همین ویژگی باعث بارش سالیانه بسیار زیاد در این منطقه شده و زمینهای آن را بسیار حاصلخیز میکند. به این روستا که بروید، در هر گوشه و کنار آن، باغها و مزارع سرسبزی میبینید که زندگی و نشاط در آنها جریان دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید، میتوانید به این روستا بروید و در یکی از کوههای انار، گوران، یورد، شریف و یا بزکوه ماجراجویی خود را آغاز کنید.
اولین راه آهنی که در ایران احداث شد از شاهی یا همان قائمشهر کنونی تا بندر شاه یا همان بندر ترکمن امروزی میرفت. بعد از راه افتادن اولین قطار از ساری تا بندر ترکمن، پروژههای بیشتر و وسیعتری در سطح کشور شروع به کار کرد که راه آهن البرز یکی از آنها بود.
از طرفی این منطقه به ناحیه گرم کویری گرمسار و از طرفی دیگر به ناحیه سرد البرز جنوبی میرسد. در این ناحیه، جانوران وحشی و اهلی بسیاری مانند قوچ، میش، کل، بز، کبک، پلنگ و انواع پرندگان شکاری زندگی میکنند که برای ادامه حیات خود به حفاظت جدی نیاز دارند.
لذا نیازی به تغییر در برنامه تولید واحد ریخته گری مداوم از نظر ضخامت وجود نداشته و این واحد می تواند با ماکزیمم ظرفیت خود از نظر ضخامت فعالیت کند. به عنوان مثال ضخامت میلی متری تختال تولید شده در واحد ریخته گری مداوم با است.فاده از ایستگاه های کاهش ضخامت در خط نورد گرم و با مقداری تغییر در برنامه این ایستگاه ها قابل تبدیل به بازه گسترده ای از ضخامت های ورق ( از تا میلی متر) می باشد.
سپس کلاف تمیز شده وارد کوره های آنیل با اتمسفر محافظ می شود. ورق طی سه مرحله پیشگرم، گرم کردن، همدمایی متناسب با کاربرد محصول آنیل شده و توسط سیستم خنک کننده دمای آن برای ورود به حمام مذاب روی تنظیم می گردد. با خروج از حمام مذاب روی، لایه نازکی از فلز روی بر هر دو سطح ورق می نشیند.
در مورد عرض نیز نیاز به چنین قابلیتی در نورد گرم وجود دارد. این کار توسط فرآیندهای کاهش عرض که در بخش گذشته به آن اشاره شد انجام می گیرد. با توجه به اینکه عمده این کاهش در ایستگاه اول به منظور تطبیق عرض تختال های ورودی با عرض مورد نیاز در نورد گرم اعمال می شود از این ایستگاه به عنوان رابط یا همزمان کننده دو واحد نیز نام می برند. متاسفانه اعمال کاهش عرض های سنگین (بیش از میلی متر) در این ایستگاه امکان پذیر نیست.
کلاف های ورودی از خطوط نورد سرد در ابتدای خط گالوانیزه به یکدیگر جوش خورده و به صورت یک نوار پیوسته شارژ خط می شود. در قسمت شستشو سطح ورق توسط چربی زدایی با مواد قلیایی، برس زنی و شستشو با آب گرم تمیز شده و سپس با هوای داغ خشک می شود.
این روش بسیار شبیه به روش گالوانیزه حرارتی است.. ورق های فلزی ابتدا در یک ماده تمیز کننده غلطانده می شوند. این کار باعث می شود که ورق های فلزی سریع تر برای فرآیند گالوانیزه آماده شوند. سپس این فلز در امتداد یک است.خر از روی مذاب به حالت رفت و برگشت، حرکت داده می شود. روکش ایجاد شده بر روی فلز در این روش نسبت به روش حرارتی از یکپارچگی بیشتری برخوردار است..