تولید و ساخت سدیم متابی سولفیت

Sodium metabisulphite-1
Sodium metabisulphite-2

سدیم متابی‌سولفیت یا سدیم پیروسولفیت که در سیستم نامگذاری IUPAC، برم. ای. سدیم متابی‌سولفیت نامیده می‌شود، یک ترکیب غیر آلی فرمول شیمیایی NaSO۵ است.. این ماده گاهی اوقات به عنوان دی سدیم نامیده می‌شود. از این ترکیب اکثراً به عنوان یک عامل ضد عفونی‌کننده، آنتی اکسیدان و نگهدارنده است.فاده می‌شود.

پیروسولفیت، متا بی سولفیت سدیم، نمک دی سدیم همگی نام های سدیم متا بی سولفیت (Sodium metabisulfite) می باشند که نشان دهنده ترکیبی غیر آلی هستند که به صورت پودر سفید متمایل به زرد رنگ در صنایع مختلف مورد است.فاده قرار میگیرد. این ماده شیمیایی خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی داشته و در صورت تماس با رطوبت هوا به سرعت اکسید می گردد. از مهم ترین ویژگی های این ترکیب می توان به حضور سدیم، هیدروژن و اکسیژن و گوگرد در آن اشاره نمود که ورود آنها در آب به شدت به زیست حیوانات آبزی لطمه وارد خواهد نمود.

کاربرد NaSO در صنعت بسیار زیاد بوده و به همین دلیل به شیوه های مختلف آن را تولید می کنند. از اصلی ترین روش های تولید این ترکیب غیر آلی شیمیایی می توان به تبخیر محلول سدیم سولفیت اشباع شده با دی اکسید کربن اشاره نمود. در اثر تبخیر این محلول واکنش زیر رخ می دهد:


معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .