خوشبختانه در سالهای اخیر با نگاه ویژه شهرداری و دولت به این مناطق، بودجههای خوبی به آن اختصاص داده شد. با این کار، علاوه بر یک بازسازی گسترده در بافت این مناطق، امکانات بسیاری نیز در دسترس مردم ساکن در آن قرار گرفت که به راحتی، با امکانات سایر مناطق شهر برابری میکند. هر کدام از این مناطق شامل چند محله است. که از قدیمیترین محلات شهر تهران محسوب میشوند.
این منطقه از مناطق جنوب شرقی تهران است. که در توسط کوه های جنوب شرقی احاطه شده و تنها راه ارتباطی این محله با تهران از راه غرب است. .منطقه از قدمت بالایی هم برخوردار است. که در مطلب اختصاصی این منطقه به آن پرداخته ایم . محله های منطقه تهران عبارتند از :
افزایش راه های دسترسی و بهبود شبکه های اتوبانی در جنوب تهران از مهمترین تغییرات پایتخت در چند دهه گذشته بوده است. . شاید بتوان از بزرگراه آزادگان بعنوان بزرگترین و طولانی ترین محور مواصلاتی پایتخت یاد کرد که قسمت اعظمی از آن در جنوب پایتخت قرار گرفته است. و جنوب شرقی تهران را به شمال شرقی آن و ابتدای آزادراه تهران شمال متصل میکند . علاوه بر آن بزرگراه های بسیاری هم برای تردد آسان میان مناطق جنوب تهران ساخته شده که از جمله معروفترین آنها میتوان به بزرگراه های آیت الله سعیدی (جاده ساوه ) ، شهید کاظمی ، شهید تندگویان ، شهید آوینی ، شهید کریمی ، شهید رجایی ،هاشمی ، نجفی رستگار ، بزرگراه تهران ورامین ، بزرگراه امام رضا (جاده مشهد ) ، بزرگراه امام علی و آزادراه های خلیج فارس (تهران قم ) و آزادراه سردار شهید سلیمانی (تهران ساوه ) اشاره کرد .
هر جرقه درجه حرارتی بین ۸ تا درجهی سانتیگراد تولید میکند. اندازهی چالهای که هر جرقه از قطعه کار برمیدارد به میزان انرژی جرقه بستگی دارد که مهمترین عامل موثر روی منبع تامین جریان است.. عمق چاله به وجود آمده از چندین میکرون تا میلیمتر متغیر است..
با انجام هر بار تخلیه الکتریکی بواسطه حرارتی فوق العاده زیادی که ایجاد شده، ذرات بسیار کوچکی از قطعه کار تبخیر یا ذوب میگردد. سیال بودن دی الکتریک سبب زدودن این ذرات از روی قطعه کار خواهد شد. با تنظیم دستگاه، ابزار کار از قطعه کار دور و پس از اندک مدتی دوباره به آن نزدیک میشود. نکته جالب ماجرا اینجاست؛ با ذوب، تبخیر و کنده شدن بخش فوق العاده کوچک از قطعه کار، فضایی به اندازه بخش جدا شده، خالی میشود. بنابراین اگر قرار باشد، ابزار کار در برگشت به سمت قطعه کار به همان نقطه ای برود که مرتبه های پیشین رفته و در همان جا تخلیه الکتریکی را انجام بدهد، عملاً اتفاقی نمیافتد چون آنجا دیگر چیزی نیست. بدین جهت بر اساس یک مکانیزم، اتوماتیک وار فاصله بین ابزار کار و قطعه کار به طور مداوم تصحیح و تنظیم میشود.
عملیات پرس کاری، آهنگری، نورد و اکستروژن، روش های شکل دهی فلزات هستند. شکل دهی فلزات به دو شیوه گرم و سرد انجام میشود. مصنوعات فلزی را میتوان به روش دیگری تولید کرد. اتصال فلزات به یکدیگر از طرق پیچ و مهره، پرچ کاری، لحیم کاری و جوشکاری صورت میپذیرد. جوشکاری پر کاربردترین روش اتصال فلزات است.. در عین حال شاید بتوان گفت که دستگاه اسپارک یا براده برداری اگرچه راندمان کمی دارد لیکن دقت فراوانی در آن صورت میگیرد به طوری که اکنون پر کاربردترین، گسترده ترین و مهم ترین روش تولید فلزات میباشد.
قطعه کار روی یک صفحه در محلول دی الکتریک (معمولا نفت) غوطهور است.. مخزن روی پایهی ماشین نصب شده است. و الکترود که کاملا متناسب با حفره بوده روی گلویی ماشین نصب شده و گلویی نیز به یک سیستم پینیون چرخ شانه متصل است.. یک سروو موتور (Servomotor)، شانه را توسط یک پینیون تحریک میکند و ابزار نسبت به قطعه یار، حرکت عمودی دارد.
صنایع مختلفی هستند که نیاز به کاربرد گسترده ماشین اسپارک دارند. کاربرد متنوع دستگاه اسپارک در ماشین کاری فلزات به خوبی اجرایی میشود. با کاهش مدت زمان جرقه و افزایش فرکانس، کنترل بر روی انرژی جرقه افزایش مییابد و این کار دامنه کاربرد دستگاه اسپارک را افزایش میدهد.