دسترسی از قرچک به تهران و بالعکس ساده است.. با تبدیل قطار حومهای قرچک به مترو این دسترسی راحت تر هم خواهد شد. در حال حاضر قرچک مترو ندارد اما این شهر دارای ایستگاه های مترو مختلفی در نزدیکی خودش است. که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد یا تاکسی های خطی به راحتی میتوان به قرچک رفت وآمد کرد. از جمله این ایستگاه ها می توان به ایستگاه شهر ری و ایستگاه مترو جوانمرد قصاب اشاره کرد.
به لطف زحمات شهرداری قرچک و ساخت خیابان ها و بلوارهای عریض در معابر اصلی شهر، ترافیک قرچک مطلوب است.. اگرچه باز هم در ساعاتی از روز، به خصوص ساعات اولیه صبح، نزدیک غروب و ساعات پرتردد شاهد ترافیک در محله های مختلف قرچک خواهید بود.
قدمت قرچک با است.ناد به تپههای باستانی فردیس و کوره پزخانهی موجود در اطراف این شهرستان به شش هزار سال قبل از میلاد تخمین زده میشود. در کیلومتری قرچک در روستای پردیس آثاری از عصر آهن کشف شده است.. تپهای شش هزار ساله که مامن ساخت ابزارهای متمدن و زندگی گروهی بوده است.. سفالهای زیبا در کنار کورههای تولید سفال، چرخ سفالگری که با شاخ حیوانات ساخته شده و گورستان عصر آهن در این تپه به چشم میخورد. این تپه جز آثار به ثبت رسیده ملی نیز میباشد. تپه میل پوئینک در روستای پوئینک قرچک نیز به ثبت فهرست آثار ملی رسیده و قدمت آن به دوران سلجوقیان باز میگردد.
در مورد عرض نیز نیاز به چنین قابلیتی در نورد گرم وجود دارد. این کار توسط فرآیندهای کاهش عرض که در بخش گذشته به آن اشاره شد انجام می گیرد. با توجه به اینکه عمده این کاهش در ایستگاه اول به منظور تطبیق عرض تختال های ورودی با عرض مورد نیاز در نورد گرم اعمال می شود از این ایستگاه به عنوان رابط یا همزمان کننده دو واحد نیز نام می برند. متاسفانه اعمال کاهش عرض های سنگین (بیش از میلی متر) در این ایستگاه امکان پذیر نیست.
پس از آن تختال خارج شده از واحد خشن کار وارد ایستگاه برش شده و قسمت های ابتدایی و انتهایی آن جدا می گردند و دوباره توسط ایستگاه پرفشار پوسته شکن، پوسته شکنی می شوند. سپس در خط نورد پایانی که معمولا شامل تا ایستگاه نورد افقی چهار غلتکه است. ضخامت تختال به . تا میلی متر کاهش می یابد. در ادامه ورق تولیدی توسط سیستم خنک کننده لایه ای تا دمای تا درجه سانتی گراد که مناسب برای ایستگاه کویل پیچی است. خنک می گردد و در انتها توسط ایستگاه نهایی کویل پیچی شده و از خط نورد گرم خارج می گردد. برای بررسی
پس از این که قطعات اسید شویی شوند،در وان آب شسته می شوند و در پایان مراحل آماده سازی در حمام گرم کلرید آمونیاکی روی قرار گرفته و به آن آغشته می شوند.محلول کلرید آمونیاکی روی سطح فولاد رابرای انجام واکنش با مذاب روی آماده می کند.
لذا نیازی به تغییر در برنامه تولید واحد ریخته گری مداوم از نظر ضخامت وجود نداشته و این واحد می تواند با ماکزیمم ظرفیت خود از نظر ضخامت فعالیت کند. به عنوان مثال ضخامت میلی متری تختال تولید شده در واحد ریخته گری مداوم با است.فاده از ایستگاه های کاهش ضخامت در خط نورد گرم و با مقداری تغییر در برنامه این ایستگاه ها قابل تبدیل به بازه گسترده ای از ضخامت های ورق ( از تا میلی متر) می باشد.
این روش بسیار شبیه به روش گالوانیزه حرارتی است.. ورق های فلزی ابتدا در یک ماده تمیز کننده غلطانده می شوند. این کار باعث می شود که ورق های فلزی سریع تر برای فرآیند گالوانیزه آماده شوند. سپس این فلز در امتداد یک است.خر از روی مذاب به حالت رفت و برگشت، حرکت داده می شود. روکش ایجاد شده بر روی فلز در این روش نسبت به روش حرارتی از یکپارچگی بیشتری برخوردار است..