شهرک صنعتی خوارزمی در فاصله نسبتا زیادی از تهران واقع شده است.. اما احداث جاده کمربندی پاکدشت که دقیقا از مقابل این شهرک می گذرد، یک پروژه ملی بسیار بزرگ است. که فاصله تهران تا این شهرک صنعتی را به حدود دقیقه کاهش می دهد. این شهرک در مجاورت اتوبان و آزادراه تهران مشهد قرار دارد و عرض . کیلومتری آزادراه فضای مناسبی را برای تبلیغات صنعتگران ایجاد کرده است.. به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی راه های مختلفی را برای تامین هزینه های اضافی ساخت این جاده بررسی کرده و با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، بیش از کیلومتر ساخته شده است..
شهرک خوارزمی در تاریخ // با مساحتی بالغ بر هکتار تأسیس و تا به امروز حدود . هکتار واگذار شده است.. همین طور تعداد قراردادهای به نتیجه رسید نیز به قرارداد رسیده است.. همچنین باعث اشتغال به کار نفر در این شهرک شده است..
شهرک صنعتی خوارزمی در فاصله نسبتا زیادی از تهران واقع شده است.. اما احداث جاده کمربندی پاکدشت که دقیقا از مقابل این شهرک می گذرد، یک پروژه ملی بسیار بزرگ است. که فاصله تهران تا این شهرک صنعتی را به حدود دقیقه کاهش می دهد. این شهرک در مجاورت اتوبان و آزادراه تهران مشهد قرار دارد و عرض . کیلومتری آزادراه فضای مناسبی را برای تبلیغات صنعتگران ایجاد کرده است.. به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی راه های مختلفی را برای تامین هزینه های اضافی ساخت این جاده بررسی کرده و با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، بیش از کیلومتر ساخته شده است..
پایداری انواع مصالح خاکی در حین عملیات خاکبرداری با یکدیگر تفاوت دارد. زاویه شیب طبیعی، زاویه خودنگهدار مصالح را مشخص میکند. این زاویه به سطح آب زیرزمینی در محل اجرای پروژه بستگی دارد و بع عنوان معیاری برای اجرای سیستم نگهداری موقت در نظر گرفته میشود. زاویه شیب طبیعی برخی از مواد خاکی متداول عبارت هستند از:
محاسبه حجم خاکبرداری و خاکریزی همیشه با مقداری خطا همراه است.. عوامل دستگاهی، عوامل انسان و عوامل طبیعی در نقشهبرداری به عنوان منشا اصلی خطای این محاسبات در نظر گرفته میشوند. علاوه بر این خطاها، طراحان باید تاثیر عملیات خاکی بر روی احجام خاک را نیز در نظر بگیرند. این احجام عبارت هستند از:
محاسبه حجم عملیات خاکی به روش نیمرخ عرضی یا در روش مقطع برداری، گزینه مناسبی برای اغلب پروژههای عمرانی بزرگ نظیر راهسازی، سدسازی، راه آهن و غیره است.. این روش از دقت بالایی بهره میبرد. البته اجرای محاسبات آن نیز نسبت به روشهای دیگر دشوارتر است.. اولین مرحله، پیدا کردن ناحیه خاکبرداری و خاکریزی برای هر مقطع با است.فاده از روش محاسبه سطح خالص یا روش ذوزنقه است.. در مرحله بعد، با ضرب میانگین ناحیه به دست آمده برای دو مقطع متوالی در فاصله آنها، حجم عملیات خاکی به دست میآید.
بهترین شرایط برای اجرای پروژههای عمرانی، ساخت سازهها بر روی زمینهای صاف و مستحکم است.. هموار بودن زمین و ظرفیت باربری بالای آن، ایمنی کاربران و طول عمر سازه را افزایش میدهد. در اغلب پروژههای عمرانی (مخصوصا پروژههای بزرگ)، مواجهه با ناهمواریها و یا مصالح ضعیف اجتنابناپذیر است.. در این شرایط، عوامل پروژه مجبور به برداشتن بخشی از زمین و فراهم کردن محیط مناسب برای شروع فعالیتهای اجرایی بر اساس طرح خواهند بود. این کار توسط عملیات خاکی انجام میشود.
در قرن هفتم میلادی (حدود سال پیش)، ساخت شاهراه (جادههای بزرگ و طولانی) برای اتصال مراکز اصلی شهرهای مختلف گسترش یافت. البته ساخت این مسیرها با سرعت کمی انجام میگرفت. همین موضوع، باعث گسترش است.فاده از نقشهبرداران برای بررسی عوارض زمین و افزایش بهرهوری در پروژههای راهسازی شد. در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی (قرن دوازدهم تا سیزدهم شمسی)، است.انداردهای راهسازی بهبود یافت. اولین مهندسان عمران از رویکردهای متفاوتی برای راهسازی است.فاده میکردند. با وجود یکسان بودن اصول این رویکردها، اطلاعات زیادی در مورد نحوه اجرای عملیات خاکی در آنها وجود ندارد. به عنوان مثال، تقارن یا عدم تقارن