قطار در این مسیر از میان جنگلها و کوهستانهای شمال کشور عبور میکند. در بعضی نقاط، ارتفاع ریل قطار از سطح دریا به متر نیز میرسد. بهطورکلی میتوان مناطق مسیر این قطار به دو دسته جلگهای و کوهستانی تقسیمبندی کرد.
غار بورنیک از چندین بخش تشکیل شده است.. در ابتدا و هنگام وارد شدن، وارد تالار اول که محل اصلی سکونت بوده، خواهید شد. رفتن به سایر قسمتها و تالارهای بعدی غار، نیازمندی کمی مهارت کوهنوردی است. که ممکن است. هرکسی از پس آن برنیاید. بهترین زمان سفر به این غار نیز فصلهای گرم سال است. که تمام مزارع و زمینهای اطراف سرسبز شدهاند و هوا نیز خنک است..
از نظر ویژگیهای آب و هوایی و اقلیمی، این شهرستان دارای زمستان سرد و تابستان معتدل و خنک میباشد. متوسط بارندگی سالانه سال ۸ در این میلیمتر بوده و حداکثر بارندگی ساعته / و تعداد روزهای یخبندان روز میباشد.
در این مرحله باید از مواردی است.فاده شود که قطعات را در مراحل آماده سازی و غوطه وری به طور معلق بتوان جا به جا کرد.لازم به ذکر است. قبل از شروع مراحل آماده سازی هر گونه آلودگی از جمله رنگ،گریس و…باید از سطح قطعات زدوده شود.نحوه قرارگیری و منافذ داخلی قطعات باید به نحوی باشد که محلول های شست و شو مذاب روی قادر باشد در تمامی نواحی قطعه جریان یابد.اجزاء سازه ها در هنگام طراحی باید به نحوی پیشبینی گردد تا منطقه و ناحیه ای بن بست نباشد تا هوا،محلول های شست و شو و در نهایت مذاب به آن دسترسی نداشته باشد.
ورق گالوانیزه یکی از پرکاربرد ترین ورق های فولادی تولید شده در کشور میباشد. نه تنها در ایران بلکه در جهان این نوع ورق ها کاربرد های بسیاری دارند. در سال های اخیر ورق گالوانیزه گرم به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی کاربرد وسیعی در صنعت و خصوصا ساخت خودرو پیدا کرده اند. فرایندهای مختلف بسیاری برای گالوانیزه کردن فلز وجود دارد که در اینجا ما خط تولید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان رو مورد بررسی قرار خواهیم داد.
این روش بسیار شبیه به روش گالوانیزه حرارتی است.. ورق های فلزی ابتدا در یک ماده تمیز کننده غلطانده می شوند. این کار باعث می شود که ورق های فلزی سریع تر برای فرآیند گالوانیزه آماده شوند. سپس این فلز در امتداد یک است.خر از روی مذاب به حالت رفت و برگشت، حرکت داده می شود. روکش ایجاد شده بر روی فلز در این روش نسبت به روش حرارتی از یکپارچگی بیشتری برخوردار است..
قفسه های دو غلتکه به سرعت گام های تکامل خود را پیمودند و به زودی افزون بر نورد فلزهای نرم، نورد گرم فولاد نیز عملی شد. تنگنای نیرو و توان ایده است.فاده از غلتک های کوچک تر را مطرح کرد زیرا صنعتگران به تجربه متوجه شده بودند که نورد با غلتک های کوچک تر نیرو و توان کمتری احتیاج دارد. از این رو است.فاده از غلتک های کاری کوچک تر که به وسیله غلتک های بزرگ تر پشتیبانی می شدند متداول شد و در اصطلاح قفسه های چهار غلتکه به وجود آمدند.
کلاف های ورودی از خطوط نورد سرد در ابتدای خط گالوانیزه به یکدیگر جوش خورده و به صورت یک نوار پیوسته شارژ خط می شود. در قسمت شستشو سطح ورق توسط چربی زدایی با مواد قلیایی، برس زنی و شستشو با آب گرم تمیز شده و سپس با هوای داغ خشک می شود.