سفر به رودهن میتواند سفری خاطرهانگیز باشد، علی الخصوص اگر تجهیزات لازم و مخصوص به سفر را متناسب با زمان و مدت سفرتان به همراه داشته باشید. داشتن کفش پیادهروی مناسب برای گشت و گذار در و دوربین عکاسی برای ثبت لحظات بهیاد ماندنی هم میتواند لذت سفرتان را بیفزاید.
رودهن منطقه ایست در کیلومتری شرق تهران و در شهرستان دماوند که دارای جاذبههای گردشگری بکر فراوانی است.. رودهن از شمال با شهرستان آمل در است.ان مازندران، از شرق با بخش مرکزی دماوند، از غرب با شهرستان پردیس و از جنوب با کوهها و کویرهای ورامین و پاکدشت همسایه است..
شرایط جغرافیایی و آب و هوای کوهستانی رودهن باعث شده تا کشاورزی و دامداری بهعنوان شغل اکثر مردم روستاهای بخش رودهن به حساب آید، بهطوریکه از لحاظ دامپروری و تولید شیر، رودهن حرف اول و آخر را در شرق است.ان تهران میزند. از محصولات مهم باغی رودهن می توان به گیلاس، زردآلو، گردو و سیب و محصولات کشاورزی به گندم و جو و برخی صیفیجات اشاره کرد
شایان ذکر است. ضخامت پوشش ورق توسط دستگاه ضخامت سنج کنترل شده، صافی سطح و زبری دلخواه توسط نورد پوسته ای و تجهیز اصلاح روی ورق اعمال می گردد. به منظور جلوگیری از شوره زدن ورق گالوانیزه حین نگهداری در انبار، عملیات کروماته روی آن انجام می شود یعنی لایه نازکی از محلول های حاوی کروم (Cr)، روی سطح ورق نشانده شده و خشک می گردد.
در فرایند تولید ورق فولادی به روش نوردگرم،به شمش های فولادی ،حرارتی بیش از درجه سانتی گراد وارد کرده و باعبور شمش از میان رول ها،شمش به شکل ورق فولادی در می آید.ورق تولید شده طی این فرایند به دلیل ایجاد سطحی مات روی ورق و نیز رنگ ظاهری آن،به ورق فولادی سیاه معروف است..قیمت ورق سیاه با توجه به تقاضای بالایی که دارد،تاثیر مستقیمی بر بازار فولاد می گذارد.
در این مرحله باید از مواردی است.فاده شود که قطعات را در مراحل آماده سازی و غوطه وری به طور معلق بتوان جا به جا کرد.لازم به ذکر است. قبل از شروع مراحل آماده سازی هر گونه آلودگی از جمله رنگ،گریس و…باید از سطح قطعات زدوده شود.نحوه قرارگیری و منافذ داخلی قطعات باید به نحوی باشد که محلول های شست و شو مذاب روی قادر باشد در تمامی نواحی قطعه جریان یابد.اجزاء سازه ها در هنگام طراحی باید به نحوی پیشبینی گردد تا منطقه و ناحیه ای بن بست نباشد تا هوا،محلول های شست و شو و در نهایت مذاب به آن دسترسی نداشته باشد.
برخلاف متدهای قبلی، در این روش فلز در یک مخزنی از روی مذاب فرو برده نمی شود. در عوض، یک جریان الکتریکی به یک محلول الکترولیتی (سولفات روی) که بعداً بر روی فلز است.فاده خواهد شد، اعمال می شود. در صنعت خودروسازی برای تولید بدنه خودروها از ورق های فولادی الکتروگالوانیزه است.فاده می شود. دلیل این امر این است. که ضخامت لایه محافظتی در این روش کمتر از لایه محافظتی در روش گالوانیزه حرارتی است.. بنابراین، رنگ آمیزی ورق ها آسان تر خواهد بود.
پس از پیدایش ماشین بخار و از بین رفتن تنگنای نیرو و توان، قفسه های نورد دوباره بزرگ تر شدند و موتورهای با توان بسیار بالا، در اندازه اسب برای نوردهای سنگین شمش های فولادی به کار گرفته شدند. موتور و قفسه های نورد به تندی گام های تکامل خود را پیمودند به گونه ای که فرآورده های نورد، به ویژه فولادها، به مهمترین فرآورده های جهان تبدیل شدند. برای بسیاری از فرآورده ها، روش های نورد، جایگزین دیگر روش های شکل دادن فلزها، همانند آهنگری و ریخته گری شدند.