برج سنگی مزداران در روستایی به همین نام و در کیلومتری فیروزکوه قرار گرفته است.. این برج در نوک صخرهای سنگی و در مرتفعترین قسمت روستا ساخته شده است.. همین ویژگی نشان میدهد که کاربرد عمده این برج در گذشته، نگهبانی و محافظت از روستا بوده.
هنگام بازدید از دریاچه، حواستان باشد که آب آن آشامیدنی نیست و به دلیل وجود گوگرد در آب آن، مزه تلخی دارد. در اطراف دریاچه آهنک، منطقه سرسبزی به نام بالا چشمه وجود دارد که چشمه جوشانی در آن وجود دارد. آب این چشمه که از دل کوهها سرازیر میشود، آشامیدنی و خنک است.. در این منطقه غاری نیز وجود دارد که در گذشته، بهعنوان پناهگاه از آن است.فاده میشد.
قرار است. به یکی از روستاهای سرسبز و پر از کوچه باغ فیروز کوه تهران برویم که غاری باستانی در ارتفاعات آن قرار گرفته است.. غار بورنیک طولانیترین غار تهران و چهارمین غار طولانی ایران است. که به دلیل وجود آثار زندگی انسانهای غارنشین در آن، ارزش باستانی بسیاری دارد.
یک دریل ستونی شعاعی علاوه بر ستون افقی، یک ستون عمودی دارد. این ستون به شما این امکان را میدهد که مرکز قطعاتکاری بزرگتر به اندازه اینچ را با بعضی مدل های رومیزی سوراخکاری کنید.. آنها نسبتاً گرانتر هستند و فضای بیشتری را دربر میگیرند. همیشه این ابزار بسیارسنگین سریع تغذیه میشوند پس کاملا خالی نمیشوند. مزیت آنها است. که ستون تقریباً هیچ وقت در عملیات سوراخکاری شما مشکل ایجاد نمیکنند، پس میتوانید تمام طبقه بندی های اشیا را در دریل ستونی قرار دهید امّا معمولاً نمیتوانید مانند یک دوچرخه یا کامیون دمرانی کنید.
دریلهای ستونی آرام و دقیق هستند. مهمتر از همه اینکه تنوعِ کاربردیِ زیادی دارند. اگر شما از بهترین نوع مته ها است.فاده کنید، میتوانید تقریباً در هر قطعه کاری تا حد امکان سوراخکاری کنید. یک دریل ستونی با لوازم جانبی میتواند کاربرد یک سنباده را داشته باشد. این دریل حتی میتواند با اتصال فاق، سوراخ های مربعی ایجاد کند. بسیاری از افراد از این ابزار چند دهه است.فاده کرده اند و از آن رضایت خاطر داشته اند. همین موضوع سبب شد تا مجموعه ایران بور تصمیم بگیرد درباره تنظیم کردن و چگونگی است.فاده از دریل ستونی به شما آموزش دهد.
دریل ستونی گیر بکسی توسعه صنعت ایرانیان درمرحله اول توضیحاتی را در مورد دریل ستونی گیر بکسی ارائه کرده که در ادامه به آن میپردازیم دریل ستونی گیر بکسی : این دریل ستونی ها به صورت نیم گیر بکسی یا به صورت تمام گیربکسی تولید میشود هم دارای برند دریل ستونی چین و هم برند دریل […]
اجزای بکار رفته در دریل ستونی و رومیزی مشابه یکدیگر است. و ساختار آن به این صورت است. که در بخش بالایی دستگاه کله گی قرار دارد که این کله گی برروی ستون نصب شده و اجزایی از این قبیل فلکه ها و تسمه ها در آن تعبیه شده اند , دریل دارای دو فلکه می باشد که یکی برروی الکترو متور نصب شده و دیگری به محور متصل میباشد که این فلکه ها به واسطه یک تسمه جناغی به یکدیگر متصل می باشند که هر فلکه بطور معمول دارای پله با قطرهای مختلف است. و جهت ثابت نگه داشتن فاصله بین این پله ها و در نتیجه سهولت در تعویض محل تسمه ها به منظور تغییر سرعت , فلکه ها را به ترتیب مخالف یکدیگر نصب می کنند فلکه هایی که برروی الکترو متور قرار دارند به گونه ای نصب شده اند که کوچکترین پله ی آن در پائین و بزرگترین پله ی آن در بالا باشد. در خصوص فلکه ی نصب شده برروی محور دریل نیز کوچکترین پله ی آن در پائین و بزرگترین پله ی آن در بالا می باشد . اتصال بین فلکه موتور و فلکه محور توسط تسمه جناغی صورت می گیرد و حرکت را از الکترومتور به محور محرک ماشین منتقل میکند , محوری را به عنوان محور ماشین معرفی می کنیم که فلکه ی متحرک ماشین به آن متصل شده باشد در این محور سوراخی مخروطی به منظور قرار گرفتن سه نظام یا بوش مخروطی در نظر گرفته شده است. و ستون ماشین , تکیه گاه کله گی دستگاه است. . پایه دستگاه به عنوان تکیه گاه ستون و کله گی است. که معمولا ازجنس چدن می باشد . در صورتی که دریل رومیزی باشد این پایه را با پیچ به میز محکم می کنند و اگر دریل از نوع ستونی باشد آن را به کف کارگاه می بندند . به منظور نصب قطعه کار برروی پایه شیارهایی برروی آن در نظر گرفته شده که از آن ها می توان جهت نصب قطعات بزرگ است.فاده نمود , محل نصب مته برروی سه نظام است. و این سه نظام برروی دماغه دستگاه قرار دارد . میز دستگاه نیز از جنس چدن است. و توسط اهرمی که برای آن در نظر گرفته شده می توان آنرا در هر وضعیتی برروی ستون تنظیم و سپس با پیچ محکم نمود . برروی این میز نیز شیار هایی جهت نصب قطعه کار ویا گیره در نظر گرفته شده است. . برای پایین آوردن محور و در نتیجه پیشروی مته , اهرمی در کناره دستگاه تعبیه شده که توسط آن میتوان محور را پایین آورد و قطعه کار را ماشین کاری کرد . در ساختار این اهرم از مکانیسم میل دنده و پیستون است.فاده شده است. .
توان موتور در دریل های ستونی متفاوت بوده و هر کدام با دارا بودن قدرت تولیدی خاص خود و است.فاده از روش تبدیل آن برای چرخش سه نظام، موجب تولید دورهای بسیار زیاد برای قسمت مته گیر خود میشوند. این میزان چرخش در دریل های ستونی غالبا، قابل کنترل میباشد. تغییر سرعت به دو صورت انجام میشود: