این فاز در قسمت شمالی فاز قرار گرفته و با جذب سرمایه در مساحتی محدود به هکتار بخش مسکونی این منطقه را را با در اختیار گرفتن امکانات رفاهی مانند فرهنگسراها و مدارس و مراکز تجاری به محلی آرام و مناسب برای سکونت تبدیل شده است.
نقشه اندیشه شبیه به مثلث است.. اضلاع جنوبی و غربی آن هریک در حدود ۵ کیلومتر و ضلع شمالی شرقی آن حدودا کیلومتر طول دارند. از غرب همجوار با فردیس کرج از جنوب محدود به جاده ملارد ـ شهریار و از شرق محدود به جاده شهریار ـ کرج می شود. البته قسمت هایی از شهرهای شهریار و کرج (شهرک های صدف و کوثر) در این محدوده قرار دارند، لذا گاهی تسامحا جزو اندیشه معرفی می شوند.
لذا (همانند شهرهای سنتی) روند فزاینده اختلال در تردد خیابانهای اصلی و افزایش خطرات عبوراز آنها کاملا مشهود است.. (ظاهرا طراحان شهر تعریف خیابان اصلی و اصل تفکیک کاربری ها را در این مورد نادیده گرفته اند. خیابانهای اصلی بایستی سریعترین و آسان ترین راه برای عبور خودروها باشند. اما این خبط آنها را به نمایشگاه، پارکینگ و پیاده رو تبدیل می کند البته نمایشگاه، پارکینگ و پیاده روی پر خطر و پر دردسر)
از گذشته تا به امروز خوردگی سطح محصولات و سازههای فلزی، یکی از اصلیترین موانع پیش روی صنعت فلزات و صنایع مربوط به آن بوده است.. پیشرفت فناوری به مرور توانسته راههای بهتر و بهصرفهتری برای مقابله با این چالش پیش پای صنایع مختلف بگذارد. در گذشته جهت ممانعت از زنگزدگی سطح فلزات و محافظت از ورق فلزی حین تغییر فرم، سطح آن به روغن آغشته میشد. اما است.فاده از روغن منجر به مشکلات اقتصادی و مسائل زیست محیطی میشد و از طرفی با است.فاده از روغن، خواص مورد نظر برای مدت طولانی ماندگار نبود. به همین دلایل است.فاده از این روش اهمیت خود را از دست داده و روشهای جدیدتر مانند
نکات مربوط به تولید بهینه ورق های رنگی فولادی موضوع مهمی است. که باید همه تولیدکنندگان به آن توجه ویژه ای داشته باشند. رنگ مورد است.فاده باید است.اندارد باشد، هنگام رنگ آمیزی نیز برای کاهش ضایعات توجه کرد. محل رنگ آمیزی و زباله های تولید شده از آن، مشکلات زیست محیطی ایجاد نکند و از تجهیزات به روز جهت این کار است.فاده شود.
رنگ اصلی در این مرحله به روش الکتروستاتیک بر روی سطح ورق اعمال میشود. این رنگ میتواند از جنس اپوکسی، پلیاستر، پلیاورتان، پلیوینیلایدین، فلوراید، اکریلیک و پلیامید باشد. پس از اعمال رنگ به سطح، هر دو روی ورق در کوره پخته میشود تا رنگ روی آن تثبیت شود. ضخامت پوشش ایجاد شده در این مرحله تا ۵ میکرون است.. عمدتا جهت جلوگیری از جدا شدن رنگ از روی سطح، بر روی پوشش رنگ اصلی یک لایه محافظتی و یکنواخت از جنس PVC یا PET کشیده میشود. این پوشش همچنین باعث افزایش انعطافپذیری ورق رنگی میشود. محصول نهایی ورق رنگی است. که دارای مقاومت به خوردگی بالا و قابلیت شکلپذیری مطلوب است. که مصارف مختلف صنعتی و ساختمانی دارد.
ورقهای گالوانیزه در مرحله پس از چربیزدایی، با آب گرم شسته شده و سپس با باد گرم خشک میشوند. در این مرحله سطح ورق فلزی کروماته میشود. این عملیات به منظور بالا بردن میزان مقاومت در برابر خوردگی و همچنین افزایش قابلیت چسبندگی رنگ به سطوح آن و نیز کمک به جلوگیری از پوستهشدن رنگ پس از فرمدهی انجام میشود. بنابراین رنگ اولیه از جنس پلیاستر یا اپوکسی بر روی ورق اعمال میشود و سپس از کوره عبور داده شده و سرد میشود. این پوشش زیرین (Back Coat) در واقع آستر زیر رنگ اصلی محسوب میشود. در انتهای این مرحله لایهای از رنگ پرایمر به صورت آستر بر روی سطح ورق فلزی شکل گرفته است.. ضخامت این پوشش بین تا میکرون است..
سپس غلتک های ویژه، دو سطح ورق را برس می زند. این فرآیند یکبار دیگر تکرار شده و ورق پس از شستشو با آب توسط دمش هوای گرم، کاملاً خشک می شود. در انتهای این مرحله برای بهبود مقاومت خوردگی و افزایش چسبندگی رنگ به سطح ورق، ماده شیمیایی مناسبی روی دو سطح ورق، اعمال شده و در دمای مناسب خشک می شود. انجام این مرحله باعث می شود که پوشش رنگی حین فرآیندهای شکل دهی بعدی از سطح ورق پوسته نشود. سپس ورق جهت اعمال رنگ وارد قسمت پوشش دهی می شود.