شمع کوبی در پیشوا ( مشاوره و اجرا )

Piling-1
Piling-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



ایستگاه راه‌آهن پیشوا یکی از ایستگاه‌های خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاه‌های ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راه‌آهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..

احداث مترو در ورامین، پیشوا و قرچک بیش از ۵ سال قبل آغاز شده و هربار نماینده‌های مجلس از طریق وعده پیگیری آن از مردم رأی گرفتند، اما متولی اجرای این پروژه بارها بین شرکت راه آهن و شرکت مترو دست به دست شده است.، با پیگیری‌های محسن منصوری، است.اندار سابق تهران و معاون فعلی اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.

«... ای مردم چرا نشسته‌اید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریخته‌اند منزل آیت‌الله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران برده‌اند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شده‌اند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشده‌اند…»


شمع ها از مرسوم ترین نوع بهسازی خاک در ابتدای پی ریزی اولیه هستند که اصطلاحا به آنها پی شمعی گفته می شود.اگر بخواهیم شمع ساختمان را توصیف کنیم یک سازه نسبتا بلند و شبیه به ستوان است. که هدف از وجود آن در ساختمان انتقال سنگینی و وزن طبقات بالاتر به لایه های مناسب خاک در اعماق پایین تر زمین می باشد. شمع سعی دارد مقاومت سازه را با عبور دادن بارهای وارد شده به سطح درونی خاک بیشتر نماید و وزن سازه را در طبقات بالایی بر روی خاک بیاورد و نه بر روی طبقات ابتدایی ساختمان. در این فرایند عملیات شمع-کوبی برای تسلیح خاک محل ابتدا گود برداری انجام میشود. این کار مانند این است. که در زمان پی ریزی میله گرد داخل زمین کاشته شود. جنس و نوع مصالح این ستون ها از بتن هستند که مقاومت فوق العاده بالایی دارد. بنابر این شمع کوبی از نوع ستون هایی بلند و بتنی که در اعماق خاک صورت گرفته اند از متداول ترین و کارشناسانه ترین نوع پی ریزی برای ساخت ساختمان های مرتفع و برج ها می باشد. از عمده ترین و کاربردی ترین روش های تسلیح خاک، شمع-کوبی با است.فاده از مصالح و ابزار مختلف می باشد که صورت قائم و یا مایل ساخته می شود. جنس این شمع ها را از انواع چوب، فلز و بتن انتخاب می نمایند. زمانی که مقاومت کافی در لایه های سطحی خاک نباشد، از شمع- کوبی است.فاده می شود تا از سطوح مستحکم در اعماق خاک اطمینان حاصل شود.

اگرچه انجام شمع­ کوبی ساختمان بخصوص در برج ها لازم و ضروری است. اما از سوی دیگر انجام این کار، با مزایا و معایبی همراه می باشد. سرعت زیاد، عدم تداخل در ساخت ­و ساز، کاهش هزینه ­ها در صورت اجرا با حجم بالا، حفاظت از سازه، مقرون به صرفه بودن برای گودی ­هایی با ارتفاع تقریبی پنج متر از جمله مزیت­های شمع­ کوبی خواهد بود. در مقابل، عدم امکان است.فاده از شمع ­کوبی پیش ­ساخته در برخی موارد به خاطر محدودیت ­های موجود، لزوم است.فاده از مقاطع سازه­ای مستحکم ­تر و کاهش فاصله شمع­ها در زمانی که ارتفاع مکان مورد است.فاده زیاد است.، از جمله معایب و محدودیت ­های آن محسوب می­شود.

شمع ­کوب، ماشین مکانیکی است. که برای قرار دادن شمع­ها در خاک، با هدف بهبود پی ساختمان­ها و افزایش مقاومت سازه است.فاده می­شود. شمع ­کوب وزنه سنگینی دارد که به صورت عمودی حرکت می­کند و می­تواند به سه شیوه هیدرولیکی، دیزلی و بخار به سمت بالا برود و وقتی به بالاترین نقطه می­رسد، انرژی مکانیکی به انرژی پتانسیل، تبدیل و در آن ذخیره می­شود. همچنین وقتی وزنه رها می­شود انرژی پتانسیل به جنبشی تبدیل شده و بدین وسیله شمع­ها در زمین قرار می­گیرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در پیشوا