تولید و ساخت مونو آمونیوم فسفات

Mono Ammonium Phosphate-1
Mono Ammonium Phosphate-2

آمونیوم دی‌هیدروژن فسفات که با نام مونوآمونیوم فسفات نیز شناخته می شود یک ترکیب شیمیایی است.. شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای دستگاه بلوری چهارگوشه سفید است.. فسفات مونوآمونیوم به صورت صنعتی با واکنش اگزوترمیک اسید فسفریک و آمونیاک به نسبت مناسب تهیه می شود NH + HPO → NHPO

اگر بخواهیم این ترکیب شیمیایی را از نظر ساختاری مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم، می توان گفت که متشکل از یک عدد عنصر نیتروژن با نماد شیمیایی N، شش عدد عنصر هیدروژن با نماد شیمیایی H، یک عدد عنصر فسفر با نماد شیمیایی Pو چهار عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی Oاست.

بطور کلی علائم ظاهری کمبود فسفر در گیاه بیشتر به رویت لکه هایی بر روی آن خلاصه می شود که همین عامل سبب سختی تشخیص کمبود فسفر نسبت به تشخیص کمبود نیتروژن و پتاسیم می شود. بر همین اساس می توان گفت نجات گیاه از کمبود حضور فسفر خیلی دیر اتفاق خواهد افتاد. یکی دیگر از علائم کمبود فسفر را می توان در رشد گیاه دید. چرا که فسفر در یک گیاه سالم به سهولت از مناطق با غلظت فسفر زیاد به سمت مناطق جوان تر که فسفر کمتری دارند حرکت می کند. همچنین در گیاهان بالغ فسفر به مناطقی از گیاه مهاجرت خواهد کرد که در تشکیل دانه یا میوه نقش دارند. چرا که این مناطق نیازمند انرژی بیشتری می باشند.


معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .