دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای مساعد، و همچنین وجود رودخانهها و منابع آب شیرین در این شهرستان، باغداری رواج زیادی دارد. از محصولات کشاورزی فیروزکوه میتوان به گندم، جو، بنشن، تره بار، زرد آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو، انگور و آلبالو اشاره کرد.
در طول مسیر این قطار، شاهکارهای معماری متعددی وجود دارند. پل ورسک یکی از مهمترین سازههای موجود در این مسیر ۸ کیلومتری است.. این پل در ارتفاعات شهرستان سوادکوه ساخته شده. جالب است. بدانید که در ساخت این پل از هیچ فلزی است.فاده نشده و مصالح اصلی آن، فقط ملات و سیمان و شن است..
بر اساس اطلاعات سرشماری در سال ۸۵ جمعیت شهرستان فیروزکوه ۸ نفر بودهاست که ۵نفر (۸/۵٪) ساکن مناطق روستایی و نفر(/۵٪) ساکن منطقه شهری بودهاند کودکان زیر یکسال /٪ از جمعیت شهرستان را به خود اختصاص دادهاند و زنان تا ساله ٪ از جمعیت را از آن خود نمودهاند همچنین سالمندان ۵٪ از جمعیت را تشکیل میدهند که ٪ از جمعیت سالمند این شهرستان در روستاها بهسر میبرند. تعداد مدارس شهرستان در کلیه مقاطع مدرسه میباشد که دانش آموزان مشغول به تحصیل حدود ٪ جمعیت را به خود اختصاص دادهاست. اساس محور اقتصادی شهرستان فعالیتهای باغداری و دامپروری میباشد. فیروزکوه با داشتن ۵ هکتار اراضی زیر کشت /درصد از اراضی زیر کشت است.ان را دارا بودهاست از این میزان اراضی ۸ درصد به کشت محصولات سالانه و درصد ما بقی به تولیدات محصولات باغی اختصاص داشتهاست، که از این میان گندم و جو به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی و سیب، قیسی و گردو نیز از مهمترین محصولات باغی این شهرستان بحساب میآید. در بخش دامپروری علیرغم وجود است.عدادهای بالقوه فراوان شهرستان تا به حال قادر به است.فاده بهینه از این موهبت خدادادی نبودهاست بخش دامپروری شهرستان تنها توان تولید ۵تن شیر یعنی دو درصد شیر تولیدی است.ان و ۸ تن کود (/ درصد تولید است.ان) را داشتهاست در بخش صنعت و معدن از وضعیت مناسبتری برخوردار میباشد وجود معادن شن و ماسه، سنگهای لاشه ساختمانی، آهک سیلیس و کائولن و کارخانه سیمان و
در این قسمت فناوری روز دنیا یعنی ترانسفر ماشینها به خدمت گرفته شده تا از یک سو به جای چند دستگاه از یک دستگاه برای نهایی کردن قطعه است.فاده شود و از سوی دیگر در کم ترین زمان ممکن، قطعه از این کارگاه خارج شده . ترانسفر ماشینها وظیفه ایجاد و تکمیل شکل داخلی و رزوههای لازم بر روی محصولات را عهده دارند. این ماشینها بسته به نوع قطعه و تعداد عملیاتی که لازم است. روی آن انجام شود، چندین یونیت دارند که هر یونیت برای انجام عملیاتی خاص به کار میرود. به علاوه این ماشین ها مجهز به سیستم خنک کاری، تخلیه براده، سیستم کنترل PLC و سیستم روانکاری اتوماتیک می باشد.
- نیاز به عایق کاری کمتر و عدم اتلاف گرما ضریب هدایت حرارتی لوله های پنج لایه بسار کم میباشد. لذا در فصلهای زمستان و تابستان نیاز به عایق بندی کمتری دارند. لوله های فلزی را که بصورت روکار نصب میشوند با پشم شیشه یا ماده دیگری عایق بندی می کنند تا در زمستان از یخ زدگی و در تابستان از گرم شدن آب داخل لوله جلوگیری شود . در حالیکه لوله پنج لایه بصورت روکار ، احتیاجی به هیچ گونه عابق بندی ندارد .
ضریب انبساط حرارتی مواد پلیمری در مقایسه با فلزات بسیار بالا میباشد. بعنوان نمونه ضریب انبساط حرارتی پلی پروپیلن و پلی اتیلن در محدوده /-/ ولی فلزات کمتر از / میباشد . هنگامی که آب گرم دخل لوله های پلیمری جریان یابد طول لوله ها افزایش مییابد و در صورت بسته بودن شبکه لوله کشی ایجاد تنش های حرارتی کرده و طول عمر لوله را کاهش میدهد.
- آبرسانی نیمه گرم PERT تا دمای درجه : لوله های PERT-AL-PERT این لوله ها برای آبرسانی شوفاژخانه ، موتورخانه و پکیجها و است.فاده در دمای بالا و پیش از جوش مناسب نیستند. نهایت دمای آبی که این لوله ها می توانند تحمل کنند درجه سانتی گراد است. . این لوله ها مقاومت مکانیکی خوبی دارند و می توانند برای برخی پروژه ها به صرفه باشند اما میزان کاربرد آنها به اندازه لوله های PE و PEX نیست.
به طور موفقیت آمیزی به طور میانگین سال برای لوله های آب گرم مورد است.فاده قرار می گیرد. لوله های PERT-AL-PERT برای آبرسانی شوفاژخانه ، موتورخانه و پکیجها و است.فاده در دمای بالا و پیش از جوش مناسب نیستند.اما تفاوت اصلی آن ها با لوله های PE در نوع مولکول های آن است.. نهایت دمای آبی که این لوله ها می توانند تحمل کنند درجه سانتی گراد است.. این لوله ها مقاومت مکانیکی خوبی دارند و برای لوله کشی آب گرم ساختمان، لوله های PERT بهترین گزینه است. و اما می توانند برای برخی پروژه ها به صرفه باشند اما میزان کاربرد آن ها به اندازه لوله های PE و PEX نیست. پلیمرهای به کار رفته در