روش در شرایطی است.فاده می‌کنند که لازم باشد سریع به نتیجه دست پیدا کرده و در شرایط نوری متغیر کار کرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر