وی در این بازدید به اتفاق مدیریت شهرک صنعتی قرچک مهندس حامد افشارنادری از روند است.قرار و تولید چندین واحد صنعتی شهرک در زمینه تولید پارچه رمبلی (شرکت اویاز) و شرکت قهوه اخوان و شرکت بسته بندی محصولات غذایی افق دریا ثمین بازدید کرد
به منظور جذب حداکثری انرژی و است.فاده از پتانسیل باد در مناطقی که علاوه بر تابش خورشید، وزش باد نیز دارند از این سیستم است.فاده میشو. قابلیت اطمینان سامانه به علت است.فاده از دو منبع انرژی و همپوشانی آنها در تولید انرژی بالاتر بوده و قابلیت نصب در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون را دارا میباشد.
تولید برق در خارج از شبکه سراسری برق، روشی برای تأمین انرژی در مجتمع های مسکونی، تجاری، صنایع و مناطق دور افتاده و یا روستایی میباشد که در اغلب موارد به دلیل موقعیت صعب العبور جغرافیایی و هزینه سرسام آورد انتقال، اتصال به شبکه غیرممکن می باشد. در این گونه موارد بهره گیری از انرژی های بومی (تجدیدپذیر) می تواند فرایند توسعه این مناطق را تسهیل نماید.
بهره گیری از گزینه های با حداقل هزینه عرضه، جهت توسعه خدمات نوین انرژی در این مناطق یک راه حل پایدار و منطقی محسوب می شود. روش مرسوم تولید برق در خارج از شبکه، بهره گیری از دیزل ژنراتور می باشد لیکن ظهور فناوری های جدید قابلیت هایی را ایجاد کرده است. که همان معماری یک سیستم هیبریدی با مشارکت فناوری های انرژی تجدیدپذیر در کنار دیزل ژنراتور می باشد تا بتوان تأمین انرژی مورد نیاز را با حداقل هزینه انجام داد. در رویکرد جدید دیزل ژنراتور همراه با فناوری های انرژی های تجدیدپذیر نظیر فتوولتائیک خورشیدی، باد، زیست توده، زیست گاز، پیل سوختی و برق آبی کوچک و یا خرد می باشد. فناوری هیبرید ترکیب منابع چندگانه انرژی همانند تجدیدپذیرها و ژنراتور دیزلی می باشد که ممکن است. از یک سیستم ذخیره سازی انرژی (باتری) نیز بهره بگیرد. بنابراین به طور کلی یک سیستم هیبریدی ترکیبی از یک یا چند منبع انرژی تجدیدپذیر نظیر خورشید، نیروگاه برق آبی کوچک یا خرد، زیست توده، باد و امواج، جزر و مد همراه با سایر فناوری ها همانند باتری ها و دیزل ژنراتور می باشد. به سیستم های هیبریدی ترکیبی گاهاً سیستم های میکروگرید (شبکه خرد) نیز گفته می شود.
وی به تاثیر بسزای ورود خودروهای هیبریدی و الکتریکی به چرخه سیستم حمل و نقل کشور در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه دروازههای ورود این نوع از خودروها به سیستم حمل و نقل به ویژه در مرحله نخست به ناوگان حمل و نقل عمومی باز شود، شاهد کاهش قابل توجه مصرف سوخت و آلایندگیهای ناشی از خودروها خواهیم بود.
مهندس ماهوتچی با اعلام اینکه در حال حاضر برخی از شرکتهای خودروساز داخلی در راستای تولید خودروهای میکرو هیبرید و هیبریدی گام برداشتهاند، تصریح کرد: هم اکنون پتانسیلهای لازم به منظور تولید خودروهای هیبریدی در کشور وجود دارد با این تفاوت که تحقق این مهم نیازمند بررسیهایی در زمینه صنایع با فناوری بالای این سیستم مانند باتریها، موتورهای الکتریکی و بردهای کنترلی است..