تشخیص رنگ در بهارستان ( مشاوره و اجرا, خدمات و سرویس )

Car Color Detection-1
Car Color Detection-2
0263-2513625
09122653088 09122060929



در سال شمسی مجسمه‌ای معروف به فرشته آزادی در میدان بهارستان نصب شد. این مجسمه با هزینه شخصی سردار اسعد بختیاری برای مجلس خریداری شده بود. مجسمه فرشته آزادی در این طرح در حال کشتن دیو است.بداد در زیر پای خود است. و در دست راست فرشته شمشیر و در دست چپ وی مشعلی از روشنایی قرار داشت. این مجسمه بعد از انقلاب ۵ مدتی با تغییر پوشش باقی بود و سپس از میدان بهارستان برداشته شد.

اولین اقدام برای محوطه‌سازی میدان بهارستان در سال‌های بعد از مشروطه با ریاست منطق‌الملک، رییس بلدیه تهران، انجام شد. به دستور وی اطراف میدان درختکاری و فضای سبز ایجاد شد. در سال ۵ میدان بهارستان توسط سازمان زیباسازی تغییر شکل داد و تمامی ساختمان‌های پیرامون آن پیرایش و از زواید شهری پالایش شد. توپی به‌صورت نمادین در ضلع جنوب غربی میدان نصب شد و کتیبه‌ای با کلمه در شمال غرب میدان نصب شد که به تاریخچه آن اشاره دارد.

مجسمه برنزی رضاشاه در سال در مرکز میدان بهارستان بر پایه‌ای مزین به چهار ستون هخامنشی، روی صفحه‌ای نصب شد. در حوادث سال اولین مجسمه‌ای که در تهران سرنگون شد، مجسمه رضاشاه در میدان بهارستان بود. اما بعد از آن در سر جای خود قرار گرفت و تا سال ۵ برقرار بود. بعد از پیروزی انقلاب ۵ مجسمه رضاشاه از میدان بهارستان برداشته شد.


نورها و رنگها گوته فیلسوف آلمانی گفت است.ک «بین رنگها و نور رابطه بسیار دقیقی وجود دارد». مسلما پدیده های رنگ و نور را نمی توان بدون است.فاده از حس بینایی در کرد. همین مسئله ابهاماتی نظیر موارد زیر را بوجود آورده است. : شاگردان زن می پرسند: آیا رنگ سرخ درون شقایق است.؟ یک فیزیکدان سوال کرد که: آیا پدیده رنگ، حاصل بازتاب نور است.؟ فیزیولوژیست ها می گونید: رنگهای تنها بر اثر تخریب ...

نور یک نوع انرژی است. و بصورت تشعشع الکترومغناطیس منتقل می شود. فاصل های که در کاربردهای الکترونیک نوری را UV و ماوراء بنفش IR مورد توجه قرار می گیرد، تمام بخشهای نور مرئی شکل به اضافه بیشتر محدوده مادون قرمز پوشش می دهد. تمام مشخصات سیگنالهای موجود در این بخش، مشخصاتی شبیه به سیگنالهای موجود در نور مرئی معمولی می باشد و به راحتی از ابزار نوری شفاف عبور می کنند و کاملاً توسط اشیاء تیره رنگ و مات جذب می گردند و توسط عدسیهای نوری می توانند تحت تاثیر قرار گیرند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تشخیص رنگ‌ها با سنسور اهمیت فوق العاده‌ای در صنایع مختلف دارد که از این میان، صنعت چاپ را مثال زدیم. اما بسیاری از صنایع دیگر نیز هستند که به این روش متکی هستند. صنایع تولید رنگ، تولید منسوجات، تولید لوازم آرایشی و یا بسته‌بندی از جمله این صنایع می‌باشند. این فناوری حتی در پزشکی نیز اهمیت و کاربرد زیادی دارد. در واقع در پزشکی از سنسورهای تشخیص رنگ برای تشخیص خون، تجزیه و تحلیل نمونه‌های ادرار و یا حتی جراحی دندان‌ها نیز است.فاده می‌کنند.



( مشاوره و اجرا, خدمات و سرویس ) های دیگر در بهارستان