در سه طرف حیاط مرکزی سه ایوان وجود دارد که عرض این ایوانها حدود پنج متر است.. طرح ساختمان این کاروانسرا به طرح مسجد جامع ساوه شباهت دارد. این مسجد در فاصله تقریباً کیلومتری از کاروانسرا قرار گرفته. در مسجد جامع در دوران صفوی تغییرات جزئی انجام گرفته و تنها اختلاف مسجد جامع ساوه با کاروانسرای رباط کریم این است. که در کارونسرای سنگی فضای خالی گوشهها را با اتاقهای گنبد داری پر کردهاند.
هدف اصلی کارناوال این است. که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!
لازم به ذکر است. که این انبارها در دورانهای زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده میشده است. که با جایگزین شدن یخچالهای برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.
یکی از روش های بهسازی و مقاوم سازی خاک که امروزه رواج بسیاری دارد، مسلح نمودن خاک است. که مشابه بهبود خصوصیات بتن توسط آرماتور عمل می کند. تسلیح خاک می تواند توسط المان های مختلف به صورت قائم، افقی یا مایل انجام شود. تسلیح خاک می تواند توسط شمع، سپر، ستون های آهکی و سنگی ، ریز شمع ها ، میل – مهار یا خاک مسلح انجام شود.
دستگاههای شمع کوبی باید مجهز به چکش با ظرفیت کوبندگی لازم برای شمعها باشند و چرخهای کشش جداگانه برای بلند کردن چکش و شمعها به طور مستقل داشته باشد. حداقل وزن چکش شمع کوب کیلوگرم ( پوند) است. و ارتفاع افتادن چکش، باید کمتر از سه متر باشد. وزن چکش با نیروی وارده به شمع باید طوری باشد که شمع در هر ضربه لااقل سه میلیمتر در زمین فرو رود. جرثقیلی که دستگاه شمع کوبی روی آن نصب شده باید قادر باشد در حالی که چکش و شمع هر دو به طور معلق از آن آویزان است.، تغییر مکان داده و به دور خود بچرخد. شمع کوب نیز باید برای هدایت شمعهای عمودی و مورب به یک هادی محکم که بر جای خود تکیه کند، ، مجهز باشد.
شمع های مرکب معمولا ترکیبی از فولاد، بتن و چوب می باشند. گاهی اوقات برحسب شرایط پروژه، آن ها را به صورت ترکیبی مورد است.فاده قرار می دهند. تولید شمع های مرکب دارای دو قسمت است.؛ معمولا قسمت بالایی از بتن و قسمت پایینی از فولاد یا چوب می باشد. به علت ساختار پیچیده و اجرای سخت این نوع از شمع ها، طراحی و است.فاده از آن به ندرت اتفاق می افتد.
برای نصب لوله شمع کوبی به راننده برای جا به جایی شمع نیاز داریم. محرکهای شمع ماشین هایی هستند که در عمق زمین حرکت میکنند و از سیستم های هیدرولیکی است.فاده میکنند که قادر به اعمال نیرو زیاد برای هدایت شمع ها در اعماق آن هستند. هنگامی که شمعهای فولادی بجای ایجاد سوراخ مستقیم به داخل خاک رانده میشوند، پشتیبانی مورد نیاز برای تثبیت لوله توسط خاک انجام میشود. با پایین آمدن لوله، خاک جابجا شده و منجر به اصطکاک و فشار بیشتر از هر طرف میشود و در نتیجه لوله را محکم نگه میدارد.
شمعها باید در موقع قرار گرفتن و کوبیده شدن به نحوی هدایت شوند که دقیقاً شاقول و یا با زاویه مورب مقرر کوبیده شوند و از وضع صحیح شمعها اطمینان حاصل شود. شمعهایی که با دقت مقرر کوبیده نشده، باید بیرون کشیده و مجدداً کوبیده شوند. یا اینکه شمع جدیدی در مجاورت آن کوبیده شود. این گونه عملیات اضافی کلاً به هزینه پیمانکار خواهد بود.