تله اسکی بشقابی بدون توقف در مسیر خود حرکت میکند. افراد باید درسمت چپ مسیر حرکت تله اسکی بشقابی قرار بگیرند و تا هنگامی که یک میله تله اسکی برسد صبر کنند. با رسیدن یک تله اسکی بشقابی آن را بگیرند و بین دو پای خود قرار دهند. اینگونه ورزشکاران تا ارتفاع دلخواه بالا سر میخورند. دو نکته ایمنی و مهم در است.فاده از تلهسیژ بشقابی وجود دارد. نکته اول اینکه نباید وزن خود را روی سطح بشقابی انداخت؛ زیرا این بخش تنها بهعنوان هلدهنده عمل میکند و نکته دوم محل رها کردن تلهسیژ بشقابی است. که نباید در شیب از آن پیاده شد.
شاید فکر کنید پیست اسکی دیزین جز اسکیکردن و برفبازی و تلههای مختلف تفریح دیگری ندارد، اما درواقع پیستهای اسکی یکی از قطبهای گردشگری کشورهایی هستند که از این نعمت قلههای برفی محروم نیستند. در اینجا برخی از جذابترین تفریحات غیر برفی پیست اسکی دیزین را با شما به اشتراک گذاشتیم.
منطقه دیزین یا به عبارتی پیست دیزین در است.ان البرز و کیلومتری شهر کرج قرار دارد. چندین مسیر برای رسیدن به دیزین وجود دارد که بهترین آن جاده چالوس است.. هنگامی که قصد عزیمت به شمال از جاده چالوس را دارید، احتمالاً تابلوهای مربوط به پیست اسکی دیزین را دیدهاید. در این مسیر بعد از هتل گچسر از مسیر ولایترود رفته و به دیزین برسید.
پس از آن تختال خارج شده از واحد خشن کار وارد ایستگاه برش شده و قسمت های ابتدایی و انتهایی آن جدا می گردند و دوباره توسط ایستگاه پرفشار پوسته شکن، پوسته شکنی می شوند. سپس در خط نورد پایانی که معمولا شامل تا ایستگاه نورد افقی چهار غلتکه است. ضخامت تختال به . تا میلی متر کاهش می یابد. در ادامه ورق تولیدی توسط سیستم خنک کننده لایه ای تا دمای تا درجه سانتی گراد که مناسب برای ایستگاه کویل پیچی است. خنک می گردد و در انتها توسط ایستگاه نهایی کویل پیچی شده و از خط نورد گرم خارج می گردد. برای بررسی
تختال تولید شده در ریخته گری مداوم معمولا ضخامتی بین تا میلی متر، عرضی بین تا میلی متر و طولی بین تا متر دارد که این ابعاد بستگی به ابعاد ورق تولیدی نهایی دارد. به دلیل اینکه تغییر شکل گرم در دمایی در حدود تا درجه سانتی گراد امکان پذیر است. برای این که تختال های تولید شده را بتوان به خط نورد گرم تزریق کرد، لازم است. تختال ها پیش گرم شوند که این کار در کوره های پیش گرم که در ابتدای خط نورد گرم قرار دارند انجام می پذیرد. تختال اولیه معمولا در دمای محیط ( درجه سانتی گراد) یا به صورت گرم (- درجه سانتی گراد) وارد کوره می گردد و به دمای مورد نیاز برای ورود به خط نورد گرم می رسد.
در مورد عرض نیز نیاز به چنین قابلیتی در نورد گرم وجود دارد. این کار توسط فرآیندهای کاهش عرض که در بخش گذشته به آن اشاره شد انجام می گیرد. با توجه به اینکه عمده این کاهش در ایستگاه اول به منظور تطبیق عرض تختال های ورودی با عرض مورد نیاز در نورد گرم اعمال می شود از این ایستگاه به عنوان رابط یا همزمان کننده دو واحد نیز نام می برند. متاسفانه اعمال کاهش عرض های سنگین (بیش از میلی متر) در این ایستگاه امکان پذیر نیست.
ورق گالوانیزه یکی از پرکاربرد ترین ورق های فولادی تولید شده در کشور میباشد. نه تنها در ایران بلکه در جهان این نوع ورق ها کاربرد های بسیاری دارند. در سال های اخیر ورق گالوانیزه گرم به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی کاربرد وسیعی در صنعت و خصوصا ساخت خودرو پیدا کرده اند. فرایندهای مختلف بسیاری برای گالوانیزه کردن فلز وجود دارد که در اینجا ما خط تولید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان رو مورد بررسی قرار خواهیم داد.
یکی از فرآیندهای مهمی که در خطوط نورد گرم بر روی تختال انجام می گیرد کاهش عرض در ایستگاه اول خط نورد می باشد. تختال موردنیاز در واحد نورد گرم توسط ماشین ریخته گری مداوم تامین شده و به صورت مستقیم یا با واسطه وارد خط نورد می شود. وجود نیاز گسترده در بازار ورق فولادی از نظر ضخامت و عرض های متنوع باعث شده که تا آن جا که ممکن باشد ورق های تولیدی در نورد گرم دارای تنوع بالایی از نظر ضخامت و عرض باشند. به همین دلیل تختال های مورد نیاز این واحد نیز دارای محدوده نسبتا وسیعی از عرض ( از تا میلی متر) و ضخامت (از تا میلی متر) می باشند. در مورد ضخامت، ایجاد و تنظیم چنین مقادیری به راحتی توسط ایستگاه های خشن کار و ایستگاه های پایانی انجام می گیرد و ورق مورد نیاز با ضخامت معین در چند فرآیند کاهش ضخامت توسط ایستگاه های نورد افقی و براساس برنامه کاهش ضخامت از پیش تعیین شده برای هر ایستگاه تولید می گردد.