آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد میانگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوریها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده میشد و در متنهای آشوری هم بدان اشاره شده است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوهها را آیین مغانی میانگارد که در دامنه دماوند میزیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مسمغان و پیروانش در آن میزیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران شده و مسمغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دورههای مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن بهعنوان نماد ایران زمین بهره میبردند.
اولین کسی که ادعای صعود به دماوند را کرده، ابودلف خزرجی است. که در سفرنامه خود به صعودش اشاره کرده و شرحی از قله دماوند داده است.. پس از وی قزوینی، مسعودی، ابن فقیه و نیز ناصر خسرو اشاراتی به موقعیت صعود دماوند داشتهاند. در زمانهای قدیم عدهای خود را به قلهٔ دماوند رسانیده بودند. ناصر خسرو در سفرنامه اش نوشته است.:
دامنه کوه دماوند در ارتفاع تا ۵ متری کاملا پوشیده از شقایق است.. این شقایق منحصربهفرد در دنیا شناخته شده و با نام شقایق لار و رینه در کتابهای معتبر گیاهشناسی جهان به ثبت رسیده است.. همچنین این منطقه از لحاظ مرتع و چراگاه بسیار غنی است.؛ حتی در ارتفاعات بلند دماوند نیز (زیر چهار هزار متر) از این بابت فقر چندانی وجود ندارد؛ ولی متاسفانه چرای بیش از حد دامها، معدن کاوی و جادهکشی این شکوه بینظیر را در معرض آسیبهای جدی قرار داده است.. ارتفاع تا ۵ متری دامنهی این کوه است.وار در فصل بهار با فرشی از شقایق پوشیده میشود که متاسفانه این دشت نیز در معرض خطر جدی زبالههای تولیدی توسط بازدیدکنندگان است..
ما نیز همانند بسیاری از شما مصرف کنندگان عزیزدر بازارهای مختلف ابزار فروشی ، در برهه ای از زمان، سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید در شکل سنتی آن را چشیده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه های ممکن برای خرید ابزارآلات در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است..