قرچک در سال ۵۵ شمسی به دلیل توسعه در صنعت و جذب مهاجر از نقاط مختلف کشور به شهر تبدیل شد. در شهر قرچک محله های مختلفی وجود دارد و معمولا مهاجران هر شهر یا کشور محله خاص خود را در قرچک تشکیل داده اند. جالب اینجاست که روی تابلو مسجد هر منطقه در کنار نام مسجد، اسم منطقهای که مهاجران از آنجا مهاجرت کرده اند، نوشته شده است..
آب و هوا و ترافیک قرچک تهران، تفاوت چندانی با خود شهر تهران ندارد. البته به دلیل اینکه قرچک، در خارج از بافت پایتخت واقع شده است.، از لحاظ کیفیت آب و هوا کمی بهتر از شهر تهران است.. آب و هوای شهر قرچک، بیابانی و خشک است. و به همین دلیل در فصل های گرم سال، گرمای شدیدتری نسبت به تهران دارد. همچنین، در روزهای سرد سال، سرمای قرچک، خشک و است.خوان سوز است.!
همچنین، در قرچک تهران می توان به مسجدها و حسینیه های مختلفی دسترسی داشت. والدینی که بچه های کوچک دارند، نباید نگران ثبت نام مدرسه های آن ها در محله های مختلف قرچک باشند. زیرا قرچک تهران دارای مدرسه های متنوع دخترانه و پسرانه است..
متراکم سازی خاکریز اولیه اصلی باید در شرایط بهینه یا شرایطی نزدیک به شرایط بهینه ماده از نظر محتوای رطوبتی انجام شود. خاکریز را باید بصورت لایه لایه یا پشتهای به گونهای که در دو طرف لوله به میزان برابر بالا بیاید، جایگذاری کرد، در غیر این صورت ممکن است. لوله پلی اتیلن از مسیر خارج شود.
فشرده سازی مواد روپوش جزء الزامات عادی در ساخت و ساز لولههای انعطافپذیر هستند. متراکم سازی موجب کاهش فضای خالی بین دانههای مجزا شده و چگالی روپوش را افزایش میدهد و در عین حال قابلیت حمل بار لوله را به میزان چشم گیری بهبود داده و موجب کاهش خمش و نشست لوله و کاهش مشکلات تراویدگی آب میشود.
معمولاً متراکم سازی بوسیله ضربه بیشترین کارآیی را در مواد کلاسهای III و IVA دارد. عملیترین و کاراترین اقدام در این زمینه، است.فاده از کوبندههای ضربهای مکانیکی است.. بسته به نوع مواد روپوش، محتوای رطوبتی آن و ارتفاع پشته ممکن است. چند دوره فشرده سازی مورد نیاز باشد.
در مواد دانهای (کلاسهای I و II) فشرده سازی با است.فاده از لرزش بهترین کارایی را دارد. متراکم کردن سنگ باعث تغییر شکل سنگ نمیشود، بلکه آرایش آن را به شکلی چگال تر تبدیل میکند. در مواردی مثل نصب زیر پوششهای عمیق، که مهندس مربوطه حداقل تراکم است.اندارد را برابر با % یا بیشتر تعیین کرده است.، باید از متراکم سازی مکانیکی برای مواد کلاس I است.فاده نمود.
روش لوله رانی: این روش که مبحث اصلی این مقاله است. از روش های حفاری بدون ترانشه و مکانیزه دنیا به شمار می آید که پس از حفر چاه های دسترسی بین دو نقطه و تا عمق مشخص و قرار دادن جکهای هیدرولیکی فشار قوی در کف آن ها، عملیات حفر به روشهای مختلف مانند روش اوگری و یا هل دادن لوله انجام می شود و لوله ها همزمان با عملیات حفاری با فشار جکها به صورت پی در پی در مسیر قرار میگیرند.