ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
احداث مترو در ورامین، پیشوا و قرچک بیش از ۵ سال قبل آغاز شده و هربار نمایندههای مجلس از طریق وعده پیگیری آن از مردم رأی گرفتند، اما متولی اجرای این پروژه بارها بین شرکت راه آهن و شرکت مترو دست به دست شده است.، با پیگیریهای محسن منصوری، است.اندار سابق تهران و معاون فعلی اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.
«... ای مردم چرا نشستهاید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریختهاند منزل آیتالله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران بردهاند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شدهاند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشدهاند…»
شمع ها از مرسوم ترین نوع بهسازی خاک در ابتدای پی ریزی اولیه هستند که اصطلاحا به آنها پی شمعی گفته می شود.اگر بخواهیم شمع ساختمان را توصیف کنیم یک سازه نسبتا بلند و شبیه به ستوان است. که هدف از وجود آن در ساختمان انتقال سنگینی و وزن طبقات بالاتر به لایه های مناسب خاک در اعماق پایین تر زمین می باشد. شمع سعی دارد مقاومت سازه را با عبور دادن بارهای وارد شده به سطح درونی خاک بیشتر نماید و وزن سازه را در طبقات بالایی بر روی خاک بیاورد و نه بر روی طبقات ابتدایی ساختمان. در این فرایند عملیات شمع-کوبی برای تسلیح خاک محل ابتدا گود برداری انجام میشود. این کار مانند این است. که در زمان پی ریزی میله گرد داخل زمین کاشته شود. جنس و نوع مصالح این ستون ها از بتن هستند که مقاومت فوق العاده بالایی دارد. بنابر این شمع کوبی از نوع ستون هایی بلند و بتنی که در اعماق خاک صورت گرفته اند از متداول ترین و کارشناسانه ترین نوع پی ریزی برای ساخت ساختمان های مرتفع و برج ها می باشد. از عمده ترین و کاربردی ترین روش های تسلیح خاک، شمع-کوبی با است.فاده از مصالح و ابزار مختلف می باشد که صورت قائم و یا مایل ساخته می شود. جنس این شمع ها را از انواع چوب، فلز و بتن انتخاب می نمایند. زمانی که مقاومت کافی در لایه های سطحی خاک نباشد، از شمع- کوبی است.فاده می شود تا از سطوح مستحکم در اعماق خاک اطمینان حاصل شود.
اگرچه انجام شمع کوبی ساختمان بخصوص در برج ها لازم و ضروری است. اما از سوی دیگر انجام این کار، با مزایا و معایبی همراه می باشد. سرعت زیاد، عدم تداخل در ساخت و ساز، کاهش هزینه ها در صورت اجرا با حجم بالا، حفاظت از سازه، مقرون به صرفه بودن برای گودی هایی با ارتفاع تقریبی پنج متر از جمله مزیتهای شمع کوبی خواهد بود. در مقابل، عدم امکان است.فاده از شمع کوبی پیش ساخته در برخی موارد به خاطر محدودیت های موجود، لزوم است.فاده از مقاطع سازهای مستحکم تر و کاهش فاصله شمعها در زمانی که ارتفاع مکان مورد است.فاده زیاد است.، از جمله معایب و محدودیت های آن محسوب میشود.
شمع کوب، ماشین مکانیکی است. که برای قرار دادن شمعها در خاک، با هدف بهبود پی ساختمانها و افزایش مقاومت سازه است.فاده میشود. شمع کوب وزنه سنگینی دارد که به صورت عمودی حرکت میکند و میتواند به سه شیوه هیدرولیکی، دیزلی و بخار به سمت بالا برود و وقتی به بالاترین نقطه میرسد، انرژی مکانیکی به انرژی پتانسیل، تبدیل و در آن ذخیره میشود. همچنین وقتی وزنه رها میشود انرژی پتانسیل به جنبشی تبدیل شده و بدین وسیله شمعها در زمین قرار میگیرد.
درحال حاضر، شرکت های متعدد با سوابق زیاد در زمینه طراحی، نظارت، اجرا و تست شمع کوبی در صنعت ساختمان در کشور فعالیت میکنند و به دلیل کاربردهای گسترده شمع کوبی، علاوه بر حوزه ساختمان های مسکونی و تجاری، از آن، در فضاهای مختلف و متمایز دیگر مانند ساحل ها و نیز است.فاده میشود.
دستگاههای شمع کوبی باید مجهز به چکش با ظرفیت کوبندگی لازم برای شمعها باشند و چرخهای کشش جداگانه برای بلند کردن چکش و شمعها به طور مستقل داشته باشد. حداقل وزن چکش شمع کوب کیلوگرم ( پوند) است. و ارتفاع افتادن چکش، باید کمتر از سه متر باشد. وزن چکش با نیروی وارده به شمع باید طوری باشد که شمع در هر ضربه لااقل سه میلیمتر در زمین فرو رود. جرثقیلی که دستگاه شمع کوبی روی آن نصب شده باید قادر باشد در حالی که چکش و شمع هر دو به طور معلق از آن آویزان است.، تغییر مکان داده و به دور خود بچرخد. شمع کوب نیز باید برای هدایت شمعهای عمودی و مورب به یک هادی محکم که بر جای خود تکیه کند، ، مجهز باشد.