آب و هوای آن در زمستان، بسیار سرد و یخبندان میشود؛ بنابراین اگر تجربه جدی در زمینه طبیعتگردی در زمستان ندارید، بهتر است. فصلهای تابستان و بهار به این روستا بروید. در این روستا میتوانید در دشتهای وسیع آن کمپ بزنید و یا به یکی از اتاقهای اقامتی در یکی از باغهای مردم محلی بروید.
غار بورنیک در ۵ کیلومتری شرق تهران و فاصله کیلومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه در فاصلهٔ کیلومتری از روستای زیبای هرانده و در ارتفاعات پرنشیب و فراز کوهستانی به نام «بورنی» یا «بورنیک» واقع شدهاست. راه دسترسی به این غار از طریق جاده دماوند – فیروزکوه قبل از تونل نمرود، به سمت روستای هرانده تغییر مسیر داده و پس از عبور از روستای هرانده در کنار رودخانه حبله رود و در ارتفاعت آن به
در این شهرستان اولین کارخانه صنعتی توسط شرکت تأمین ماسه ریختهگری (سهامی عام) درسال۵هجری شمسی باهدف تأمین نیاز صنعت ریختهگری کشور تأسیس شد وتا کنون به کار خود ادامه میدهد. این کارخانه داراینفر نیروی مشغول به کاراست که بیش ازنفر آنها بومی هستند. درراستای ایجاد اشتغال بیش ازپیش این شرکت اقدام به فراهم نمودن زیرساختهای ایجاد دو کارخانه دیگر نموده که رشد صنعت شهرستان را نیز در پی خواهد شد. درسالهای گذشته توسعه غیراصولی و خلاف مقررات مهندسی شهرسازی باعث توسعه شهر و درنتیجه همجواری آن با کارخانه ماسه گردیده که جابجایی کارخانه رابرای آسایش شهروندان فیروز کوهی میطلبد. صنعت شیشهسازی رواج دارد و کارخانههای شیشهسازی زیادی در آن مشغول به کارند. همچنین به تازگی کارخانهٔ سیمان فیروزکوه با ظرفیت تولید بالا در این شهرستان راه اندازی شدهاست
فراهم کردن تختال های اولیه، نخستین گام از تولیدات نورد می باشد. است.فاده از روش ریخته گری مداوم یک پدیده بسیار مهم و پیشرفته متالوژیکی است. که در آن سرعت تولید تختال بسیار افزایش می یابد و کیفیت متالوژیکی آن نیز به دلیل یکنواختی و همگونی تولید بهبود می یابد. یکنواختی و بی عیب بودن تختال ها سبب می شود که ضایعات تولید در هنگام نورد کمتر و تولید اقتصادی تر شود.
یکی از فرآیندهای مهمی که در خطوط نورد گرم بر روی تختال انجام می گیرد کاهش عرض در ایستگاه اول خط نورد می باشد. تختال موردنیاز در واحد نورد گرم توسط ماشین ریخته گری مداوم تامین شده و به صورت مستقیم یا با واسطه وارد خط نورد می شود. وجود نیاز گسترده در بازار ورق فولادی از نظر ضخامت و عرض های متنوع باعث شده که تا آن جا که ممکن باشد ورق های تولیدی در نورد گرم دارای تنوع بالایی از نظر ضخامت و عرض باشند. به همین دلیل تختال های مورد نیاز این واحد نیز دارای محدوده نسبتا وسیعی از عرض ( از تا میلی متر) و ضخامت (از تا میلی متر) می باشند. در مورد ضخامت، ایجاد و تنظیم چنین مقادیری به راحتی توسط ایستگاه های خشن کار و ایستگاه های پایانی انجام می گیرد و ورق مورد نیاز با ضخامت معین در چند فرآیند کاهش ضخامت توسط ایستگاه های نورد افقی و براساس برنامه کاهش ضخامت از پیش تعیین شده برای هر ایستگاه تولید می گردد.
در این مرحله باید از مواردی است.فاده شود که قطعات را در مراحل آماده سازی و غوطه وری به طور معلق بتوان جا به جا کرد.لازم به ذکر است. قبل از شروع مراحل آماده سازی هر گونه آلودگی از جمله رنگ،گریس و…باید از سطح قطعات زدوده شود.نحوه قرارگیری و منافذ داخلی قطعات باید به نحوی باشد که محلول های شست و شو مذاب روی قادر باشد در تمامی نواحی قطعه جریان یابد.اجزاء سازه ها در هنگام طراحی باید به نحوی پیشبینی گردد تا منطقه و ناحیه ای بن بست نباشد تا هوا،محلول های شست و شو و در نهایت مذاب به آن دسترسی نداشته باشد.
کلاف های ورودی از خطوط نورد سرد در ابتدای خط گالوانیزه به یکدیگر جوش خورده و به صورت یک نوار پیوسته شارژ خط می شود. در قسمت شستشو سطح ورق توسط چربی زدایی با مواد قلیایی، برس زنی و شستشو با آب گرم تمیز شده و سپس با هوای داغ خشک می شود.
پس از بازرسی ورق، در صورت نیاز مشتری روغن محافظ توسط دستگاه روغن کاری الکترواستاتیک بر سطح ورق پاشیده می شود. برای تداوم عملیات پوشش بر روی سطح ورق، در هر دو قسمت ورودی و خروجی خط، برج ذخیره کننده ورق در نظر گرفته شده است.. کلاف گالوانیزه تولیدی پس از بسته بندی به بازار مصرف عرضه می گردد.