در نزدیکی هتلها امکاناتی نظیر زمین تنیس و پاراگلایدر نیز دیده میشود. پمپ بنزین نیز در کیلومتری منطقه دیزین قرار داشته و خیال شما را بابت بنزین ماشین راحت میکند. در مسیر رفتن به دیزین نیز رستورانهای و مراکز اقامتی متعددی وجود دارد که برای خوردن غذا میتوانید به آنجا بروید. مسیر دیزین نیز بسیار زیبا و تماشایی است.. گذر از منطقه میگون، فشم و رودخانه زیبای این منطقه برای تفریح مناسب میباشد.
بهترین مسیر دسترسی به پیست اسکی دیزین جاده چالوس است.. برای رسیدن به پیست دیزین از جاده چالوس، باید پس از عبور از هتل گچسر در ۸ کیلومتری میدان کرج، وارد خروجی ولایت رود یا همان جاده دیزین شوید. ادامه این جاده شما را به پیست اسکی دیزین خواهد رساند.
برای رسیدن به پیست اسکی دیزین، دوراه در دسترس است.. یک راه، از سمت جاده چالوس است. که به ساکنان است.ان البرز نزدیکتر است.. راه دوم، مسیر شمیرانات و شمشک است. که به ساکنین است.ان تهران نزدیکتر است.. اگر راه اول را برای رسیدن به پیست انتخاب کردهاید، در جاده چالوس، بعد از عبور از هتل گچسر، حواستان به تابلوهای خروجی باشد. بعد از این هتل و در ۸ کیلومتری میان کرج، باید وارد خروجی ولایت رود (جاده دیزین) شوید. بعد از اینکه این مسیر را چند کیلومتر ادامه دادید، به پیست دیزین میرسید.
برای خیلی از پروژه های ساختمانی احتیاج به خاکبرداری میباشد و خاکبرداری موضوع بسیار مهمی میباشد و از ان مهم تر چکونگی انجام خاکبرداری میباشد که بسیار مهم است. که چگونه انجام شود بهتر است. بدانید که در اکثر پروژه های ساختمانی خاک برداری به صورتی انجام میشود که دیواره های ان قائم یا اینکه نزدیک به قائم باشد زیرا قائم بودن نکته مهمی میباشد و اهمییت این نکته بدلیل این است. که فشار جانبی که بر این دیواره یا به عبارتی به این جداره ها وارد میشود ناشی از رانش خاک بر اثر وزن خود ان میباشد و همینطور سربارهای احتمالی وجود دارد که روی خاک کنار گود میباشد که باید دقت شود که این سربارها شامل ساختمان مجاور ,بارهای ناشی از بهره برداری از معابر مجاور و خاک بالاتر از تراز افقی لبه ی گود و مواردی به این صورت وجود دارد با این تفاسیر و توضیحات متوجه خوتهیم شد که برای جلوگیری از ریزش ترانشه و ضرر و تبعات منفی این خاکبرداری سازه های موقتی را برای مهار این موارد و ضررها است.فاده میکنند که به این سازه های موقتی سازه های نگهبان گفته میشود هدف های اصلی سازه های نگهبان را بخواهیم تفسیر کنیم میتوانیم بگوییم:
این نکته را درباره ترانشه طبیعی بدانید که مکان هایی که منحنی ترام زیاد باشد به این معنی است. که نشان دهنده ترانشه طبیعی میباشد همچنین ترانشه های مصنوعی هم وجود دارد که این ترانشه های مصنوعی با اهدافی مانند: ایجاد است.حکامات نظامی، انتقال اب برای ابیاری کشاورزی حتی ترانشه ها برای اهداف زیست محیطی هم است.فاده میشود و اهدافی مثل برای کاهش الودگی های بصری خطوط برق و تلفن و گاز نیز در دل زمین ترانشه حفر میکنند.
کوبندههای ضربهای هم عمدتاً به دلیل ایجاد لرزش باعث افزایش چگالی مواد کلاسهای I و II میشوند. همچنین کوبش ضربهای باعث رانده شدن مواد روپوش به داخل خاک محل میشود که باعث سفت شدن سطح دیوارههای ترانشه میشود. به همین دلیل در هر کاربردی که در آن لوله پلی اتیلن زیر سطح آبهای زیرزمینی قرار میگیرد و یا پایداری خاک محل مناسب نیست، باید از متراکم سازی ضربهای مواد کلاس I است.فاده شود.
آب زنی معمولاً در جاهایی مناسب است. که لوله توان نگهدارندگی کافی برای تحمل بار در نظر گرفته شده در طراحی را دارد و برای نگهدارندگی جانبی، به خاک وابسته نیست (در صورت لحاظ کردن چنین روشهایی در روپوشهایی که قرار است. نگهدارندگی جانبی مهیا کنند، باید با یک مهندس زمین شناس مشورت نمود).
هنگام گودبرداری از خاک پایداری از خاک به خطر می افتد یکی از روش پایدار نگهداشتن خاک در هنگام گودبرداری برداشت خاک به صورت شیبدار میباشد این روش پایداری خاک را حفظ میکند و در خاک برداری های با حجم و وسعت بالا این نوع مهاربندی خاک بخاطر صرفه اقتصادی بهتر میباشد و گزینه مناسبی میباشد البته به این نکته توجه شود زمانی میتوانیم این نوع خاک برداری را در پروژه های شهری انجام دهیم بتوانیم شیب را با توجه به فواصل املاک اجرا شود و همینطور اب زیرزمینی که به شیب وارد میشود کم باشد و یا اینکه کنترل شود.