محمدحسین بهجت تبریزی که در سه دورهی تاریخی قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی زیست، به فارسی و ترکی آذربایجانی شعر میسرود و اشعاری که از وی در هر دو زبان به یادگار ماند توانست جای خود را در ذهن مردم ایرانزمین باز کند. از این شاعر بیش از هزار بیت شعر به زبان فارسی و حدود سه هزار بیت به زبان ترکی آذری به جای مانده است.. برخی از اشعار شهریار را میتوان در زمرهی شاهکارهای ادبیات گنجاند، از جمله مجموعهی «
شهریار، یکی از به نام ترین و پرآوازه ترین شاعران معاصر ایرانی است. که نام اصلی آن سید محمدحسین بهجت تبریزی می باشد. است.اد شهریار، شعرهای عاشقانه بسیار زیبایی سروده است. که تا به اکنون زبانزد خاص و عام است. و برخی از ترانه سراها از تلفیق شعرهای ایشان است.فاده می کنند. شهرت شعرهای است.اد شهریار تا بدانجا بوده که است. روز شهریور را به نام او «روز شعر و ادب فارسی» نام گذاری کرده اند. به همین منظور گلچین اشعاری زیبا از است.اد شهریار را برایتان گرد آورده ایم.
شهریار شاعر سه زبانه است.. او به همه زبانها و ملتها احترامی کامل دارد. در اشعار او بر خلاف برخی از شعرای قومگرا نه تنها هیچ توهینی به ملل غیر نمی شود بلکه او در جای اشعارش می کوشد تا با هر نحو ممکن سبب انس زبانهای مختلف را فراهم کند. اشعار او به سه زبان ترکی آذربایجانی،فارسی و عربی است. .
یا حتی شفت دنده شده جنس الکترود میتواند از مس گرافیت یا حتی آلیاژ «مس-تنگستن» باشد حالا نگاهی دقیقتر به دستگاه بکنیم الکترود و قطعه کار درون مایع هستند این مایع دیالکتریک (عایق الکتریکی) است. و مانند یک مقاومت بین الکترود و قطعه کار عمل میکند
نتایج پیچیده و سخت، حتماً دارای مقدمات پیچیده و سخت نیز هستند یعنی کار به این راحتی ها هم نیست. به منظور انجام ماشین کاری لازم خواهد بود که تمام پارامترها به طور صحیح به کار گرفته شوند. کاستی در پارامترهای ورودی به طور قطع و یقین، خروجی مطلوب مورد نظر ما را تامین نخواهد کرد. مثلاً با هر شدت جریان جرقه، کار به انجام نمیرسد. اینکه چه مقدار از زمان باید جرقه روشن باشد (روشنی پالس)، نقش تعیین کننده ای دارد زیرا سرعت باربرداری و فرسایش ابزار به این عامل، بستگی تام دارد. اما اینکه مدت زمان روشنی پالس چه مقدار باید باشد به فاصله ابزار و قطعه کار وابسته است..
با انجام هر بار تخلیه الکتریکی بواسطه حرارتی فوق العاده زیادی که ایجاد شده، ذرات بسیار کوچکی از قطعه کار تبخیر یا ذوب میگردد. سیال بودن دی الکتریک سبب زدودن این ذرات از روی قطعه کار خواهد شد. با تنظیم دستگاه، ابزار کار از قطعه کار دور و پس از اندک مدتی دوباره به آن نزدیک میشود. نکته جالب ماجرا اینجاست؛ با ذوب، تبخیر و کنده شدن بخش فوق العاده کوچک از قطعه کار، فضایی به اندازه بخش جدا شده، خالی میشود. بنابراین اگر قرار باشد، ابزار کار در برگشت به سمت قطعه کار به همان نقطه ای برود که مرتبه های پیشین رفته و در همان جا تخلیه الکتریکی را انجام بدهد، عملاً اتفاقی نمیافتد چون آنجا دیگر چیزی نیست. بدین جهت بر اساس یک مکانیزم، اتوماتیک وار فاصله بین ابزار کار و قطعه کار به طور مداوم تصحیح و تنظیم میشود.
ابزار کار بالای سر قطعه کار است.قرار داشته و به قطب منفی وصل میشود در حالیکه جعبه به قطب مثبت جریان برق مستقیم اتصال دارند. گیره و قطعه کار در سیالی به نام دی الکتریک قرار دارند. سیال محلولی غیرهادی میباشد. همچنین بخشی از ابزار نیز در این سیال قرار دارد. از اختلاف پتانسیل بوجود آمده، تخلیه الکتریکی حد فاصل ابزار کار و قطعه کار صورت میپذیرد. در واقع جرقه زده میشود. تعداد این جرقه ها در ثانیه، متغیر بوده و قابل تنظیم میباشد.
حرکت رفت و برگشت الکترود هم به جریان یافتن مایع به فضای میان الکترود و قطعه کار و تمیز شدن آن کمک میکند حالا ماشینکاری را متوقف میکنیم و الکترود را بالا میآوریم میتوانید شکلی را که درون قطعه ایجاد شده ببینید تا اینجا خشنکاری را به سرعت انجام دادهایم حالا اگر ماشین را برای «فینیشینگ» (پرداخت نهایی) تنظیم کنیم