تهرانپارس، نارمک، نیروی هوایی، تهران نو، پیروزی، مجیدیه، حکیمیه، سبلان و رسالت را میتوان مهمترین مناطق شرق تهران دانست. هر چند این محلهها از نظر سبک ساختمانسازی، بافت شهری و ترافیک شباهتهای زیادی با هم دارند اما باید دانست که تفاوتهای آنها نیز سبب تغییر شرایط خرید در این مناطق شده است.. مثلاً
میزان تردد وسایل نقلیه در خیابانهای شرق تهران متفاوت است.. ترافیک در برخی از خیابانها همچون حجربن عدی(تهرانپارس)، آیت(نارمک)، پیروزی، رسالت، نبرد، جانبازان(گلبرگ)، گلشن دوست و فرجام در ساعات خاصی از شبانهروز زیاد است. و حتی در روزهای منتهی به عید و تعطیلات این ترافیک سنگین میشود. اما اگر به منطقه شرق و نقشه آن مسلط باشید میتوانید به راحتی با استفاده از کوچههای فرعی راه مناسب را برای خود پیدا کرده و از ترافیک تا حدی دور شوید. البته بزرگراههای امام علی، باقری و بسیج را باید به این لیست اضافه کنید.
بسیاری از تهرانی ها بر این باور هستند سکونت مدرن در شرق تهران به سال و زبانی که ارباب هرمز تهرانپارس را خریداری کرد باز می گردد. با این وجود تحقیقات صورت گرفته در عرصه شهرنشینی تهران نشان می دهد اولین نشانه از شهرنشینی مدرن در شرق تهران به زمان ناصرالدین شاه قاجار باز میگردد. در دوران پادشاهی قاجاریه بخش عمدهای از شرق تهران به کشاورزی و باغداری اختصاص داشت که در آن خانه های ویلایی برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات احداث شده بودند.
یکی از مهمترین کاربردهای کامپوزیتهای PP/Talc است.فاده در صنایع خودروسازی به ویژه قطعات داخلی خودرو مانند داشبورد میباشد. افزودن PP-g-MA باعث افزایش خواص قطعات خودروی ساخته شده از کامپوزیت PP/Talc میشود. برای مثال، خواص پلیپروپیلن (PP)، پلیپروپیلن بازیافتی (rPP) و کامپوزیتهای PP/graft/Talc و rPP/graft/Talc با نمونههای تجاری کامپوزیتهای PP/Talc (Kinghfa PP)، با درصدهای یکسان تالک، مقایسه شده است. (شکل ). فرمولاسیون نمونههای مذکور مطابق جدول میباشد.
با افزایش تالک شاهد سیر صعودی مدول الاستیسیته (مدول یانگ) خواهیم بود که تا % به صعود خود ادامه میدهد. اگر مدول الاستیسیته افزایش یابد بدین معناست که ذرات پرکننده (filler) سفت و سخت هستند و باعث کند شدن در تحرک کامپاند میشوند. از نمودار فوق نتیجه میشود که تالک به طور کلی باعث افزایش مدول میشود.
شکل خواص مکانیکی این نمونهها را نشان میدهد. همان طور که مشاهده میشود، با است.فاده از سازگار کننده PP-g-MA، حتی با کامپوزیتهای بر پایه rPP نیز میتوان به خواصی مشابه و یا در بسیاری از موارد بالاتر از نمونههای تجاری دسترسی پیدا کرد.
افزودن گرافت همچنین میتواند به دلیل افزایش برهمکنش پلیپروپیلن و تالک و تشکیل شبکه قوی پلیمر-فیلر باعث بهبود خواص رئولوژیکی کامپوزیتهای مذکور نیز بشود. بهطوریکه هرسه پارامتر رئولوژیکی ویسکوزیته کامپلکس، مدول ذخیره و مدول اتلافی کامپوزیتها پس از افزودن گرافت افزایش قابل ملاحظهای نشان دادند. همانطور که شکل نشان میدهد، با افزودن گرافت به کامپوزیت PP/Talc، فاکتور اتلاف کاهش قابل ملاحظهای نشان داده و کمتر از یک میشود که نتیجه افزایش الاستیسیتی سیستم بهخاطر برهمکنش بهتر بین پلیمر و فیلر میباشد.
در سال های گذشته، پلی پروپیلن کاربردهای وسیعی را در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، تزیینات داخلی، صنایع بسته بندی، الیاف و غیره یافته است.. دلیل اصلی این است.قبال، مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا و در کنار آن هزینهی نسبتاً پایین این پلیمر است.. تولید این پلیمر فقط در سال میلادی به بیش از سی میلیون تن رسیده است..