تقریباً از از اوایل دهه هفتاد بود که شهرداری تهران برنامه توسعه شهریه این کلانشهر را آغاز کرد و در همین راستا تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را در داخل تهران افتتاح کرده با است.فاده از این روش ترافیک تهران را به حداقل برساند. شرق تهران یکی از اصلی ترین بخش هایی بود که شهرداری تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را برای تسهیل دسترسی ساکنین تاسیس نماید. حالا با هم قصد داریم نگاهی به اصلی ترین بزرگراه های موجود در شرق تهران بیندازیم:
شرق تهران از بافت قدیمی برخوردار است.. قدمت این مناطق بیشتر از غرب تهران است. و در اصل باید گفت که تهران به دلیل وجود کوههای شرقی، از غرب توسعه یافته و هنوز نیز در حال گسترش است.. البته برخی از مناطق بافت جدیدتری دارند. اگر میخواهید بافت مدرنتری را در شرق تهران برای سکونت انتخاب کنید، پیشنهاد ما
یکی دیگر از قدیمی ترین محله های شرق تهران که قدمت آن به بیش از یکصد سال می رسد شمیران نو می باشد. این محله همانند تهرانپارس آغاز ساخت و سازش به سال باز می گردد. پیش از آغاز ساخت و ساز مدرن شمیران نو این محله به عنوان منطقه تفریحی و اعیان نشین تهران به حساب می آمد و ویلاهای قدیمی و سنتی در آن دیده میشد.
در این شرایط بلورینگی همزمان هر دو لایه صورت پذیرفته و اتصالی همگن و محکم تشکیل می گردد. با توجه به اثر خنک کاری بر روی شکل و درصد بلورها و در نتیجه خواص مکانیکی، لازم است. جریان هوا یا آب و همچنین دمای آنها به گونه ای تنظیم گردد که بلورینگی یکنواخت و همسانی در طول و محیط لوله تولید شده ایجاد گردد. برای این عمل لازم است. که جریان هموا یا آب در نیمه بالایی و پایینی قالب یکسان باشد. این موضوع در خنک کاری با هوا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
برای اینکه اتصال جداره خارجی و داخلی به نحو مناسبی صورت پذیرد، نباید اختلاف دمای شدیدی بین آنها وجود داشته باشد بنابراین دمای مندرل خنک کننده (mandrel cooling) که تعیین کننده دمای جداره داخلی لوله است. و دمای قطعات قالب ها باید به گونه ای تنظیم شود که اختالف شدیدی به وجود نیاید.
هنگام اتصال دوجداره حداقل دما بالاتر از Tc پلی اتیلن سنگین باشد. در این شرایط بلورینگی همزمان هر دو لایه صورت پذیرفته و اتصالی همگن و محکم تشکیل می گردد. با توجه به اثر خنک کاری بر روی شکل و درصد بلورها و در نتیجه خواص مکانیکی، لازم است. جریان هوا یا آب و همچنین دمای آنها به گونه ای تنظیم گردد که بلورینگی یکنواخت و همسانی در طول و محیط لوله تولید شده ایجاد گردد. برای این عمل لازم است. که جریان هوا یا آب در نیمه بالایی و پایینی قالب یکسان باشد.
روش اول: در این روش یک دای با طراحی ویژه یک پروفیل اومگا شکل را از مذاب پلی اتیلن تولید می کند. این اومگا می تواند حول یک تیوب که از قبل تولید شده تشکیل گردد. کیفیت تولید این پروفیل (عدم ناهمگونی سطح داخلی، عدم تغیرات شدید ضخامت، چسبندگی به تیوب داخلی، دمای مناسب، و عدم وجود هوای حبس شده) تعیین کننده مقاومت نهایی لوله با دیواره ساختمند می باشد. لازم است. که ناحیه حرارتی دای مجزا از اکسترودر بوده و دای در فواصل زمانی مشخص تمیز شود.
کلگی می تواند از نوع اسپیرال (spiral) یا سبدی (basket) باشد. در کلگی مذاب به شکل آنالوس در می آید. در تولید چنین لوله هایی کلگی به صورت کواکستروژن (Extrusion-Co) است.فاده می گردد. بدین ترتیب دو مذاب ورودی وارد یک کلگی شده و شکل می گیرند. سپس مذاب پیش شکل گرفته وارد دو دای درون هم شده و به شکل دو لوله با قطر مشخص تبدیل می شود. برای شکل دهی درون دستگاه کاروگیتور دای دارای یک بخش اضافی به نام مندرل توسعه یافته (mandrel extended) می باشد که الیه داخلی به روی آن حرکت کرده تا جداره خارجی روی آن شکل بگیرد. طول و کنترل دمای این ناحیه جزء معیارهای اساسی تمایز خطوط کاروگیت می باشد. شکل زیر کلگی و دای را برای لوله های تک جداره و دو جداره کاروگیت نشان می دهد.