جریانهای هوایی، اثرگذاری زیادی در آبوهوای تهران دارند. وزش باد غالب از سمت غرب سبب میشود که غرب شهر همواره در معرض هوای تازه قرار گیرد؛ با وجود اینکه این باد دود و آلودگی نواحی صنعتی غرب را به همراه میآورد، وزش شدید آن میتواند هوای آلوده را از شهر تهران بیرون ببرد.
مطالعات نخستین طرح جامع تهران در سال ۵ آغاز شد و در به تصویب رسید. در این برهه، تهران حدود ۸ کیلومتر مربع وسعت داشت و جمعیت آن به ٫ میلیون نفر میرسید. این طرح، گسترش شهر تهران را به دلیل وجود ارتفاعات در شمال و شرق و نامناسب بودن زمینهای جنوبی، در منطقهٔ غرب تعیین کرد و سطح شهر را به ده منطقه با مراکز مجهز تقسیم و شبکهای از آزادراهها و بزرگراهها را نیز پیشنهاد کرد.
پس از انقلاب ۵، طرح جامع تهران تنها برای ۸ سال بهطور مستقیم مبنای کنترل و هدایت توسعهٔ پایتخت ایران بود و در دهههای گذشته، تغییرات کالبدی و توسعهٔ کلانشهر تهران بیشتر بر مبنای مجموعهای از ضوابط و بخشنامهها صورت گرفتهاست.
جک پارکینگ برای هر نوعی از دربهای پارکینگ تک و دو لنگه اعم از درب حیاط، درب ویلایی و درب فرفورژه مناسب است.. درب های فلزی که با جک برقی کار میکنند، با طراحی فوقالعادهای که جک های کنترلی دارند، دارای صدای کمی بوده و برای پارکینگهایی که در نزدیکی فضای نشیمن قرار دارند، مناسب هستند.
در دهه اخیر به صورت متداول از جک بازویی جهت کنترلی کردن درب حیاط و ریلی پشت درب اتوماتیک پارکینگ و پنجره Automation systems Motors for gates, doors and windows مورد است.فاده قرار گرفته است. و بیشتر برج های مسکونی، بانک ها ، بیمارستان ها و اماکن پرتردد به درب کنترلی اتوماتیک مجهز شده اند. مجموعه
ریموت کنترل به عنوان سومین جزء اصلی جک درب پارکینگ به عنوان یک ابزار ارتباطی کاربر با مرکز فرمان شناخته می شود. پکیج هایی که خریداری می کنید معمولا دارای دو عدد ریموت می باشند اما می توان برای مراکز و ساختمان های بزرگ تعداد بیشتری ریموت سفارش داد.
نحوه عملکرد درب اتوماتیک الکترومکانیکی به این صورت است. که در داخل جک موتوری وجود دارد که با انتقال نیرو به گیربکس باعث می شود جک گردش کرده و درب باز یا بسته شود. اگر چه این سیستم ساده به نظر می رسد اما است.هلاک آن زیادتر از نوع هیدرولیکی است..
پرمصرف ترین، کم خرج ترین سیستم دربازکن پارکینگی از همین سیستم است.فاده میکند. سیستم کارکرده بازوهای الکترومکانیک به این صورت است. که قدرت از موتوری که داخل بازو کار شده به سیستم گیربکس منتقل شده و از آن به واسطه چرخ دنده هایی که دارد به نیروی خطی مبدل می گردد.