قدمت: دوره قاجاریه دیوارچینه های بلندی برای ایجاد سایه و ممانعت از تابش نور خورشید واقع در بافت قدیمی روستای علی آباد(احمد آباد مستوفی) به ابعاد متر قطر داخلی و ارتفاع متر می باشد : قدمت: دوره قاجاریه دیوارچینه های بلندی برای ایجاد سایه و ممانعت از تابش نور خورشید واقع در بافت قدیمی روستای علی آباد(احمد آباد مستوفی) به ابعاد متر قطر داخلی و ارتفاع متر می باشد
ایجاد کارخانههای بزرگ و قدیمی در اطراف محور جاده قدیم ساوه همچون کیان تایر، ایران خودرو دیزل، میهن، قایق سازی و غیره، موجب جذب مهاجران جویای کار و اسکان آنها در این منطقه شهری در پیش و پس از انقلاب ایران بودهاست. نبود برنامهریزی کلان در ارتباط با این میزان از مهاجرت از طرفی موجب افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی شده و از سویی این شهرستان را به لحاظ سیاسی و جمعیتی و اجتماعی در جایگاه ویژهای در نزدیکی کلانشهر تهران قرار دادهاست.
اسلامشهر را در آغاز روستاهای چندی تشکیل میداد؛ به گونهای که کهنترین قنات، مدرسه، گرمابه همگانی، آتشکده زرتشتیان باستان (در نزدیکی ایرین) و گردشگاههای ثروتمندان شهرنشین در روستای ضیاآباد بودهاست. سالور بهدلیل نزدیکی به
در خطوط نورد گرم مدرن تختال پس از عملیات پیش گرم و رسیدن به دمای مورد نیاز وارد ایستگاه پوسته شکن شده و پوسته اکسیدی ایجاد شده بر روی تختال توسط فشار بالای آب از روی آن جدا می شود. این فرآیند در خطوط نورد قدیمی تر توسط سیستم نورد عمودی انجام می گیرد. نورد عمودی در این جایگاه علاوه بر وظیفه پوسته شکنی نقش مهم کاهش عرض تختال را به عهده دارد. در خطوط نورد مدرن نقش کاهش عرض به سیستم جدیدی داده شده که به پرس سایزینگ معروف است.. پس از فرآیند کاهش عرض تختال وارد ایستگاه های خشن کار نورد سنگین دو غلتکه و چهار غلتکه می شود و ضخامت آن به تا میلی متر کاهش می یابد در عین حال عرض تختال توسط غلتک های عمودی نصب شده در این دو ایستگاه و با حرکت رفت و برگشتی مداوم تختال با عرض ورق نهایی مورد نظر هماهنگ می گردد.
قفسه های دو غلتکه به سرعت گام های تکامل خود را پیمودند و به زودی افزون بر نورد فلزهای نرم، نورد گرم فولاد نیز عملی شد. تنگنای نیرو و توان ایده است.فاده از غلتک های کوچک تر را مطرح کرد زیرا صنعتگران به تجربه متوجه شده بودند که نورد با غلتک های کوچک تر نیرو و توان کمتری احتیاج دارد. از این رو است.فاده از غلتک های کاری کوچک تر که به وسیله غلتک های بزرگ تر پشتیبانی می شدند متداول شد و در اصطلاح قفسه های چهار غلتکه به وجود آمدند.
قطعات به منظور برداشتن رنگ ،پوسته و سایر اکسید های فلزی در حمام اسید کلریدریک غوطه ور می شوند.سطح فولاد کامل باید از این آلودگی ها پاک شود.تا مذاب روی قادر گردد با فولاد به طور کامل واکنش دهد.زنگ زدگی سنگین و عمیق را ممکن است. نتوان به راحتی با روش اسیدشویی برطرف کذد.به همین دلیل شاید لازم است. از سایر روش های مکانیکی به منظور تمیز کردن سطح قبل از اسید شویی است.فاده کرد.
این روش فرایند ساده ای دارد به طوری که شمش فولادی با قرارگیری بین نوردهای چرخنده در بالا و پایین و اعمال فشار بر سطح این شمش و حرکت مداوم تغییر شکل می دهد.در فرایند تولید ورق فولادی به روش نورد سرد ابتدا قبل از نورد ،سطح شمش را اسید شویی کرده و لایه های اکسیدی سطح آن را پاک سازی می کنند.در نهایت نیز،ورق فولادی را تحت تاثیر عملیات حرارتی آنیلی شدن قرار می دهند.ورق فولادی خروجی از این قسمت که معروف به ورق فولادی روغنی است.،نسبت به ورق فولادی نوردگرم دارای کیفیت بالاتر و سطح بهتری است. که موجب کاربرد آن در جاهایی که ورق ظاهر کار را می سازد می شود.ورق روغنی پایه تولید ورق های گالوانیزه و به تبع آن ورق های رنگی می باشد.استاندارد ضخامت ورق روغنی بین ٫الی میلیمتر می باشد.هم چنین عرض است.اندارد آن ها نیز اغلب و ۵ سانتی متر است..ورق های روغنی بسته به عملیات حرارتی و نیز نوع آلیاژ به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:
برخلاف متدهای قبلی، در این روش فلز در یک مخزنی از روی مذاب فرو برده نمی شود. در عوض، یک جریان الکتریکی به یک محلول الکترولیتی (سولفات روی) که بعداً بر روی فلز است.فاده خواهد شد، اعمال می شود. در صنعت خودروسازی برای تولید بدنه خودروها از ورق های فولادی الکتروگالوانیزه است.فاده می شود. دلیل این امر این است. که ضخامت لایه محافظتی در این روش کمتر از لایه محافظتی در روش گالوانیزه حرارتی است.. بنابراین، رنگ آمیزی ورق ها آسان تر خواهد بود.